Урок "Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації для навчання"

Про матеріал

Тема: Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації для навчання.

Мета: - ознайомити учнів з умовами успішного навчання;

-створювати і підтримувати мотивацію до навчання;

-формувати вміння визначати користь від вивчення різних предметів;

-розвивати пам'ять, увагу, уяву;

-виховувати бажання вдосконалювати свої здібності й таланти.

Тип уроку: комбінований.

Методи: бесіда, мікрофон, вірю-невірю

Обладнання: картки для розвивальних вправ, аркуші паперу формату А-4, підручники, зошити.

Епіграф:

Талант – це віра в себе, у свою силу.

М.Горький

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

Аутотренінг (діти промовляють про себе):

Я – особистість, маю свій талант, реалізую його, завдяки чому в майбутньому стану…

Уголос діти називають професію, яку хотіли б обрати в майбутньому.

II. Актуалізація опорних знань

«Вірю — не вірю».

Учні піднімають сині картки, якщо твердження є правильним, або червоні, якщо неправильне

1) Виконувати домашні завдання можна коли завгодно. (–)

2) Виконувати домашні завдання можна де завгодно. (–)

3) Учню потрібне спеціально обладнане місце для виконання домашніх завдань. (+)

4) Виконувати завдання можна під час прийому їжі. (–)

5) Починають виконувати домашні завдання з найскладніших предметів. (–)

6) Починають виконувати завдання з найлегших предметів. (+)

«Вільний мікрофон».

— Чому психологи пропонують розпочинати виконання домашніх завдань з найлегших предметів?

«Інформаційна мозаїка»

(Робота на окремих аркушах.)

Учні роблять схеми-малюнки декількох необхідних та зайвих речей на робочому столі учня. Потім обмінюються аркушами із сусідом та викреслюють речі, що є зайвими.

III. Мотивація навчальної діяльності.

Що таке талант?

Притча про талант.

Один чоловік, відбуваючи до чужої країни, покликав робітників і роздав їм срібні монети (таланти). Кожен отримав різні суми: один – п'ять таланів, другий – два, а третій – один. Господар звелів використати гроші для справи.

Повернувшись, він покликав робітників до себе, щоб дізнатися, як вони розпорядилися грошима. Перший і другий сказали, що вигідно вклали їх і примножили його багатство удвічі. За це вони отримали винагороду. А третій робітник чи то побоявся ризикувати чи то полінувався. Коли він отримав талант, то закопав його у землю, а відтак викопав і приніс, щоб повернути господарю.

Тоді чоловік сказав присутнім: «Заберіть у нього монету й віддайте тому, в кого їх десять».

«Пане, - зауважили йому, - це несправедливо, він уже має десять монет».

«А я кажу вам, що тому, хто має, буде додано ще. А від того, хто не має, забереться геть усе».

Що ви зрозуміли з цієї притчі?

Що вона означає?

Як же розвивати свій талант? Як стати успішним? Чи є у вас талант до чого-небудь?

Давайте проведемо експеримент.

Хто я: мислитель чи митець?

1)Розташуйте руки перед собою, переплетіть пальці, утворюючи «замок». Подивіться, який палець зверху - правий чи лівий. Якщо правий – провідна ліва півкуля.

2)Давайте приймемо позу Наполеона. Схрестивши руки на грудях.

3)Давайте поаплодуйте собі або поплескайте в долоні. Яка рука зверху?

Якщо в усіх випадках отримано відповідь «права» - ви «мислитель» - у вас провідна ліва півкуля, якщо «ліва» - «митець».

Фізкультхвилинка.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору підняли

І на місці всі пішли.

Сіли – встали, сіли – встали

І на місці пострибали.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись,

Всім навколо посміхнись.

IV. Вивчення нового матеріалу

Історичні цікавинки.

Історія знає багато прикладів, коли люди досягли неймовірних успіхів, завдяки наполегливості й розвитку своїх здібностей.

Олександр Македонський – пам'ятав обличчя й імена майже всіх солдат своєї армії.

Федір Шаляпін, коли був маленький, його не приймали співати в хорі. А потім він став великим співаком.

Ісаак Ньютон був останнім учнем в класі по успішності, всі з нього глузували, це змусило його взятися за навчання, швидко залишивши позаду всіх, хто з нього жартував.

Завдяки чому їм вдалося досягти значних успіхів? Чи не стануть ці риси в пригоді вам?

