26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

Урок українського читання 2 клас Тема: Посадіть калину коло серця, щоб цвіла вона в душі. Д.Павличко «Де найкраще місце на землі». В.Скуратівський «Калина». Антоніна Листопад «Кали

Про матеріал

Ознайомити учнів з красою нашого краю, його символом – калиною, вдосконалювати навички швидкого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, уміння порівнювати твори, виховувати любов до Батьківщини.

Перегляд файлу

Урок українського читання 2 клас

Тема: Посадіть калину коло серця, щоб цвіла вона в душі.

Д.Павличко «Де найкраще місце на землі». В.Скуратівський «Калина». Антоніна Листопад «Калина».

Мета: Ознайомити учнів з красою нашого краю, його символом – калиною, вдосконалювати навички швидкого виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, уміння порівнювати твори, виховувати любов до Батьківщини.

Х І Д    У Р О К У

І. Організація класу.

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався

На перерві постарався.

Сядуть першими дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

 

ІІ. Мовно – читацька розминка.

1. Де ж наш пустун язичок?

Заховався за біленький тинок.

Ліг на бочок і мовчок,

А ми зараз його розбудимо.

  • Поплямкайте губками.
  • Поклацайте зубками.
  • Подирчіть як трактор.
  • Пошуміть як вітерець.
  • Посичіть як гуска.

 

 2. Вдох-видох: звук [ a ] - радість

                           звук [ о ] – захоплення

 

3. Прочитайте на одному видоху:

- Верба, береза, калина. – (Яке слово зайве?)

 

4. Читання променевої таблиці. (зав.1)

                                          НЕ   1 БО

                                   ХМА      2     РИ

                              ЗЕМ            3        ЛЯ

                        СОН                 4            ЦЕ

                     НА                       5               РОД

               СТЕЖ                        6                     КА

            5. Робота над скоромовкою. (зав.2)

На подвір’ї зелен кущ

Над кущем літає хрущ.

Ми побігли до куща

Над кущем нема хруща.

Гра «Дощик» - дощик накрапає

                        - дощик сильнішає

                        - злива

 

 Гра «Сороки» - діти беруться за руки попарно -

Швидко розказують скоромовку.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Прочитайте лабіринт. (завд.3)

 

ПО       НУ     КО    ЦВІ      ЛА    ШІ

СА       ЛИ    ЛО     ЩОБ    ВО    ДУ

ДІТЬ    КА    СЕР   ЦЯ        НА    В

(Посадіть калину коло серця, щоб цвіла вона в душі).

 

  1. Прочитайте схему. (зав.4.)

Швидко і                                                                                     Аналізувати зміст

виразно читати                                                                                     тексту

Цей урок мене

навчить

Визначати                                                                                          Працювати  

головну думку                                                                                   в колективі

 

ІV.Робота над новим матеріалом.

1. Словникова робота с. 72 підр.

Портрет Богдана Хмельницького.

 

Мозковий штурм:

  •      Чому символом України стала калина? 

 

  •      Немає, мабуть , такого села в нашій країні, де б не росла, не рум’яніла червоними ягодами аж до самої зими калина. В Україні понад сто населених пунктів названо словом калина, або похідним від нього.

 Був такий звичай: переходячи в новопобудовану хату новосели обов’язково висаджували кущ калини. Або, коли народжувалась в сім’ї дівчинка, на її вроду і щасливу долю саджали калину. Говорять, що у злих людей калина не росте.

 

 Сьогодні ми прочитаємо, як про калину пишуть наші письменники.

 

Василь Скуратівський. Калина. с. 72

1. Читання тексту учителем.

 

- Що нового ви дізнались про калину?

2. Словникова робота.

Рослини – символи

верба і калина

з давніх давен                                                 запис на дошці

козацька пісня

за волю і щастя                                               Гра «Вовки і зайці»

дбайливо охороняти

наруга над нею

наруга - відкрите демонстративне знущання, висміювання,   знеславлення

 

Символізує, розвеселимо, накличете,  насамкінець. Гра «Луна» зав.5.

 

3. Читання ланцюжком.

- Про якого гетьмана згадується у творі?

 

4. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

- Знайдіть в тексті прислів’я і прочитайте його.

(повернутись до зав. «Зайве слово»!)

 

- Закінчить речення:

    У цій пісні… зав.6

 

-Мовчки прочитайте уривок пісні. с. 72 (метод швидкісного читання)

 

Фізкультхвилинка.

 

Антоніна Листопад. Калина.

  1. Читання вірша учителем

–До чого закликає нас автор?

 

  1. Читання мовчки.
  • поясніть останні рядки вірша

 

  1. Виразне читання вірша.

 

  1.  Гра «Посперечаймося». (так чи ні)

 

  • символом України є калина
  • у козацькій пісні «Червона калина» калина символізує дівочу красу  

(дух боротьби за волю і щастя)

  • калина цвіте на сам кінець весни (так)
  • наруга над нею вкривала людину ганьбою (так)
  • вислів «Посадіть калину коло серця» вжито в прямому значенні? (ні).

Дмитро Павличко.

 

Де найкраще місце на землі.

  1. Читання вірша учителем
  • Про що поет запитує сонце?

 

  1. Читання методом «Бджілка» - Зверніть увагу на виділені рядки

 

  1. Прочитайте питальні речення
  • Відповідь    Сонця – (в масці біля дошки)

 

  1. Прочитайте рядки, в яких  висловлена головна думка

 

  1. У яких раніше прочитаних творах йдеться про любов до рідної землі?

 

  1. Виконайте зав. 7 додатку.

 

  1. Робота над прислів’ями с. 71 підручника

 

  1. Підсумок уроку.    

Гра «Мікрофон».

1.                                       НЕ   1 БО

                                   ХМА      2     РИ

                              ЗЕМ            3        ЛЯ

                        СОН                 4            ЦЕ

                     НА                       5               РОД

               СТЕЖ                        6                     КА

 

2.                   Скоромовка

На подвір’ї зелен кущ

Над кущем літає хрущ.

Ми побігли до куща

Над кущем нема хруща.

 

3. ПО                    НУ             КО               ЦВІ               ЛА              ШІ

   СА                    ЛИ             ЛО                ЩОБ             ВО              ДУ

   ДІТЬ                 КА             СЕР              ЦЯ                 НА              В

 

4.  Швидко і                                                                                 Аналізувати                 

виразно читати                                                                              зміст тексту

Цей урок мене

навчить

Визначати                                                                                          Працювати  

головну думку                                                                                   в колективі

 

  1. символізує

розвеселимо

накличете

насамкінець.

 

  1. У цій пісні…

 

  1.  Анатолій Костецький                                               «Дідова колискова»

 

Микола Чернявський                                                «Батьківщина»

 

Василь Сухомлинський                                            «Рідний край»

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
728
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку