Ознайомити учнів з красою нашого краю, його символом – калиною, вдосконалювати навички швидкого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, уміння порівнювати твори, виховувати любов до Батьківщини.
Урок українського читання 2 клас
Тема: Посадіть калину коло серця, щоб цвіла вона в душі.
Д.Павличко «Де найкраще місце на землі». В.Скуратівський «Калина». Антоніна Листопад «Калина».
Мета: Ознайомити учнів з красою нашого краю, його символом – калиною, вдосконалювати навички швидкого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, уміння порівнювати твори, виховувати любов до Батьківщини.
Х І Д У Р О К У
І. Організація класу.
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався
На перерві постарався.
Сядуть першими дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
ІІ. Мовно – читацька розминка.
1. Де ж наш пустун язичок?
Заховався за біленький тинок.
Ліг на бочок і мовчок,
А ми зараз його розбудимо.
2. Вдох-видох: звук [ a ] - радість
звук [ о ] – захоплення
3. Прочитайте на одному видоху:
- Верба, береза, калина. – (Яке слово зайве?)
4. Читання променевої таблиці. (зав.1)
НЕ 1 БО
ХМА 2 РИ
ЗЕМ 3 ЛЯ
СОН 4 ЦЕ
НА 5 РОД
СТЕЖ 6 КА
5. Робота над скоромовкою. (зав.2)
На подвір’ї зелен кущ
Над кущем літає хрущ.
Ми побігли до куща
Над кущем нема хруща.
Гра «Дощик» - дощик накрапає
- дощик сильнішає
- злива
Гра «Сороки» - діти беруться за руки попарно -
Швидко розказують скоромовку.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ПО НУ КО ЦВІ ЛА ШІ
СА ЛИ ЛО ЩОБ ВО ДУ
ДІТЬ КА СЕР ЦЯ НА В
(Посадіть калину коло серця, щоб цвіла вона в душі).
Швидко і Аналізувати зміст
виразно читати тексту
Цей урок мене
навчить
Визначати Працювати
головну думку в колективі
ІV.Робота над новим матеріалом.
1. Словникова робота с. 72 підр.
Портрет Богдана Хмельницького.
Мозковий штурм:
Був такий звичай: переходячи в новопобудовану хату новосели обов’язково висаджували кущ калини. Або, коли народжувалась в сім’ї дівчинка, на її вроду і щасливу долю саджали калину. Говорять, що у злих людей калина не росте.
Сьогодні ми прочитаємо, як про калину пишуть наші письменники.
Василь Скуратівський. Калина. с. 72
1. Читання тексту учителем.
- Що нового ви дізнались про калину?
2. Словникова робота.
Рослини – символи
верба і калина
з давніх давен запис на дошці
козацька пісня
за волю і щастя Гра «Вовки і зайці»
дбайливо охороняти
наруга над нею
наруга - відкрите демонстративне знущання, висміювання, знеславлення
Символізує, розвеселимо, накличете, насамкінець. Гра «Луна» зав.5.
3. Читання ланцюжком.
- Про якого гетьмана згадується у творі?
4. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.
- Знайдіть в тексті прислів’я і прочитайте його.
(повернутись до зав. «Зайве слово»!)
- Закінчить речення:
У цій пісні… зав.6
-Мовчки прочитайте уривок пісні. с. 72 (метод швидкісного читання)
Фізкультхвилинка.
Антоніна Листопад. Калина.
–До чого закликає нас автор?
(дух боротьби за волю і щастя)
Дмитро Павличко.
Де найкраще місце на землі.
Гра «Мікрофон».
1. НЕ 1 БО
ХМА 2 РИ
ЗЕМ 3 ЛЯ
СОН 4 ЦЕ
НА 5 РОД
СТЕЖ 6 КА
2. Скоромовка
На подвір’ї зелен кущ
Над кущем літає хрущ.
Ми побігли до куща
Над кущем нема хруща.
3. ПО НУ КО ЦВІ ЛА ШІ
СА ЛИ ЛО ЩОБ ВО ДУ
ДІТЬ КА СЕР ЦЯ НА В
4. Швидко і Аналізувати
виразно читати зміст тексту
Цей урок мене
навчить
Визначати Працювати
головну думку в колективі
розвеселимо
накличете
насамкінець.
Микола Чернявський «Батьківщина»
Василь Сухомлинський «Рідний край»