Урок "Урок 12. Міжнародні відносини Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу"

Про матеріал

Головними принципами, яківпроваджую в своїй роботі, є:

-науковість та проблемність викладу навчального матеріалу

-доказовість та логічність навчального матеріалу

-системність навчання, його послідовність та наступність

-свідомість навчання та активна участь учнів у навчальному процесі

-забезпечення реалізації освітніх, виховних та розвивальних цілей навчання

Перегляд файлу

Урок 12. Міжнародні відносини

Тип уроку: урок вивчення нового  матеріалу

Мета:

- ознайомити учнів з розвитком міжнародних відносин, причинами, перебігом та наслідками Тридцятилітньої війни

- розвивати вміння працювати з історичною картою, давати оцінку ходу воєнних дій

- виховувати непримириме ставлення до жахів війни

Обладнання: карта «Європа в ХУІ-ХУІІ ст.»

Література:

 Генералиссимусы. – Мн.: Литература, 1997. (Энциклопедия военного искусства).

Михневич Н.П. История военного искусства. - М.:Эксмо, 2008. – (Мировая история)

Торопцев А.П. Мировая история крепостей и замков. – М.:Эксмо, 2008. – ( Мировая история)

Лобов В.Н. Военная хитрость. – М.: Военное издательство, 1992

Електронні ресурси:

 http://www.100top.ru

http://www.iat.kiev.ua

www.KM.ru

                                                    И армии, смешав ряды, в восторге

                                                    С врагами целовались, а потом

                                                    Кидались на своїх, рубили, били,

                                                    Расстреливали, вешали, пытали,

                                                    Питались человечиной…

                                                                                    А.Волошин

                            Хід уроку

І. Актуалізація знань:( 3 хв.)

- пригадайте наслідки Реформації для Європи

- покажіть на карті держави, в яких при владі були протестанти

- якими способами католики могли відновити свій вплив?

ІІ. Мотивація:( 1 хв.)

Сьогодні ми з вами ознайомимось з подією, яку сучасники називали Тридцятилітньою війною, а багато сучасних істориків вважають першою світовою. В неї були втягнуті майже всі тогочасні країни Європи, в деяких країнах після неї було винищено 1\3 – 1\2 частина населення.

ІІІ. Новий матеріал (35 хв.)

    План подачі нового матеріалу:

  1. Характер міжнародних відносин
  2. Тридцятилітня війна, перебіг основних подій
  3. Вестфальський мир, наслідки війни
  1. А. «Мозковий штурм»: (3 хв..)

Ми з вами протягом останніх уроків вивчали різні держави Європи. Спробуйте визначити, якими були цілі різних держав в міжнародних відносинах? Як можна було досягти цих цілей?

Б. Коментар вчителя до висловлених ідей. (2 хв.)

Отже, на початок ХУІІ ст. утворилось дві групи держав, що боролися за вплив в Європі. Католицьку партію очолювали Габсбурги, що сиділи на віденському та мадридському тронах. Протестантські країни відстоювали своє право на незалежність та свободу віри. В ході війни релігійні цілі поступово підмінялися боротьбою за території та ринки збуту товарів.

  1. А. Робота з підручником та картою.(10 хв.) Учні опрацьовують матеріал, розглядають особливості кожного з етапів Тридцятилітньої війни.

Б. Робота з таблицею в підручнику (3 хв.)

      

Війна.                                              А.Валленштейн

Б. Повідомлення учнів (8 хв.) про особи Валленштейна та Густава- Адольфа.

1 учень: Альбрехт Валленштейн (1583-1634). Полководець Священої Римської імперії, герцог Фридляндський, з 1625 р. головнокомандуючий військами габсбурзького блоку в Тридцятилітній війні. За походженням чеський дворянин. Брав участь у придушенні Чеського повстання 1618-1620 рр. отримав ряд перемог над датським королем Християном ІУ та німецькими князями-протестантами. За спробу вести самостійну політику був відсторонений від командування в 1630 р. в 1632 р. знову був призначений головнокомандуючим, але після поразки при Лютцені був звинувачений у зраді та вбитий групою офіцерів. Рішучий, жорстокий, безпринципний. Мав звання генераліссімуса. Висунув лозунг «Війна годує війну».

 

2 учень: Густав ІІ Адольф (1594-1632). Король Швеції з династії Ваза з 1611 р. Видатний полководець часів Тридцятилітньої війни на боці анти габсбурзької коаліції. Отримав блискучу освіту. Провів ряд реформ всередині країни: роздача земель, судова, управлінська реформа. Поліпшив освіту. Створив регулярну армію, сполучив рекрутські набори з вербуванням. Полегшив озброєння солдатів, зменшивши вагу мушкетів та гармат. Створив чотириротні полки, в яких третину складали пікінери, а дві третини – мушкетери.  40% армії складала кавалерія. Був автором лінійної тактики ведення бою. Отримав ряд блискучих перемог над католицькими військами. Розбив Валленштейна в битві при Лютцені, але сам загинув в цій битві. Його армія стала зразком для інших країн Європи на століття.

3. А. Розповідь вчителя ( 8 хв.)

IMG_0017

Записи в зошитах:

поняття

особи

дати

Тридцятилітня війна

Суверенітет

Ліга

Вестфальський мир

 

Габсбурги

А.Валленштейн

Густав-Адольф

1618-1648 – Тридцятилітня війна

1648 – Вестфальський мир

 

 

ІІІ. Рефлексія: (5 хв.)

- уявіть себе учасниками Тридцятилітньої війни – 1 група –члени Католицької ліги, 2 група  - антигабсбурзької. Спробуйте переконати супротивників протягом 1 хвилини, що саме ваша сторона має рацію

ІУ. Домашнє завдання: (1 хв.)

підручник, підготуватися до узагальнюючого уроку

 

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку