Урок Unit 1. Who are you? Lesson 1. Vital Statistics

Про матеріал
Unit 1. Who are you? Lesson 1. Vital Statistics Урок 1. People Around You
Перегляд файлу

Unit 1. Who are you?

Lesson 1. Vital Statistics

Урок 1.

People Around You

 

Warming Up

Speaking Ball

Завдання для активізації мови після канікул. Використовуємо м'яч. Кидаємо його один одному та запитуємо все, що спаде н думку. Розпочнемо з простого:

  • What's your name?
  • How are you?
  • What day is it today?
  • What is your favourite subjects?
  • Who is your best friend?
  • How many boys in your class?

Питання можуть бути різними.

Ice break Game

Secret Identity

Have everyone secretly write down the name of a person on a small piece of paper or a "post-it" note. It has to be a person that everyone in the room would know about - a famous historical figure, an actor or sports celebrity, a politician, etc. Then have them tape the name on the back of the person on their left. 

Everyone goes around and asks people yes or no questions about who is on their back. They can only ask each person one question. The person who can do it in the least number of questions wins. 

 

Після запитань учитель переходить до бесіди з учнями щодо теми уроку та всього юніту.

Teacher: What is your favourite gadget?

Ps.:  mobile phone

T.: How do you like to use it?

Ps.: We like surfing the internet and engaging  over the social network (instagram, vk, facebook)

T.: Have you got your own blog?

Ps.:

T.: So, imagine that you are a blogger who starts his blog. What would the first article be there?

Учні міркують про тематику своєї першої статті у своєму блозі.

 

PRESENTATION

Reading

Pre-Reading Task

Teacher: Today we will get acquaintance with a boy who has his own blog. But firstly I'd like to ask you: if you want to get to know someone, what would you want to know?

Відповіді учнів

 

Reading for gist (general information)

Teacher: Good. I offer you to read blog of one boy. For the first time you should read the text quickly for general information.

 

Post Reading Tasks

Прочитавши текст, учні відповідають на загальні запитання типу:

What can you say about this boy?

 

Вправа 2 стор. 6-7

Друге читання (reading for details)

Учні читають та знаходять інформацію на такі питання:

  • What is his real name?
  • Does he go to the gym every day?
  • Is he good at swimming?
  • Find a description of this boy.
  • Has he got a brother or a sister?
  • What can you tell about his parents?
  • Does his mother understand him?
  • Has he got good manners?
  • What is his pets?

 

Teacher: What can you tell me about this boy at all? Would it be interesting to know something else about him? Would you like to chat with such type of person? What kind of problems does he have? What are his injustice?

Вправа 3 на сторінці 7

Обговорення з учнями питання.

 

PRACTICE

Play Game

About Myself (див. додаток)

  1. Розріжте окремо слова та словосполучення.
  2. Розділіть на групи учнів
  3. Кожній групі роздати набір цих слів
  4. Даємо час на знайомство (наприклад, 1 хвилина)
  5. За хвилину кожен в команді витягає по одному слову та будує речення, що пов'язане з ним. Інші слухають уважно та запам'ятовують інформацію один про одного.
  6. По закінченню хвилини, учитель запитує учнів, що хто запам'ятав. Наприклад, звертається до будь-кого з команди та питає: Alice, what can you say about Ann?

 

Teacher: imagine that you are a blogger. Think about the important information that you can write in your blog about yourself. This information should catch the interest of your readers.

Учні думають про свою першу статтю (відео). - 30 сек.

Після за бажанням учні розповідають.

 

ENDING

Feedback. Аналіз уроку

Homework. Учні повинні записати на одну хвилину відео для реклами свого блогу. Тобто представити себе за хвилину так, щоб інші зацікавилися та підписалися на вас.