Урок з української мови "Однорідні члени речення"

Про матеріал

Урок розроблено так, щоб учням було легше засвоїти цей непростий матеріал. Використано диференційні методи навчання, різноманітні форми роботи, що активізують пізнавальну діяльність учнів.

Перегляд файлу

УРОК   5

 

ТЕМА. Однорідні члени речення .

 

МЕТА. Познайомити учнів з поняттям «однорідні члени речення», їх ознаками , вправляти в інтонуванні речень з однорідними членами. Розвивати писемні і мовленнєві навички. Збагачувати словниковий запас. Активізувати пізнавальну діяльність. Виховувати шанобливе ставлення до природи, любов до всього живого.

 

ТИП  УРОКУ : комбінований.

 

ЛЕКСИКА : вирій, пологий .

 

 

                                        ПЕРЕБІГ   УРОКУ

 


ОРГАНІЗАЦІЯ     КЛАСУ

 

АКТУАЛІЗАЦІЯ   ЗНАНЬ    УЧНІВ

 

  1. Відгадування загадки.

 

                      Хоч не шию я ніколи ,

                      Та голок у мене доволі.

                                                     ( Їжак.)

 

  1. Мозкова атака.
  • Що ти знаєш про їжачка?
  • Що ще хотів би дізнатись нового про їжачка?
  1. Аналіз слова «їжак» за п*ятиряддям.
  2. Звуковий аналіз слова.
  3. Групова робота з реченнями, що записані на аркушах.

 

Їжачок злякався і завмер на дорозі. Потім звірок засопів, ворухнувся і боляче вколов долоню.

Їжачок ніс на своїх плечах  … , … , …  .

 

а) визначення основи речень;

б) встановлення зв’язку слів у реченнях;

   - З яким словом зв’язані слова, що перелічуються?

в) поширення останнього речення.

 

ХВИЛИНКА   ЕРУДИТА

    - Для чого їжачку листя? Гриби? Яблука? 

 

МОТИВАЦІЯ   НАВЧАЛЬНОЇ   ДІЯЛЬНОСТІ

 

 

  • З якою інтонацією промовляється останнє речення?

 

ОГОЛОШЕННЯ   ТЕМИ   УРОКУ

 

  • Сьогодні ми будемо працювати з реченнями , що промовляються з перелічувальною інтонацією, назвемо їх по-іншому.

 

ОПРАЦЮВАННЯ   НОВОГО   МАТЕРІАЛУ

 

  1. Колективне  опрацювання вправи 76.

а)визначення основ речень;

б)встановлення, з якими словами в реченні зв’язані слова, що перелічуються, на які питання відповідають, якими членами речення є.

 

  • Ці члени речення називаються однорідними .

 

  1. Підсумок передбачень, знайомство з правилом ( с. 38) .
  • Прочитайте правило , що ми з’ясували, а що – ні про однорідні члени речення ?
  1. Відшукування однорідних членів речення в тексті вправи 77.

а)бесіда за змістом, підбір заголовку, визначення типу тексту;

б)диференційна робота :

 

1 гр. – виписати однорідні члени речення разом зі словами, від яких вони залежать за аналогією: сонечко (яке?) весняне, тепле, привітне.

 

2 гр. – виписати речення з однорідними членами, однорідні члени речення підкреслити, позначити залежне слово.

 

3 гр. – працюють коментовано під керівництвом вчителя, на дошці записують речення з однорідними членами, підкреслюють їх.

 

ЗАКРІПЛЕННЯ   ЗНАНЬ, ВИРОБЛЕННЯ  УМІНЬ  І  НАВИЧОК

 

         1.Створення вчителем ситуації, складання речень, аналіз однорідних членів.

 

             а) Діти пішли в ліс за грибами.

                 Яких грибів назбирали діти?

                 (складання і запис речень)

                 Наприклад,

                 Діти назбирали в лісі сироїжок, боровиків, підберезників, опеньок, підосичників, лисичок.

                 Словотворча робота: - Як утворилися назви грибів?

                 Лексична робота      : - Які значення має слово «лисичка»?

 

              б) Весною пташки повернулися з теплих країв. Вони зайняті важливими справами.

                 - Чим зайняті пташки весною? (складання і запис речень )

                   Наприклад,

                   Пташки весною співають, веселяться, будують гнізда .

                   Лексична робота: підбір синонімів до слова «будують» (мостять, лагодять, майструють…)

  •     - Які пташки відлітають восени у вирій?

            Словникова робота: «вирій».

             Наприклад,

             Ластівки, жайворонки, журавлі, лелеки відлітають восени у вирій.

 

  1. Творча робота. Складання міркування. Робота в групах.

 

    а) Бесіда з елементами міркування:

- Коли журавлів називають «журавлями», а коли – «веселиками» ? Чому? (обговорення)

     б) Запис міркувань з опорою на схему.

 

                                            СХЕМА

 

Журавлів називають так …    , бо вони    .

А веселиками їх кличуть …   , тому що    .

 

ДОВІДКА: відлітають, повертаються, журяться, сумують, радіють, звеселяються .

 

(схема і довідка складається під час обговорення , записується на дошці вчителем та сильними учнями)

 

 

ПІДСУМОК   УРОКУ

 

  • Що ти дізнався нового на уроці?
  • Що було цікавим? корисним?
  • Що викликало складності?

 

       ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

  • Дома перевірте себе : що зрозуміли , а що – ні , виконуючи вправу 78 на сторінці 38.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
1519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку