Урок"Урок 10. Нідерланди Тип уроку: комбінований"

Про матеріал

З метою забезпечення реалізації цілей та принципів навчання особливу увагуприділяю таким аспектам навчально-виховного процесу:

- удосконалення, уточнення мови вчителя, забезпечення чіткої відповідності між словом та поняттям, що його відбиває

- наявність конкретної мети щодо навчання кожного елемента системи знань, умінь, навичок

- обов'язкове підтвердження теоретичних положень фактами, наявність висновків та узагальнень під час викладу фактів

- створення в учнів гнучкої системи знань, в якій простежуються внутрішньо предметні та міжпредметні зв'язки

Перегляд файлу

Урок 10. Нідерланди

Тип уроку: комбінований

Мета:

  • ознайомити учнів з поняттям буржуазної революції на прикладі героїчної боротьби жителів Нідерландів проти іспанського панування
  • розвивати вміння давати оцінку державним діячам
  • виховувати повагу до борців за незалежність рідної землі

Обладнання:

карта «Європа в ХУІ-ХУІІ ст.»

Література:

Эланже Ф. Епоха дворов и королей. Этикет и нравы в 1558-1715 гг. - Смоленськ: Русич, 2005. (Популярная историческая библиотека

Електронні ресурси:

http://www.100top.ru

http://www.iat.kiev.ua

www.KM.ru

                                         Солдаты Фландрии, давно ли вы

                                         Коней своих забыли, оседлавши

                                         Взамен их скамьи в кабаках? Довольно

                                         Кинжалами раскалывать орехи

                                        И шпорами почесывать затылки,

                                        Дыша вином у непотребных девок.

                                        Готовьтесь к бою! Грянул страшный час.

                                                           Э.Багрицкий

                    Хід уроку

І.Актуалізація опорних знань: (5 хв.)

- дати оцінку діяльності іспанських королів Карла У та Філіппа ІІ

- показати землі, що належали іспанській короні

- показати країни, в яких відбулася Реформація

 Мотивація навчальної діяльності:(2 хв.)

 сьогодні ми з вами будемо говорити про дивовижну країну, країну на якорі, країну, сама назва якої свідчить, що її землі розташовані нижче рівня моря, про країну, яка першою в Європі встановила буржуазний лад в результаті революції.

ІІ. Новий матеріал (30 хв.)

План подачі нового матеріалу:

  1. Нідерланди у складі іспанської монархії
  2. Початок національно-визвольного руху
  3. Вільгельм Оранський
  4. Народження республіки
  1. А. Розповідь вчителя (6 хв.)

Погляньте, будь ласка, на карту. Перед вами невелика за розміром, але дуже важлива для Іспанії провінція – Нідерланди. Чому важлива – бо вона давала доходів в кілька разів більше, ніж заокеанські володіння з їх золотими та срібними рудниками, перловими промислами і плантаціями тропічних рослин. В чому секрет такого багатства країни, в якої мало родючих земель, та й ті відвойовані від моря? В бурхливому розвитку промисловості та торгівлі, швидкому зростанні міст і мануфактур. Половина населення жило в містах. Антверпен став центром світової торгівлі. Але з середини ХУІ ст. країна опинилась під владою католицької Іспанії. Іспанські намісники обкладали країну податками, руйнували війнами, боролися за збереження католицизму.

  1.  А. Робота з підручником (5 хв.) прочитати про початок національно-визвольної боротьби

Б. Бесіда: (5 хв.)

- чому почалося повстання іконоборців?

- чому суто релігійний рух став початком соціальної революції?

- чому боротьба проти іспанського панування вважається буржуазною революцією?

- які заходи вжив герцог Альба?

- хто такі гези?

  1.  А. складання портрету історичної особистості (8 хв.) Вільгельма Оранського

Позитивні якості

Негативні риси

Людина дії, енергійний

Спритний політик та інтриган

 

Поганий полководець

Мало спирався на народ

  1. А. Розповідь вчителя: (6 хв.)

IMG_0031

IMG_0030

      Записи в зошитах по ходу уроку:

поняття

особи

дати

Національно-визвольна війна

Буржуазна революція

Республіка

Гези

Утрехтська унія

Вільгельм Оранський

Карл У

Герцог Альба

Філіпп ІІ

1566 – іконоборче повстання

1609 – перемога революції

Вільгельм Оранський

ІІІ. Рефлексія: (6 хв.)

Хронологічний диктант (учні пишуть тільки дати):

  1. зародження республіки на півночі – 1572
  2. Гентське умиротворення – 1576
  3. початок іконоборчого повстання – 1566
  4. початок війни Іспанії з Голландією – 1585
  5. Утрехтська унія – 1579
  6. введення 10% податку на торгівлю – 1571
  7. вступ герцога Альби в Нідерланди – 1567
  8. оборона Лейдена – 1575
  9. вбивство Вільгельма Оранського – 1584

10. визнання Іспанією незалежності Голландії - 1609

 

ІУ. Домашнє завдання: (2 хв.)

 підручник, позначити на контурній карті дії морських та лісових гезів, індивідуально – розповідь про Єлизавету І

 

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку