28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Унікальні форми рельєфу земної кулі та їх охорона"

Про матеріал

Даний урок допоможе узагальнити та скоригувати знання учнів з теми «Літосфера», ознайомитись з унікальними формами рельєфу, удосконалювати навички роботи з картою та ІКТ; сформувати системність знань, навички встановлення причинно-наслідкових зв'язків, сформувати уявлення про можливості людини у перетворенні літосфери. Формувати науковий світогляд, вміння самостійно опрацьовувати матеріал, розвивати допитливість, абстрактне мислення, уміння робити висновки, інтерес до вивчення Землі. Виховує повагу до людських знань, толерантність, свідоме ставлення до навчання, комунікабельність, естетичне сприйняття природи, екологічну культуру, почуття прекрасного, дбайливе ставлення до природи; заохочувати дітей до туристичних подорожей і мандрів.

Перегляд файлу

Навчальний предмет. Загальна географія. 6 клас

Розділ ІІІ. Оболонки Землі

Тема 1. Літосфера

Тема. Унікальні форми рельєфу земної кулі та їх охорона

Тип уроку: урок – всесвітня подорож

       Автор:

                                               Ігнатова Любов Іванівна

                                                                 вчитель географії

Криворізької ЗОШ I-III

ступенів школи № 126

 

Мета:

навчальна: узагальнити та скоригувати знання учнів з теми «Літосфера», ознайомитись з унікальними формами рельєфу, удосконалювати навички роботи з картою та ІКТ; формувати системність знань, навички встановлення причинно-наслідкових зв’язків, сформувати уявлення про можливості людини у перетворенні літосфери;

розвивальна: формувати науковий світогляд, вміння самостійно опрацьовувати матеріал, розвивати допитливість, абстрактне мислення, уміння робити висновки, інтерес до вивчення Землі;

виховна: повага до людських знань, толерантність, свідоме ставлення до навчання, комунікабельність, естетичне сприйняття природи, екологічну культуру, почуття прекрасного, дбайливе ставлення до природи; заохочувати дітей до туристичних подорожей і мандрів.

Тип уроку: урок – всесвітня подорож.

Обладнання: підручник, фізична карта світу, учнівські презентації, відеофільм «Унікальні форми рельєфу земної кулі».

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів

  • Що називається рельєфом?
  • Які планетарні форми рельєфу ви знаєте?
  • Назвіть основні форми рельєфу материків.
  • Які бувають рівнини?

Рівнини

за висотою       за утворенням       за зовнішнім виглядом

  • Які бувають гори?

  Гори

за висотою       за утворенням         за віком

  • Які способи формування рельєфу ви знаєте?

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Учитель: поясніть як ви розумієте слово «унікальні»?

Багатьом з вас відомі скульптурні творіння всесвітньо відомих митців (демонстрація скульптурних зображень Мікеланджело і Родена). Часто їх називають унікальними. Слово «унікальний» означає рідкісний, своєрідний, винятковий.

Вивчаючи тему «Літосфера», ми неодноразово порівнювали матінку-природу із скульптором, що працює над зовнішнім виглядом нашої планети, прикрашаючи її іноді чудернацькими, а іноді — захоплюючими подих витворами. Серед форм рельєфу також є унікальні, тобто такі, що трапляються вкрай рідко. Вони розкидані по різних куточках світу, є і в нашій країні і в нашому місті. Завдяки сучасним технологіям та вашій самостійній роботі ми зможемо дізнатися про них.

Ми вирушаємо у всесвітню подорож, літаком, по унікальним формам рельєфу землі. Як туристи – мандрівники приготуйте свої камери та фотоапарати, майте блокноти і ручки та зручне взуття.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  • Види унікальних форм рельєфу

Починаємо перегляд презентації унікальних форм рельєфу землі з показом учнями місцезнаходження об`єктів на карті та коротким коментарем.

Ендогенні – утворені переважно внутрішніми силами Землі. Внутрішні процеси, що формують рельєф землі: розходження літосферних плит, землетруси, вулканізм, гарячі джерела, накопичення органогенних порід.

Великий африканський розлом, Драконові гори, вулкан Даллол, Айєрс – Рок, Олгас, вежа Диявола, Єллоустоун, острів Ісландія, Фудзіяма, Кара – Даг, Аюдаг, грязьові вулкани, Товтри.

Приклад стислої характеристики об`єкта:

Девілз-Тауер або Вежа Диявола (англ. Devils Tower) — пам'ятка природи на території штату Вайомінг, США. Являє собою моноліт вулканічного походження висотою 1556 м над рівнем моря і відносною висотою 386 м. Є найстарішим «національним монументом» США, який отримав свій статус від президента Теодора Рузвельта 24 вересня 1906.

 

Екзогенні - зовнішні процеси, що формують рельєф землі: вивітрювання,
робота поверхневих та підземних вод, льодовиків, діяльність живих організмів, метеоритні кратери.

Гранд Каньйон, Великий бар’єрний риф, Согнефіорд в Ісландії, Долина привидів, гора Демерджи, дюни та бархани, скеля «Золоті Ворота», Арабатська стрілка, печера «Оптимістична», ландшафт Данься, Бовтиська западина, Канівські гори.

Приклад стислої характеристики об`єкта:

Оптимісти́чна — гіпсова печера, геологічна пам'ятка природи загальнодержавного значення в Україні. Розташована в межах Борщівського району Тернопільської області. Сумарна закартована довжина ходів становить понад 260 км. Печера до кінця не розвідана. Вона займає площу близько 2 гектарів, що зумовлено численністю та звивистістю ходів. Ходи залягають на глибині близько 20 м від поверхні. Печера сильно замулена глиною. Трапляються сталактити, освіти, геліктити.Занесена до Книги рекордів Гінесса як найдовша у світі гіпсова печера, найдовша печера Євразії та п'ята за довжиною серед печер світу.У 2010 році ввійшла до складу національногоприродного парку «Дністровський каньйон».

Антропогенні - форми рельєфу, що формуються під впливом людини і її господарської діяльності на природу.

Плато Гізи, гора Рашмор, рудні відвали Кривого Рогу, вугільні терикони, кар’єри.

 

Приклад стислої характеристики об`єкта:

Національний меморіал Гора Рашмор знаходиться біля міста Кістоун у Південній Дакоті, США. Гора відома тим, що в її гірській породі висічені 18-ти метрові голови чотирьох президентів США: Джорджа Вашингтона, Томаса Джефферсона, Теодора Рузвельта і Авраама Лінкольна. Меморіал займає площу 5,17 км², знаходиться на висоті 1745 м над рівнем моря

 

Я пропоную вам переглянути відеофільм «Унікальні форми рельєфу земної кулі», після перегляду якого вам потрібно заповнити таблицю:

Ендогенні сили Землі

Екзогенні сили Землі

Антропогенні

 

 

 

 

  • Охорона поверхні і надр

Щоб зберегти унікальні форми рельєфу, створюють природоохоронні території: заповідники, національні парки, геологічні заказники, оголошують пам’ятками природи.

 Видобуток корисних копалин призводить до їх виснаження та формування нових неприродних форм рельєфу: териконів, відвалів, кар’єрів, шахт, дамб. Такі форми викликають негативні наслідки для інших природних утворень.

 Не продумана, не планова, не вивчена, забудова територій призводить до зсувів, просідань ґрунту, порушення пластів підземних вод, селів.

Безгосподарне землеробство сприяє посиленню вітрової та водної ерозії, утворюються яри, балки, степові блюдця.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Які форми рельєфу України можна назвати унікальними? Чому їх необхідно охороняти?

2. Як зберегти унікальні форми рельєфу?

3. У чому виявляеться негативний вплив господарської діяльності людини?


VI. Підсумок уроку

Заключне слово вчителя

Унікальні форми рельєфу є природним багатством, яке потрібно зберігати та охороняти. Вони несуть у собі цінну наукову інформацію про події давнього минулого Землі, впливають на розвиток та поширення організмів певної місцевості, пояснюють зв’язок рельєфу з корисними копалинами, відомості про розвиток форм рельєфу, є центрами туристичної пізнавальної активності.

Унікальні форми рельєфу є багатством різних країн світу. І саме вони повинні стати об’єктами природоохоронних територій, а також місцями туризму. Ми, українці, пишаємося тим, що і в нас є унікальні , неповторні, прекрасні пам’ятки природи, які потрібно не лише використовувати, але й охороняти та оберігати.

 

VII. Домашнє завдання

  • Опрацювати параграф № 28 підручника, повторити параграфи розділу

« Літосфера».

  • Підготуватися до уроку узагальнення знань.

Творче завдання: Розробіть власні заходи щодо збереження навколишнього середовища. Запропонуйте ваші варіанти розв'язання цих проблем та раціонального використання багатств Землі.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Туровець Олександр Антонович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
948
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку