Урок "Унікальність людини"

Про матеріал
Розробка уроку з етики 5 клас НУШ Після цього уроку учні/учениці:  пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників;  бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби;  виконує різні ролі в груповій роботі;  пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів
Перегляд файлу

                         Тема уроку:

 

Унікальність людини

Клас

5

Дата

 

Очікувані результати:

Після цього уроку учні/учениці:

        пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників;

        бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби;

        виконує різні ролі в груповій роботі;

        пояснює почуття інших осіб і визнає їх право на вираження своїх почуттів

 

 

Етап уроку

Зміст роботи

Методичний коментар

Час

Вступний:

 

-       Актуалізація

 

-       Мотивація

 

Вправа «Намалюй настрій».

Кожен на аркуші малює свій настрій, ділиться емоціями.

Описание: imageОписание: image (1)

 

 

Створення сприятливої психологічної атмосфери уроку та формування позитивного емоційного налаштування на навчання.

 

7-8 хв

Робота в групах

 

 

— Чим ви схожі?

— А в чому полягають ваші відмінності?

Завдання кожній групі — стати за зростом, потім — за кольором волосся (наприклад, від темніших до світліших), за кольором очей (тільки з карими очима).

— Чи є в класі два абсолютно однакових учня? (Можуть виникнути труднощі з близнюками, але можна розповісти про їхні відмінності — як психологічні, так і фізіологічні.)

 

 

 

Озвучте тему уроку та запишіть її в зошит

 

4 хв

Основна частина (конструювання знань і вмінь):

1.Чому кожна людина відчуває щастя по-своєму?

 

Зі словом «щастя» в українській мові вживається понад 100 прикметників

Створення хмари слів до слова «щастя»

Робота з підручником

Читання тексту

Робота з поняттям «щастя» та « духовний, або внутрішній, світ людини»

 

Опрацювання тексту підручника з рубрики «Пізнай себе»

1. Як ви думаєте, що означає фраза «вміти бути щасливими»?

2. Чи доводилося вам чути приказки коваль свого щастя, для щастя мало треба? Як ви їх розумієте?

3. Пригадайте момент, коли почувалися щасливими. Намалюйте себе в той момент. Прокоментуйте деталі на малюнку: чи випадкові вони, як вони допомогли вам відчути щастя.

4. Продовжте речення: Щоб почуватися щасливим, мені потрібно…

 

 

 

.

 

 

Наведіть за зразком 5–7 своїх прикладів. Щастя (яке?) безмежне, неможливе, тихе…

 

Діти читають текст ланцюжком та дають визначення поняття «щастя» та « духовний, або внутрішній, світ людини»

 

 

Записують визначення до «Скарбнички слів»

 

 

 

Діти працюють з текстом підручника  і дають відповіді на запитання

 

 

20-25 хв

2. Що таке людська індивідуальність?

Гра «Я люблю ... Я не люблю ...»

Перегляд відеоролику «Вірш П.Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина»»

 

Вправа «Продовж речення»

Індивідуальність – це…

Робота з поняттям                            «індивідуальність»

 


Які асоціації у вас виникають коли ви чуєте слово «Індивідуальність »?

Асоціативний кущ

Проаналізуйте,  що саме визначає індивідуальність людини

Отже,індивідуальність кожного з нас визначають зовнішність, здібності, характер, звички, бажання, інтереси, коло нашого спілкування тощо. Усвідомлення своєї індивідуальності втілюється у власному «Я».

 

 

Правила такі: ми будемо по черзі говорити «Я люблю ...» і називати щось улюблене. Можна називати дії, предмети, їжу, напої і т.ін. Потім робити те саме, але зі словами «Я не люблю .. ».Учитель перед переглядом відео та читанням вірша просить учнів уважно послухати вірш та пропонує учням дати визначення поняття «індивідуальність»

 

 

Діти працюють з текстом підручника  і записують визначення до «Скарбнички слів»

 

 

 

Діти під керівництвом учителя  створюють асоціативний кущ: «Індивідуальність»

 

Після створення асоціативного куща діти аналізують, що саме визначає індивідуальність людини

 

Заключний:

 

-       Узагальнення (підбиття

підсумків)

 

 

 

 

 

-        

-        

-        

-        

-        

-       Рефлексія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-       Оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання

 

 

Вправа «Відритий мікрофон»: - Сьогодні я дізнався/дізналася… - Мене здивувало …. - Для мене стало відкриттям…. - Я хотів/хотіла більш детальніше дізнатися про…. - Мені було не зрозуміло….

 

 

 

 

 

 

Вправа «Намалюй настрій».

Чи змінився ваш настрій на кінець уроку? Так/ні – обов’язково Чому?

 

 

Вправа «Вчуся бути успішним»

 

 

 

 

 

 

Картки для самооцінювання для нуш

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опрацювати §2

Виконати завдання 1 на сторінці 17

 

 

 

 

 

Підводимо підсумки уроку за допомогою вправи. Діти продовжують речення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запропонуйте учням/ученицям намалювати настрій на кінець уроку. Організуйте обговорення.

 

 

 

 

 

У кожного на парті лежать картинки само оцінювання  запропонуйте учням/ученицям обрати той колір, який відповідає їхньому рівню розуміння і засвоєння матеріалу під час уроку.

7-10 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку