Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її змісті, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів. Розвивати навички діалогічного мовлення, швидкого, виразного читання з розумінням прочитаного, творче мислення, зв'язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, удосконалювати техніку читання. Виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги, працелюбства та любов до народної творчості.
ЧИТАННЯ
ТЕМА. «Півник і двоє мишенят». Українська народна казка.
МЕТА: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її змісті, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів. Розвивати навички швидкого, виразного читання з розумінням прочитаного, творче мислення, зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас. Виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги, працелюбства.
ТИП УРОКУ: комбінований.
ОБЛАДНАННЯ: Телевізор, комп’ютер, виставка українських народних казок, ілюстрації до казки, маски казкових героїв, сигнальні картки, стілець автора,таблиці з прислів’ями.
ХІД УРОКУ
Давайте станемо в коло , взявшись за руки. Як приємно тримати один одного за руки. Посміхніться один до одного.
- Діти , а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?. ( Відповіді дітей. Я хочу навчитись переказувати казку .Я хочу дізнатися чому навчає нас ця казка .Я хочу намалювати малюнок до казки. Прочитати казку в особах.)
Нехай гарний настрій не залишає вас на протязі всього уроку, та давайте скажемо девіз нашого уроку. (Діти говорять разом.)
Думати – швидко.
Відповідати – чітко.
Працювати – дружно.
Запам’ятовувати – точно.
Я хочу запросити вас сісти на свої місця та почати наш урок з розминки для язика.
Мовна розминка .
Пригадаймо, друзі вмить ,
Як пшениченька шумить:
Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!
Як в гайку струмок дзвенить:
Джр-джр-джр-джр-джр!
Як бджола в саду бринить:
Дз-дз-дз-дз-дз-дз-дз-дз!
Як шумлять у птаха крила:
Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!
Вітер з гаєм розмовляє:
Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!
Проміж листячком гуляє:
Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!
Ми всі трішки пошуміли
Язички не заболіли?
Промовимо СКОРОМОВКУ «буксиром» повільно, а потім швидко і дуже швидко. Потім прочитайте скоромовку здивовано, сумно, радісно.
На печі, на печі
Смачні та гарячі
Пшеничні калачі.
Хочеш їсти калачі -
Не лежи на печі.
2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Ми говоримо: «Українські народні казки». Чому казки називають народними? (Відповіді дітей), Складали їх дуже давно, коли ще люди не вміли писати, вони переказували казки один одному. Сюжет казки змінювався, а імя автора забувалося, тоді ту казку називали народною.)
Які ще бува.ють казки? (Авторські. Коли відомо імя автора.)
3.Повідомлення теми, та мети уроку.
4 .Вивчення нового матеріалу.
На нашій планеті не має такої дитини, яка б не любила казки. Та і дорослі їх теж люблять. Своїм дітям вони читають і про чаклунів, і про тварин, і про чарівників, і про фей. Із казкою, над якою ми сьогодні будемо працювати, ви знайомі давно. Ми повинні навчитись виразно читати казку, вміти передавати інтонацію настроїв героїв, складати характеристику героям, робити висновки і давати оцінку діям персонажів.
А щоб згадати казки, які ми читали та їх героїв давайте розглянемо ілюстрації , що ви намалювали.
До нас на урок завітали гості .
Давайте відгадаємо загадки та дізнаємося хто ж ці гості?… (Заходять діти в масках мишенят та півника вони загадують загадки та роздають завдання трьом групам.)
Має гребінь , а не може ним чесатися.
Хвіст – як ниточка,
Само – як калиточка,
А очі – як сім’я.
Маленьке, сіреньке , а хвостик, як шило.
По подвір’ї ходить птах він співає по складах.
РОБОТА в групах
Звірята принесли Чарівні колоски. Замість зерняток — склади. Утворіть з них слова.
(Діти склали імена казкових героїв.)
З якої казки ці герої до нас прийшли ? (Відповіді дітей.)
Назва казки яку ми сьогодні будемо читати називається «Півник та двоє мишенят».
Читаючи казочку ви зустрінетесь з мало знайомими вам словами (Словникова робота)
Тож спробуємо пояснити ,що означають ці слова .
Рано – раненько - до сходу сонця.
Долі - на землі.
Млин - споруда де зерно перетирають на порох.
Фізкультхвилинка для очей.
Читання казки
Вчитель починає діти продовжують по черзі.
Відповідаємо на запитання.
Читаємо граючись
Гудуть бджілки.
Раптом пішов дощик .
Дощ.
Почалася злива.
Закінчився дощ.
Фізкультхвилинка
Робота в парах
Роздивіться ілюстрації казки . Викладіть їх в порядку черговості: що було в казці спочатку, що потім.
Робота з малюнками – картками (ЗАКЛАДКИ)
Я називатиму слова означення, а ви спробуйте охарактеризувати мишенят та півника
піднімаючи потрібні картки догори.
Роботящий.
Голосистий.
Ліниві.
Грайливі.
Смішні.
Веселі.
Хазяйновитий.
Узагальнення й систематизація знань.
Прочитайте на дошці прислів’я та скажіть про що вони.
РОБОТА В ПАРАХ.
Складіть пазли де написані прислів’я. Прочитайте прислів’я. Поясніть.
По роботі й нагорода
Праця чоловіка годує ,а лінь марнує.
На чужу роботу дивитись - ситому не бути.
Спільна робота ,як пісня весела.
Творча робота
Працюємо в групах по 3 учня.
Складіть свій варіант кінцівки казки.
Інтерактивний метод «Крісло автора»
Як би ви змінили казку, щоб мишенята змогли їсти пироги?
Якби я була автором, я б змінила казку…..
( Який варіант вам більше сподобався? Чому?)
ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІ
Хто з героїв казки вам сподобався більше і чому ?
Якби ви вчинили на місці півника ?
А чи завжди ви допомагаєте коли вас просять ?
Я бачу що ви зовсім не схожі на мишенят ?
Чи збулися ваші очікування ?
Д/з диференційно
Григорівська ЗШ І-ІІІ ступенів
Світловодської РДА Кіровоградської області
«Півник і двоє мишенят».
Українська народна казка.
Вчитель
Обрєзкова Катерина Григорівна