Типи сприйняття інформації

Тип

сприйяття

Ознаки сприйняття

Що слід робити для кращого запам'ятовування

візуальний (за допомогою зору)

Ти краще сприймаєш інформацію, якщо:

• бачиш малюнки (читаєш, спостерігаєш, розглядаєш);

• нові слова записано на дошці або на папері;

• чуючи нове слово, ти уявляєш його запис;

• її подано у вигляді діаграм, графіків, малюнків або відеозапису.

У тебе хороша зорова пам'ять. Ти погано сприймаєш усні інструкції і не любиш багаторазового повторення слів.

Вивчаючи новий матеріал, роби короткі записи, складай схеми і таблиці, малюй малюнки. Ці візуальні об'єкти допоможуть краще розібратися в навчальному матеріалі.

аудіальний (за допомогою слуху)

Ти краще сприймаєш інформацію, якщо:

• слухаєш пояснення вчителя чи пізнавальну розповідь;

• промовляєш уголос нові слова;

• слухаючи музику, розумієш зміст пісень.

У тебе хороша слухова пам'ять.

Усно ти завжди відповідаєш добре. Ти слухаєш багато записів аудіокнижок, музичних творів.

Уважно слухай пояснення, став уточнювальні запитання. Використовуй аудіозаписи. Коли вчиш новий матеріал, проговорюй його вголос.

тактильний (за допомогою дотиків, відчуттів)

Ти краще сприймаєш інформацію,

якщо:

• можеш доторкнутися до предмета дослідження, покрутити його або навіть розібрати на частини;

• пов'язуєш нові враження з власними спогадами.

У тебе хороша тактильна пам'ять.

Ти добре розрізняєш запахи і смаки.

Досліджуй об'єкти безпечними методами: спостерігай, не пробуй на смак невідомих речовин, обережно досліджуй запах. Встановлюй асоціації між новим і тим, що ти вже знаєш.

Для полегшення сприйняття рухайся, а не сиди на місці.

V. Закріплення матеріалу.

1. Відпрацювання навичок розвитку здібностей:

а) активного слухання (робота в парах за текстом підручника: один читає абзац — другий визначає головне в почутому); ст..51

Попрацюйте в парі

Прочитайте перший варіант пар слів. Через хвилину один з вас читає перше слово кожної пари, інший називає друге слово.

Поміняйтесь ролями та виконайте другий варіант.

I-й варіант Перерва — відпочинок, море — купання, день — розпорядок, лампа — світло, школа — друзі, хліб — праця, три — число, книжка — знання, натовп — паніка, ніч — спати.

II-й варіант

Урок — навчання, небезпека — ворог, овочі — вітаміни, місто — будинки, друг — допомога, братик — піклування, дорога — увага, машина — небезпека, ранок — умиватися, здоров'я — весело.

б) визначення індивідуальних особливостей сприйняття (робота в парах: із заплющеними очима треба визначити предмет через тактильне сприйняття). Ручка, книга, машинка, м'яч.

2. Обговоріть, який тип сприйняття в людей, які часто вживають слова:

• приємно, мокро, холодно, відчувати, чіпати, гладкий, колючий, незатишно, біль, рухатися, діяти, напруга і т. п.;

• яскраво, ясно, чітко, синій, прозорий, дивитися, іскристий, веселковий, бачити, розглядати і т. п.;

• чути, глухий, гучний, шум, стогін, крик, звуки, голосно, розмова, розмовляти, тихо і т. п.

3. Метод «Карусель».Обговорення проблемної ситуації.

Діти сідають у два кола. Перше коло нерухоме, друге постійно рухається

Ситуація. У класі є учень, який взагалі не готується до контрольних робіт. Він списує варіант сусіда по парті. Деякі вчителі цього не помічають, оскільки в класі багато учнів. Оцініть наслідки цієї ситуації.

VI. Підбиття підсумків уроку

Метод «Термінологічний футбол»

1. За допомогою м'ячика задають питання один одному. Той кому дістався м'яч відповідає на питання і кидає комусь іншому

2. Підсумкова бесіда

Учні визначають важливі для них знання та навички, що вони отримали сьогодні на уроці.

Я знаю, Я вмію….

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 7, написати твір «Мій секрет запам'ятовування вірша».

VIII Діти беруться за руки й разом промовляють: «Ми розумні, талановиті, дружимо зі шкільними предметами».

Перегляд файлу

ОЗ 5

Тема: Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації для навчання.

Мета: -  ознайомити учнів з умовами успішного навчання;

  • створювати і підтримувати мотивацію до навчання;
  • формувати вміння визначати користь від вивчення різних предметів;
  • розвивати пам'ять, увагу, уяву;
  • виховувати бажання вдосконалювати свої здібності й таланти.

Тип уроку: комбінований.

Методи: бесіда, мікрофон, вірю-невірю

Обладнання: картки для розвивальних вправ, аркуші паперу формату А-4, підручники, зошити.

Епіграф: 

                                                                                                  Талант – це віра в себе, у свою силу.

М.Горький

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

Аутотренінг (діти промовляють про себе):

Я – особистість, маю свій талант, реалізую його, завдяки чому в майбутньому стану…

Уголос діти називають професію, яку хотіли б обрати в майбутньому.

II. Актуалізація опорних знань

 «Вірю — не вірю».

Учні піднімають сині картки, якщо твердження є правильним, або червоні, якщо неправильне

1) Виконувати домашні завдання можна коли завгодно. (–)

2) Виконувати домашні завдання можна де завгодно. (–)

3) Учню потрібне спеціально обладнане місце для виконання домашніх завдань. (+)

4) Виконувати завдання можна під час прийому їжі. (–)

5) Починають виконувати домашні завдання з найскладніших предметів. (–)

6) Починають виконувати завдання з найлегших предметів. (+)

 «Вільний мікрофон».

— Чому психологи пропонують розпочинати виконання домашніх завдань з найлегших предметів?

«Інформаційна мозаїка»

(Робота на окремих аркушах.)

Учні роблять схеми-малюнки декількох необхідних та зайвих речей на робочому столі учня. Потім обмінюються аркушами із сусідом та викреслюють речі, що є зайвими.

III. Мотивація навчальної діяльності.

Що таке талант?

Притча про талант.

Один чоловік, відбуваючи до чужої країни, покликав робітників і роздав їм срібні монети (таланти). Кожен отримав різні суми: один – п’ять  таланів, другий – два, а третій – один. Господар звелів використати гроші для справи.

 Повернувшись, він покликав робітників до себе, щоб дізнатися, як вони розпорядилися грошима. Перший і другий сказали, що вигідно вклали їх і примножили його багатство удвічі. За це вони отримали винагороду. А третій робітник чи то побоявся ризикувати чи то полінувався. Коли він отримав талант, то закопав його у землю, а відтак викопав і приніс, щоб повернути господарю.

 Тоді чоловік сказав присутнім: «Заберіть у нього монету й віддайте тому, в кого їх десять».

 «Пане, - зауважили йому, - це несправедливо, він уже має десять монет».

 «А я кажу вам, що тому, хто має, буде додано ще. А від того, хто не має, забереться геть усе».

Що ви зрозуміли з цієї притчі?

Що вона означає?

Як же розвивати свій талант? Як стати успішним? Чи є у вас талант до чого-небудь?

Давайте проведемо експеримент.

Хто я: мислитель чи митець?

  1. Розташуйте руки перед собою, переплетіть пальці, утворюючи «замок». Подивіться, який палець зверху - правий чи лівий. Якщо правий – провідна ліва півкуля.
  2. Давайте приймемо позу Наполеона.  Схрестивши руки на грудях.
  3. Давайте поаплодуйте собі або поплескайте в долоні. Яка рука зверху?

Якщо в усіх випадках отримано відповідь «права» - ви «мислитель» - у вас провідна ліва півкуля, якщо «ліва» - «митець».

Фізкультхвилинка.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору підняли

І на місці всі пішли.

Сіли – встали, сіли – встали

І на місці пострибали.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись,

Всім навколо посміхнись.

IV. Вивчення нового матеріалу

Історичні цікавинки.

Історія знає багато прикладів, коли люди досягли неймовірних успіхів, завдяки наполегливості й розвитку своїх здібностей.

Олександр Македонський – пам’ятав обличчя й імена майже всіх солдат своєї армії.

Федір Шаляпін, коли був маленький, його не приймали співати в хорі. А потім він став великим співаком.

Ісаак Ньютон був останнім учнем в класі по успішності, всі з нього глузували, це змусило його взятися за навчання, швидко залишивши позаду всіх, хто з нього жартував.

Завдяки чому їм вдалося досягти значних успіхів? Чи не стануть ці риси в пригоді вам?

Типи сприйняття інформації

Тип

сприйяття

Ознаки сприйняття

Що слід робити для кращого запам’ятовування

візуальний (за допомогою зору)

Ти краще сприймаєш інформацію, якщо:

   бачиш малюнки (читаєш, спостерігаєш, розглядаєш);

   нові слова записано на дошці або на папері;

   чуючи нове слово, ти уявляєш його запис;

   її подано у вигляді діаграм, графіків, малюнків або відеозапису.

У тебе хороша зорова пам’ять. Ти погано сприймаєш усні інструкції і не любиш багаторазового повторення слів.

Вивчаючи новий матеріал, роби короткі записи, складай схеми і таблиці, малюй малюнки. Ці візуальні об’єкти допоможуть краще розібратися в навчальному матеріалі.

аудіальний (за допомогою слуху)

Ти краще сприймаєш інформацію, якщо:

   слухаєш пояснення вчителя чи пізнавальну розповідь;

   промовляєш уголос нові слова;

   слухаючи музику, розумієш зміст пісень.

У тебе хороша слухова пам’ять.

Усно ти завжди відповідаєш добре. Ти слухаєш багато записів аудіокнижок, музичних творів.

Уважно слухай пояснення, став уточнювальні запитання. Використовуй аудіозаписи. Коли вчиш новий матеріал, проговорюй його вголос.

тактильний (за допомогою дотиків, відчуттів)

Ти краще сприймаєш інформацію,

якщо:

   можеш доторкнутися до предмета дослідження, покрутити його або навіть розібрати на частини;

   пов’язуєш нові враження з власними спогадами.

У тебе хороша тактильна пам’ять.

Ти добре розрізняєш запахи і смаки.

Досліджуй об’єкти безпечними методами: спостерігай, не пробуй на смак невідомих речовин, обережно досліджуй запах. Встановлюй асоціації між новим і тим, що ти вже знаєш.

Для полегшення сприйняття рухайся, а не сиди на місці.

V. Закріплення матеріалу.

1. Відпрацювання навичок розвитку здібностей:

а) активного слухання (робота в парах за текстом підручника: один читає абзац — другий визначає головне в почутому); ст..51

Попрацюйте в парі

Прочитайте перший варіант пар слів. Через хвилину один з вас читає перше слово кожної пари, інший називає друге слово.

Поміняйтесь ролями та виконайте другий варіант.

I-й варіант Перерва — відпочинок, море — купання, день — розпорядок, лампа — світло, школа — друзі, хліб — праця, три — число, книжка — знання, натовп — паніка, ніч — спати.

II-й варіант

Урок — навчання, небезпека — ворог, овочі — вітаміни, місто — будинки, друг — допомога, братик — піклування, дорога — увага, машина — небезпека, ранок — умиватися, здоров’я — весело.

б) визначення індивідуальних особливостей сприйняття (робота в парах: із заплющеними очима треба визначити предмет через тактильне сприйняття). Ручка, книга, машинка, м’яч.

2. Обговоріть, який тип сприйняття в людей, які часто вживають слова:

   приємно, мокро, холодно, відчувати, чіпати, гладкий, колючий, незатишно, біль, рухатися, діяти, напруга і т. п.;

   яскраво, ясно, чітко, синій, прозорий, дивитися, іскристий, веселковий, бачити, розглядати і т. п.;

   чути, глухий, гучний, шум, стогін, крик, звуки, голосно, розмова, розмовляти, тихо і т. п.

3. Метод «Карусель».Обговорення проблемної ситуації.

Діти сідають у два кола. Перше коло нерухоме, друге постійно рухається

Ситуація. У класі є учень, який взагалі не готується до контрольних робіт. Він списує варіант сусіда по парті. Деякі вчителі цього не помічають, оскільки в класі багато учнів. Оцініть наслідки цієї ситуації.

VI. Підбиття підсумків уроку

Метод «Термінологічний футбол»

1. За допомогою м’ячика задають питання один одному. Той кому дістався м’яч відповідає на питання і кидає комусь іншому

2. Підсумкова бесіда

Учні визначають важливі для них знання та навички, що вони отримали сьогодні на уроці.

Я знаю, Я вмію….

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 7, написати твір «Мій секрет запам’ятовування вірша».

VIII Діти беруться за руки й разом промовляють: «Ми розумні, талановиті, дружимо зі шкільними предметами».

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
3128
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку