Урок української мови " Зв'язок слів у реченні"

Про матеріал
Урок української мови " Зв'язок слів у реченні", перегляд мультфільму " Про кішок Сестричок-Рятівничок"
Перегляд файлу

                       Урок української мови, 3 клас

Тема: Зв’язок слів у реченні.

Мета: Формувати розуміння зв’язку слів у реченні, розвивати вміння користуватися займенниками, синонімами, розширювати словниковий запас . Виховувати повагу до професій, цінувати дружні відносини.

     Матеріали до уроку: Мультфільм  « Про Кішок- Рятівничок», малюнок з будинками.

                         Хід уроку

Каліграфічна хвилинка

Сс  Лл Оо Вв Оо  Рр Ее Че Нн Нн Яя

Слово речення

    Сьогодні на уроці ми будемо вчитися будувати речення, пов’язувати  їх між собою. Це потрібно нам для того, щоб наша мова була барвиста, , вишукана, виразна.

    Українська мова вважається наймилозвучнішою в світі, вона дивує й захоплює багатством словника.

    Подивіться на ці будиночки, в кожному з них живе сім’я і вона називається реченням. У великому будинку живе велике речення, в маленькому- мале. Ви вже знаєте , що кожен член родини пов’язаний між собою. Сьогодні на уроці ми будемо  закріплювати вміння пов’язувати слова у речення, а речення у текст.

-         Які типи текстів ви вже знаєте?

-         Назвіть частини тексту.

Зачин плавно переходить в основну частину, а основна частина у кінцівку. Речення в тексті можуть пов’язуватися між собою за допомогою слів

ВІН  ВОНА   ВОНИ ЙОГО ( діти називають і інші….), синонімами повторюваного слова.

   Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож з кішками Сестричками-Захисничками  ( початок мультфільму « Про кішок Сестричок- Рятівничок »).

 Вирушаємо на допомогу разом з Вогне -Лапкою( уривок мультфільму)

Робота в парах

Завдання №1

Прочитайте текст, доберіть  до нього заголовок.

Замініть підкреслені слова, іншими підходящими за змістом.

 Перевірка( сигнал готовності)

Яку назву ви підібрали? Прочитайте текст , який отримали виконавши завдання. За допомогою яких слів речення в ньому пов’язані між собою?

Приймаємо нагороду разом з Вогне-Лапкою від Кото-Мера.

Наступна подорож з рятувальницею Гайко-Лапкою( продовження мультфільму)

   Працюємо індивідуально.

Завдання№2

Прочитайте, вставте пропущені букви. Замініть підкреслене слово підходящим за змістом.

Перевірка.

Читаємо текст по реченню. Назвіть слова з пропущеними буквами. Запишемо їх на дошці та у зошит.

Як ви розумієте вислів : посипалися жовтим дощем?

Якими словами можна  замінити жовтий колір?( золотий, лимонний, солом’яний)

Ви молодці ! Отримуємо нагороду разом з Гайко-Лапкою.

( уривок мультфільму)

   Рубрика « Пиши правильно» від Добро-Лапки( продовження мультфільму)

Завдання №3

  1. Запиши слово
  2. Поділіть його на склади та для переносу
  3. Поставте наголос.
  4. Підбір споріднених слів
  5.  Складіть з ним речення  та запишіть його

 

Фізкультхвилинка разом з Сестричками-Захисничками .

Робота в групах . Об’єднаємось у групи

Завдання №4

Знайдіть  з запропонованих речень два, які пов’язані між собою за змістом.

Перевірка, та отримання нагороди разом з Полі-Лапкою( продовження мультфільму)

Ми сьогодні молодці!

Що робили на уроці разом з Кішками-Захисницями? Так, рятували від біди оточуючих.

Кубік-Блума

Рятівник

Останнє завдання від Кото-Мера це робота з підручником .

Ми гарно працювали .

 Підсумок уроку та д.з

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мусіяш Ірина
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 жовтня 2023
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку