Урок позакласного читання. В.Вздульська. Оповідання «Плутон». Зустріч з письменницею В.Вздульською.

Про матеріал

Урок-зустріч з письменницею з позакласного читання проведено в 2 класі Фастівської ЗОШ І-ІІІступенів №7. Інформацію про урок з фотографіями можна переглянути на веб-сайті "Батьківська твердиня" (https://nazarovaklas.blogspot.com/2016/11/blog-post_29.html).

Перегляд файлу
  1. Навчальний предмет. Літературне читання. 2 клас.

 Розділ. Позакласне читання.

Тема: В.Вздульська. Оповідення «Плутон».

  1. Назарова Г.М., учитель Фастівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №7.
  2. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2011.-392 с. Літературне читання. 2 клас. с. 77-83.
  3. Мета: Вчити учнів розуміти прочитане, розвивати уміння виділяти головне і аналізувати, висловлювати свої міркування, розвивати критичне мислення;

Збагачувати уявлення школярів про доброту, людяність, дружбу, бажання піклуватись про тварин;

Розвивати здатність уявляти стан іншої людини, співчутливість;

Сприяти осмисленню філософського поняття «людина – друг братів наших менших».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК-ЗУСТРІЧ

З ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ

«З любов’ю в серці»

ТЕМА:Валентина Вздульська. Оповідання «Плутон».

МЕТА:  Вчити учнів розуміти прочитане, розвивати уміння виділяти головне                     

          і аналізувати, висловлювати свої міркування, розвивати критичне

мислення;

Збагачувати уявлення школярів про доброту, людяність, дружбу, бажання піклуватись про тварин;

Розвивати здатність уявляти стан іншої людини, співчутливість;

Сприяти осмисленню філософського поняття «людина – друг братів наших менших».

ТИП УРОКУ: Вивчення нового матеріалу.

ОБЛАДНАННЯ: книжки В.Вздульської «Плутон», картки для роботи в

                             групах і парах, таблиця «Планети сонячної системи»,

                             А. Чайковський «Пори року».

Хід уроку.

І. Організація класу. Оголошення теми уроку:

  • Сьогодні незвичайний урок-зустріч з письменницею Валентиною Вздульською, яка написала для вас цікаве оповідання «Плутон». Письменниця народилась 29.08.1983 року у м. Фастові, де і нині проживає. Навчалась у нашій рідній школі №7. Закінчила Національний університет «Києво-Могилянську академію». Працює журналістом у місті Києві. Пише книжечки для дітей.
  • Зустрічайте гостю хлібом-сіллю.

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 – Чим незвичайна назва оповідання?

  - Що таке «Плутон»?

УЧЕНЬ: - Це одна з планет нашої Сонячної системи.

– Хто такі «інопланетяни»?

УЧЕНЬ: - Це розумні створіння з інших планет.

– Що таке «обсерваторія»?

УЧЕНЬ: - Це наукова станція для вчених астрономів, які досліджують Космос.

– Що таке «кратери»?

УЧЕНЬ: - Це великі заглибини на планетах округлої форми.

– Що таке «сюрприз»?

УЧЕНЬ: - Це приємна несподіваність, подарунок.

– Що таке «ваніль»?

УЧЕНЬ: - Це духмяна пряність для кондитерських виробів.

  • Що означає «дружити»?

УЧЕНЬ: - Добре відноситись однин до одного, приємно спілкуватись, допомагати у всьому, піклуватись про друга.

 

  • Розгляньте планети Сонячної системи.

  • Покажіть планету Плутон.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Значення всіх цих слів і понять нам необхідно знати, щоб зрозуміти зміст оповідання та його головну думку. На уроці ви будете вчитись правильно визначати риси характеру головного героя оповідання.

IV. Робота над темою уроку.

  1. Автор читає оповідання «Плутон».

  1. Фізхвилинка. (під музику П.Чайковського «Пори року»).
  1. Робота в групах.

- Хто вигадав назву планеті Плутон?

Перша група.

А) Хто вигадав ім’я планеті Плутон?

Б) Звідки дівчинка?

Хлопчик

 

Англії

 

Дівчинка

 

Німеччини

 

Чоловік

 

України

 

Жінка

 

Польщі

 

 

Друга група.

А) Хто вигадав ім’я планеті Плутон?

Б) Як звали дівчинку, яка придумала назву планеті Плутон?

Хлопчик

 

Венеція Берні

 

Дівчинка

 

Інга Берн

 

Чоловік

 

Велена Браун

 

Жінка

 

Вела Брей

 

(фотографія Венеції Берні)

  1. Обговорення прочитаного.
  • Чому Марк з татом з нетерпінням чекали прямий ефір?

 

УЧЕНЬ: - Вони чекали результатів космічного апарату, який летів до планети Плутон дев’ять з половиною років. А також фотографій від потужних приладів.

 

  • Звідки привезли батьки цуцика?

УЧЕНЬ: - Вони привезли його з Карпат, де були у весільній подорожі, назвали Плутоном. Він швидко перетворився на великого пса.

  • Чи зміг стати великий і грізний пес хлопчику другом? Наведіть приклади.

УЧЕНИЦЯ: - Так, він був насправді добрий і лагідний. Плутон був справжньою нянькою. Марк навчився ходити, тримаючись за його спину і витяг з великої калюжі, в яку той впав.

  • Як грався Плутон з Марком?

УЧЕНИЦЯ: - Вони бігали наввипередки, грали в м’яча й разом бовталися в озері за містом.

УЧЕНЬ: - Вони разом ходили у ліс.

  • Як ставилися батьки і Марк до пса, коли той захворів?

УЧЕНЬ: - Плутона лікували, всі про нього піклувалися і дуже переживали.

  • Яка трагедія змінила життя Марка?

УЧЕНЬ: - Загинув під колесами машини найкращий друг хлопчика – Плутон.

  • З чого видно, що сім’я пам’ятає Плутона?

УЧЕНЬ: - На стінах багато фотографій з Плутоном. І вони часто згадують його. А хлопчик зовсім засумував.

  • Чи співчуваєте ви Марку?

УЧЕНЬ: - Так, співчуваю, бо у нього тяжка втрата і серце болить з цього приводу. Він плаче.

  1. Вибіркове читання.
  • Як заспокоюють батьки Марка? Прочитайте.

УЧЕНЬ: - Батьки повторюють, що Плутон не зник назавжди. Що він просто переселився на небо. Може, навіть на планету, яка зветься так само, як і він, - Плутон.

  • Що після цього уявляв хлопчик? Прочитайте.

УЧЕНИЦЯ: - Я уявляю, як Плутон скаче через маленькі кратери, тягає в зубах метеорити й гавкає своїм громовим голосом: - Баф! Баф! Баф! І тоді на Плутоні здригаються гори, скочуючи схилами сотні дрібних камінчиків.

  • Чи добре Плутону на Плутоні? Прочитайте.

УЧЕНЬ: - Плутону на Плутоні ведеться добре. Інколи він згадує наш дім, тата, маму й мене. Як ми торік ходили разом у похід. Як роздивлялися атлас зоряного неба, розвалившись на дивані. Або як він заважав нам із татом зібрати домашній телескоп. Він цупив деталі й ховав під своїм килимом.

  • Чи самотньо йому там? Прочитайте.

УЧЕНИЦЯ: - Може цієї миті Плутону стає трохи самотньо. Він задирає свою велику голову до неба й виє на всі п’ять Плутонових місяців: Харон, Нікту, Гідру, Кербер і Стікс.

  • Давайте засвітимо більше зірок на небі, щоб веселіше було Плутону на Плутоні.

(Кольорові стрази стали зірками)

  1. Робота в групах.
  • Відновіть назви Плутонових місяців.

роХан – (Харон)

туНік – (Нікту)

друГі – (Гідру)

берКер – (Кербер)

ксСті – (Стікс)

 

  1. Бесіда письменниці з учнями.

ПИСЬМЕННИЦЯ: -Який висновок про душевні тривоги Марка ви зробили з прочитаного?

УЧЕНИЦЯ: - Я зрозуміла, що сердечна і щира дружба не зникає ніколи, навіть, якщо одного з друзів уже немає серед живих.

ПИСЬМЕННИЦЯ: - Як батьки допомогли пережити Марку втрату друга?

УЧЕНЬ: - Вони подарували маленького цуцика. Дівчинку.

ПИСЬМЕННИЦЯ: - Чи зрадів хлопчик цьому сюрпризу?

УЧЕНЬ: - Ні, він думав, що зраджує Плутона!

ПИСЬМЕННИЦЯ: - Чи зрозуміли ви, що Марк все ж має добре серце і не образив Ванільку?

УЧЕНЬ: - Так! Він обережно брав її, а коли вона обнюхувала його шкарпетки, то боявся поворухнутися.

ПИСЬМЕННИЦЯ: - Чи полюбила Ванілька Марка?

УЧЕНЬ: - Так. Вона бігала за ним і весь час лизала йому руки. У неї рожевий і теплий язик.

ПИСЬМЕННИЦЯ: - Чи вміє хлопчик дружити?

УЧЕНЬ: - Так, він любить тварин – наших менших братів. Піклується про них. А вони теж відповідають йому любов’ю!

ПИСЬМЕННИЦЯ: - Наша Ванілька буде теж відвідувати Плутона на Плутоні і йому буде весело.

  1. Робота в парах.

ПИСЬМЕННИЦЯ: - Визначте риси характеру, притаманні Марку:

Добрий

 

Злий

 

Лагідний

 

Чемний

 

Турботливий

 

Має добре серце

 

Нещирий

 

Щирий

 

Байдужий

 

Безпардонний

 

Благородний

 

Веселий

 

Відповідальний

 

Доброзичливий

 

Ледачий

 

Працьовитий

 

Людяний

 

Розумний

 

Совісний

 

Хам

 

Хитрий

 

Щедрий

 

  1. Перевірка роботи.

 

ПИСЬМЕННИЦЯ: - Правильно. Марк скрізь навколо бачив лише все добре. Навіть на Плутоні велика снігова рівнина нагадувала йому серце.

 

  1. Виступ письменниці В. Вздульської. (Розповіла про художників, коректорів і інших людей, які приймали участь у випуску книжки.)

    (Художник Інна Черняк)

 

  1. Підсумки уроку.

УЧИТЕЛЬ: - Чи сподобався вам герой оповідання Марк?

УЧНІ: - Так, сподобався, бо він справжній друг.

УЧИТЕЛЬ: - Чи хотіли б ви з ним дружити?

УЧНІ: - Так, хотіли б.

УЧИТЕЛЬ: - А хто з вас має дома собаку? Будьте їй справжнім другом.

  • Дякуймо нашій дорогій гості.

  • Що б ви, діти, хотіли побажати на прощання Валентині Ростиславівні?

УЧНІ: - Щастя, здоров’я, багато написати книжок для дітей, довголіття…

– Станьмо всі в коло, взявшись за руки. Побажаймо собі, всім знайомим і нашій планеті Земля добра, любові, злагоди, процвітання.

 

  1.  Завдання до дому:
  1. Придумайте нові пригоди Марка і Ванільки;
  2. Намалюйте Плутона на Плутоні;
  3. Розкажіть оповідання В. Вздульської «Плутон» своїм братикам і сестричкам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

  1. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчання укр. мовою. 1-4 класи.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2011.-392 с. Літературне читання 2 клас, с. 77-83.
  2. На допомогу вчителеві початкових класів. 2 клас: для загальноосвітніх навчальних закладів України.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2016.-144с.
  3. Методичні рекомендації Міністерства освіти та науки України про викладання навчальних предметів у початковій школі загальноосвітніх навчальних закладів України у 2016/2017 навчальному році.

Мін. освіти і науки України. пр. Перемоги, 10, м. Київ, 01135.

  1. Вздульська В.Р.

840. Плутон-Х., Віват, 2016.-32с. іл.-(Акварель).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Мудрик Євгенія
    На мою думку, зустріч з автором такої книги- найкащий подарунок для дітей! Хто як не вона сама, може краще познайомити їх з своїм твором!!! А коли його супроводжує, організовує і проводить досвідченний педагог- урок стає, просто, цікава подорож! По доброму заздрю учням Галини Михайлівни, що змогла подарувати урок-казку!!! Бездоганно!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Федоренко Алла
    Дуже добре, що вчителька знайомить своїх учнів з сучасними молодими письменниками. Це один зі способів залучити малечу до книги. Адже тепер діти надають перевагу гаджетам. Такі зустрічі зараз вкрай необхідні.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Маньківська Світлана
    Щира подяка за незвичайний урок - зустріч ! Нових творчих досягнень на педагогічній та літературній нивах ! Здоров'я ! Успіхів ! Натхнення ! Чекаємо нових цікавих і повчальних творів для уроків доброти !
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Архипов Дима
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Васильєва Світлана Іванівна
    Дуже цікавий урок! Сучасний, актуальний! Уявляю очі дітей, коли текст читала сама письменниця. Бажаю творчих успіхів вчительці!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Архипова Людмила Дмитрівна
    Вітаю на сайті! Дуже цікавий урок! Зустріч з письменницею запам'ятається дітям!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1948
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку