План-конспект уроку
на тему:
Моя найкраща в світі сторона –
чарівна, неповторна Україна!
Мета уроку: у дискусійній формі навчати дітей дивитися на свою державу як світову, порівнювати досягнення українського народу із іншими державними націями, аналізувати причини наших невдач і негараздів, шукати шляхи покращення життя.
Обладнання: карта України, комп’ютер, проектор,екран, музичний центр, записи пісень П.Дворського „Товариство моє” і Б.Кучера „Новий день над Україною”, мультфільми „Це наше і це твоє”, відео фрагменти із телепередачі „Україна має талант”.
Тип уроку: урок-диспут.
Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт,
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина – це мрії політ,
Це рідна моя Україна!
Моя Батьківщина – це наша сім'я,
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, сестричка і я,
Всі рідні і друзів багато.
Вступ
Ввімкнути неголосно запис пісні П.Дворського „Товариство моє” і на її фоні привітати дітей із початком ще одного нового навчального року та із 25-річчям незалежності України.
ХІД УРОКУ
Скажіть, будь ласка, що або хто є найдорожчим для вас?
Звичайно, в першу чергу – мама, батьки, родина.
За що ж ми шануємо, любимо маму?
А чи можете відповісти на таке питання: чи буде меншою ваша любов до матері, до батьків, коли вони хворі, коли не мають гарної зачіски, не такі заможні, як сусіди чи інші родичі й знайомі?
Звичайно, ні!
Мама, батьки – завжди для нас найкращі, і це не потрібно доводити. А коли щось не так, то нам не потрібно комусь дорікати чи на щось нарікати, а вчитися, працювати, допомагати, щоби матері, батькам було легше, щоб вони менше хвилювалися, щоби раділи нашим успіхам… Згідні?
Ви скажете: Василю Володимировичу, але ж на цьому уроці ми повинні говорити не про маму й тата, не про родину, а про батьківщину. Так!
Але хіба батьківщина – це не те найдорожче, що не вибирають. Вона у нас є, є такою – Україною. Як мама – найрідніша. Хіба це треба доводити.
А щодо мами й батьківщини: на жаль, доводиться все частіше й частіше чути, що Україна не дбає про своїх людей. Гадаю, не треба плутати Вітчизну й чиновників, які стоять біля керма. Хіба стане наша мама кращою, багатшою, якщо ми будемо повсякчас висловлювати своє невдоволення. Чи не краще шукати способи, як би зробити її – мамине й України – життя кращим.
Гадаю, не треба більше про це говорити: батьківщину, як і маму, не вибирають.
Краще поміркуймо, яке місце серед інших країв займає Україна, чи є нам чим гордитися перед іншими націями.
Отже, як ви думаєте, що характерним є для Великобританії, чим вона виділяється з-поміж інших держав?
Міркування дітей.
Так, звичайно:
Ну, а така далека й екзотична для нас країна як Китай. Чим вона характерна?
Міркування дітей.
Безперечно, цю державу й народ виділяє з-поміж інших саме це:
Ось ближча до нас держава – Італія. Що ж виділяє її серед багатьох держав і народів?
Міркування дітей.
Саме так:
Сподіваюсь, ви уже готові назвати, як же уособлюється Україна у світі – чим можемо похвалитися, що таке нас виділяє з-поміж інших держав та народів?
Міркування дітей.
Без сумніву, ви не помиляєтеся:
Як ви думаєте: що спільного для різних куточків та регіонів нашої держави?
Так, – зовнішність, спокійний терплячий характер, проживання на одній території, Конституція для всіх одна, грошова система, релігія…
Але є у нас багато відмінного. Як ви вважаєте, що саме?
Тепер же найголовніше – якщо у нас так багато відмінностей, то чи не краще розділитися, щоб було на території України кілька держав, у яких би не було цих суперечностей – Слобожанщина, Западенщина чи Бандерівщина, Наддніпрянщина?..
Відповіді учнів.
Ні, не обов’язково ділитися, щоб добре жити. Прикладом може бути Швейцарія, США, ПАР, Індія… Нам просто потрібно мудрого керівництва, а людям, і вам у тому числі, вчитися те мудре керівництво обирати, спонукати його до правильних дій, а не тішитися, коли щось не так. Сподіваюсь, якщо так думатимете й робитимете, то не буде у нас війни, житимемо щасливо й заможно, і будемо гордитися своїм народом і своєю Україною, яка у нас одна!
А на завершення нашого святкового уроку пропоную вам вслухатися у слова пісні івано-франківського автора Богдана Кучера „Новий день над Україною” – може, слова цієї пісні допоможуть вам краще вникнути у суть нашого сьогоднішнього диспуту.
1 вересня 2016 р.
ОРГАНІЗАЦІЙНІ ПИТАННЯ
режим роботи: початок уроків – 8.00, осінні канікули
розклад,
звіт,
староста і заступник,
хто із ким сидить,
підручники,
зошити – звичайні й контрольні,
викладачі…
Батькам подякувати за клас.
Фонд класу – кілька ручок, олівців, лінійок, зошитів…
1