Unit 1. Who are you?
Lesson 1. Vital Statistics
Урок 1.
People Around You
Warming Up
Speaking Ball
Завдання для активізації мови після канікул. Використовуємо м'яч. Кидаємо його один одному та запитуємо все, що спаде н думку. Розпочнемо з простого:
Питання можуть бути різними.
Ice break Game
Secret Identity
Have everyone secretly write down the name of a person on a small piece of paper or a "post-it" note. It has to be a person that everyone in the room would know about - a famous historical figure, an actor or sports celebrity, a politician, etc. Then have them tape the name on the back of the person on their left.
Everyone goes around and asks people yes or no questions about who is on their back. They can only ask each person one question. The person who can do it in the least number of questions wins.
Після запитань учитель переходить до бесіди з учнями щодо теми уроку та всього юніту.
Teacher: What is your favourite gadget?
Ps.: mobile phone
T.: How do you like to use it?
Ps.: We like surfing the internet and engaging over the social network (instagram, vk, facebook)
T.: Have you got your own blog?
Ps.:
T.: So, imagine that you are a blogger who starts his blog. What would the first article be there?
Учні міркують про тематику своєї першої статті у своєму блозі.
PRESENTATION
Reading
Pre-Reading Task
Teacher: Today we will get acquaintance with a boy who has his own blog. But firstly I'd like to ask you: if you want to get to know someone, what would you want to know?
Відповіді учнів
Reading for gist (general information)
Teacher: Good. I offer you to read blog of one boy. For the first time you should read the text quickly for general information.
Post Reading Tasks
Прочитавши текст, учні відповідають на загальні запитання типу:
What can you say about this boy?
Вправа 2 стор. 6-7
Друге читання (reading for details)
Учні читають та знаходять інформацію на такі питання:
Teacher: What can you tell me about this boy at all? Would it be interesting to know something else about him? Would you like to chat with such type of person? What kind of problems does he have? What are his injustice?
Вправа 3 на сторінці 7
Обговорення з учнями питання.
PRACTICE
Play Game
About Myself (див. додаток)
Teacher: imagine that you are a blogger. Think about the important information that you can write in your blog about yourself. This information should catch the interest of your readers.
Учні думають про свою першу статтю (відео). - 30 сек.
Після за бажанням учні розповідають.
ENDING
Feedback. Аналіз уроку
Homework. Учні повинні записати на одну хвилину відео для реклами свого блогу. Тобто представити себе за хвилину так, щоб інші зацікавилися та підписалися на вас.