Урок української мови "Зв'язок слів у реченні" 4 клас

Про матеріал

В ході уроку учні відпрацьовують уміння зв'язувати слова у реченні, ставити до них питання, складати схеми до речень і навпаки: до схем складати речення. Використані диференційні методи роботи на уроці.

Перегляд файлу

УРОК 3

 

ТЕМА. Зв’язок слів у реченні .

 

МЕТА. Закріплювати знання учнів з теми «Речення», виробляти уміння встановлювати зв’язок слів у реченні за допомогою питань і закінчень, вдосконалювати навички визначення основи речень. Розвивати писемні та мовленнєві навички. Збагачувати словниковий запас. Активізувати пізнавальну діяльність учнів. Виховувати культуру мовлення, потребу в охороні життя та здоров’я.

 

ТИП  УРОКУ. Урок закріплення знань, вироблення умінь і навичок.

 

ЛЕКСИКА: паморозь, лапаті.

 

 

 

                                 ПЕРЕБІГ           УРОКУ

 

 

ОРГАНІЗАЦІЯ   КЛАСУ

 

АКТУАЛІЗАЦІЯ   ЗНАНЬ  УЧНІВ

 

   1.Підбір (складання) речень та словосполучень  за схемами ( усно, колективно).

 

      ---------------         ---------------         .                        --------------      

                                  ----------------

 

            -------------        --------------     .                          ----------------      

                -------------                                                          ----------------

 

 

    2. Робота в групах. Складання речень зі слів, визначення основи речень.

 

        Небо, блискавки, не боїться, ясне.

        Літають, ластівки, низько, обіцяють дощ.

        Намистинки, ніч, у траві, загубила. (Що це?)

 

       Усне встановлення зв’язку слів у реченні.

 

МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ   ДІЯЛЬНОСТІ

 

  • Як ви вважаєте, ми все знаємо (вивчили) про речення?

 

ОГОЛОШЕННЯ  ТЕМИ   УРОКУ

 

        -     Знову об’єктом дослідження на уроці є речення.

 

ЗАКРІПЛЕННЯ   ЗНАНЬ ,  ВИРОБЛЕННЯ   УМІНЬ  І  НАВИЧОК

 

 

  1. Встановлення зв’язку слів у реченні за допомогою закінчень на основі тексту вправи 68.

 

а) усний аналіз змісту тексту:

- Яким уявляєте жовтня-господаря? Чому він так названий?

б) словникова робота: паморозь, лапаті

в) усне встановлення зв’язку слів у реченні:

- Чи можна це назвати реченнями? Чому? (слова не зв’язані між собою)

- Зв’яжіть їх. Що для цього потрібно? (змінити слова)

- Яка частина слів змінилася? (закінчення)

- За допомогою зміни якої частини слова ми зв’язували слова?

- В якому слові відбулося чергування голосного в корені? (лід-льоду)

г) диференційна робота над текстом вправи:

 

1 і 2 гр. – самостійний запис останнього абзацу, розкриваючи дужки, визначення закінчень цих слів.

Дод. завдання : визначити основу речень.

 

3 гр. – коментований запис першого абзацу, визначення закінчень в словах та основи речень.

 

Підсумок: - В цій вправі ми зв’язували слова в реченнях за допомогою питань чи закінчень? (за допомогою закінчень)

 

  1. Орфографічна робота. Вправа 69.

а) визначення типу тексту, підбір до нього заголовку;

- Чи є цей текст пізнавальним? Чому?

б) аналіз тексту за «системою позначок»;

в) диференційна робота:

 

1, 2 гр. – виписують слова з пропущеними буквами, вставляють їх, підбираючи перевірні слова. ІНСТРУКЦІЯ: « Якщо є сумніви , подивись у орфографічний словник.»

 

3 гр. – самостійно виписують слова з пропущеними буквами, вставляють їх за допомогою перевірних слів, що подані на індивідуальних аркушах та зразка.

ЗРАЗОК: село – села

ДОВІДКА: зимонька, крига, мерзне, землі, почин(початок)

 

Перевірка : фронтальна – 3 гр. ,

                     взаємна – 1 і 2 гр.

 

  1. Робота зі словосполученнями. Вправа70.

а) лексична робота: знаходження в тексті словосполучень з переносним значенням, пояснення їх значень (підкрались сутінки, луна котилась, лягала, завмирала)

- Це словосполучення чи речення ? Чому?

- З цього тексту будемо виписувати словосполучення.

б)  диференційна робота:

 

1 і 2 гр. – самостійно виписують чотири словосполучення з тексту, встановлюють зв’язок, визначають головне слово за аналогією: крижані кульки.

3 гр. – працюють коментовано під керівництвом вчителя, виписують словосполучення з другого речення за інструкцією:

-  визнач підмет

-  знайди присудок

-  став питання від присудка до інших слів:

    Підкрались ( на чому?) … , підкрались ( з чого?) .

  • постав питання до слів, що залишились:

                  … (яких?) …      

 

  1. Робота в групах. Перетворення речень.

а) Перебудуйте речення, що записані на аркушах, так, щоб вони стали спонукальними.

 

Не можна гратися на проїжджій частині вулиці. Не треба ховатися від дощу під самотніми, високими деревами. Не дозволяється купатися під час грози.

 

б)  Заміни спонукальні речення на розповідні.

 

Остерігайтеся грипу! Частіше мийте руки з милом. Не пийте зі спільної чашки з хворим. Взимку тепліше одягайтеся.

 

  1. Творча робота.

а) аналіз ситуації , поданої в тексті вправи 71;

- Як поводився хлопчик?

- Чи згоден ти з його діями?

б) складання усного міркування;

- Що зробив би ти в подібній ситуації?

- З яких слів можна розпочати міркування?

 

                            МОЖЕШ  ПОЧАТИ  ТАК:

 

В подібній ситуації я б …

Якщо в мої двері дзвонить (стукає) незнайомець , я    

 

 

                            ОПОРНІ  СЛОВА:

Зателефоную, спитаю, звернуся, крикну, скажу, вмикну, …

 

  • Який тип цього висловлювання?

 

Форми презентації роботи обирають діти ( Зачитування з місця, розігрування ситуацій, складання діалогу – розмови, тощо. )

 

ПІДСУМОК   УРОКУ

 

  • Що на уроці було цікавим?
  • Що викликало складності?

 

ДОМ.   ЗАВДАННЯ

        Дома попрацюйте зі словничком, виконайте впр. 72 на стор. 3

 

 

doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
2812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку