Урок "Півник і двоє мишенят. Українська народна казка."

Про матеріал

Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її змісті, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів. Розвивати навички діалогічного мовлення, швидкого, виразного читання з розумінням прочитаного, творче мислення, зв'язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, удосконалювати техніку читання. Виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги, працелюбства та любов до народної творчості.

Перегляд файлу

ЧИТАННЯ

ТЕМА.  «Півник і двоє мишенят». Українська народна казка.

МЕТА: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її змісті, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів. Розвивати навички швидкого, виразного читання з розумінням прочитаного, творче мислення,  зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас. Виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги, працелюбства.

ТИП УРОКУ: комбінований.

ОБЛАДНАННЯ:  Телевізор, комп’ютер, виставка українських народних  казок, ілюстрації до казки, маски казкових героїв,  сигнальні картки, стілець автора,таблиці з прислів’ями.

                                            ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.

Давайте станемо в коло , взявшись за руки. Як приємно тримати один одного за руки. Посміхніться один до одного.

- Діти , а що ви  очікуєте від сьогоднішнього уроку?.  ( Відповіді дітей. Я хочу навчитись переказувати казку .Я хочу дізнатися чому навчає нас  ця казка .Я хочу намалювати малюнок до казки. Прочитати казку в особах.)

Нехай гарний настрій  не залишає  вас  на протязі всього уроку, та давайте скажемо девіз нашого уроку. (Діти  говорять разом.)

Думати – швидко.

Відповідати – чітко.

Працювати – дружно.

Запам’ятовувати – точно.

Я хочу запросити вас  сісти на свої місця та почати наш урок з розминки для язика.

Мовна розминка .

Пригадаймо, друзі вмить ,

Як пшениченька шумить:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

Як в гайку струмок дзвенить:

Джр-джр-джр-джр-джр!

Як бджола в саду бринить:

Дз-дз-дз-дз-дз-дз-дз-дз!

Як шумлять у птаха крила:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

Вітер з гаєм розмовляє:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

 Проміж листячком гуляє:

Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш!

Ми всі трішки пошуміли

Язички не заболіли?

Промовимо СКОРОМОВКУ  «буксиром» повільно, а потім швидко і дуже швидко. Потім прочитайте скоромовку здивовано, сумно, радісно.

На печі, на печі

Смачні та гарячі

Пшеничні калачі.

Хочеш їсти калачі -

Не лежи на печі.

  2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Ми говоримо: «Українські народні казки». Чому казки називають народними? (Відповіді дітей), Складали їх дуже давно, коли ще люди не вміли писати, вони переказували казки один  одному. Сюжет казки змінювався,  а імя автора забувалося, тоді ту казку називали народною.)

 

Які ще бува.ють казки? (Авторські. Коли відомо імя автора.)

D:\фото цурупа\20171120_092454.jpg

3.Повідомлення теми, та мети уроку.

4 .Вивчення нового матеріалу.

На нашій планеті не має такої дитини, яка б не любила казки. Та і дорослі їх теж люблять. Своїм дітям вони читають і про чаклунів, і про тварин, і про чарівників, і про фей. Із казкою, над якою ми сьогодні будемо працювати, ви знайомі давно. Ми повинні навчитись виразно читати казку, вміти передавати інтонацію настроїв героїв,  складати характеристику героям, робити висновки і давати оцінку діям персонажів.

 

А щоб згадати казки, які  ми  читали та їх героїв  давайте розглянемо  ілюстрації , що ви  намалювали.

До нас на урок завітали гості .

D:\фото цурупа\20171120_090402.jpg

Давайте відгадаємо загадки та дізнаємося хто ж ці гості?… (Заходять діти в масках мишенят та півника  вони загадують загадки  та роздають завдання  трьом  групам.)

Має  гребінь , а не може ним чесатися.

Хвіст – як ниточка,

Само – як калиточка,

А очі – як сімя.

Маленьке, сіреньке , а хвостик, як шило.

По подвірї ходить птах він співає по складах.

 

РОБОТА в групах

 Звірята  принесли Чарівні  колоски. Замість зерняток — склади. Утворіть  з них слова.

(Діти склали імена казкових героїв.)

D:\фото цурупа\20171120_090449.jpg

З якої казки ці герої до нас прийшли ?  (Відповіді дітей.)

Назва казки яку ми сьогодні будемо читати називається  «Півник та двоє мишенят».

Читаючи казочку  ви зустрінетесь з мало знайомими вам  словами  (Словникова робота)

Тож спробуємо пояснити ,що означають ці слова .

Рано – раненько -   до  сходу сонця.

Долі   -  на землі.

Млин  -  споруда де зерно перетирають на порох.

Фізкультхвилинка  для очей.

Читання казки  

Вчитель починає   діти продовжують по черзі.

Відповідаємо на запитання.

Читаємо  граючись 

Гудуть бджілки.

Раптом пішов дощик  .

Дощ.

Почалася злива.

Закінчився дощ.

Фізкультхвилинка

Робота в парах

Роздивіться ілюстрації казки . Викладіть їх в порядку черговості: що було в казці спочатку, що потім.

D:\фото цурупа\20171120_090719.jpg

Робота з малюнками – картками  (ЗАКЛАДКИ)

Я називатиму слова означення, а ви спробуйте охарактеризувати мишенят та півника

піднімаючи  потрібні  картки догори.

Роботящий.

Голосистий.

Ліниві.

Грайливі.

Смішні.

Веселі.

Хазяйновитий.

Узагальнення й систематизація знань.

Прочитайте на дошці  прислів’я та скажіть про що вони.

РОБОТА В ПАРАХ.

 Складіть пазли  де написані прислів’я. Прочитайте прислів’я. Поясніть.

По роботі й нагорода

Праця чоловіка годує ,а лінь марнує.

На чужу роботу дивитись - ситому не бути.

Спільна робота ,як пісня весела.

Творча робота 

Працюємо в групах по 3 учня.

 Складіть свій варіант кінцівки казки.

Інтерактивний метод «Крісло автора»

Як би ви змінили казку, щоб мишенята змогли їсти пироги?

Якби я була автором, я б  змінила казку….. 

( Який варіант вам більше сподобався? Чому?)

ПІДСУМОК УРОКУ.  РЕФЛЕКСІ

Хто з героїв казки вам сподобався більше і чому ?

Якби ви вчинили на місці півника ? 

А чи завжди ви допомагаєте  коли вас просять ?

Я бачу що ви зовсім не схожі на мишенят ?

Чи збулися ваші очікування ? 

Д/з диференційно

 

 

 

 

                                 Григорівська ЗШ І-ІІІ ступенів

             Світловодської РДА Кіровоградської області

 

 

   

 

      «Півник і двоє мишенят».

                        Українська народна казка.

Результат пошуку зображень за запитом "півник ідвоє мишенят"

 

 

 

Вчитель

Обрєзкова Катерина Григорівна
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
26 березня 2018
Переглядів
3223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку