Урок "Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Повторення ділення з остачею. Розв'язування задач.".

Про матеріал
Урок математики. Тема. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Повторення ділення з остачею. Розв'язування задач. Мета: ознайомити учнів із застосуванням правила усного ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа; повторити ділення з остачею; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; розвивати увагу, мислення; виховувати бажання до навчання, охайність у написанні і самостійність у роботі.
Перегляд файлу

                                                        Математика

Тема. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Повторення ділення з остачею. Розв’язування задач.

Мета: ознайомити учнів із застосуванням правила усного ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа, повторити ділення з остачею; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати увагу, мислення; виховувати бажання до навчання, охайність у написанні і самостійність у роботі.

                                               Хід уроку

І. Організаційний момент

Спитає вчитель – треба встать,

Дозволить сісти – тихо сядь,

Сказати хочеш – не шуми,

А тільки руку підійми,

В класі парту бережи,

І на парті не лежи.

Щоб урок минув не марно,

Треба сісти рівно, гарно,

Не базікать на уроках,

Як папуга чи сорока.

ІІ. Повідомлення теми уроку.

-Сьогодні у нас незвичайний урок з математики. Ми з вами підемо у туристичний похід. Але при цьому обов’язково завітаємо у світ точної науки – математики.

Тема нашого уроку – Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа; повторення ділення з остачею, розв’язування задач.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Де і коли знадобляться знання цієї теми?
  • Знання цієї теми вам знадобляться при вивченні математики у середніх та старших класах, а також у повсякденному житті

ІV. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу.

  1. Вступне слово вчителя.
  • Перед тим, як вирушити у туристичний похід, нам треба взяти з собою все необхідне.

Що саме? ( Відповідь дітей)

-У поході нам також знадобиться план місцевості.

2. Перевірка домашнього завдання.

-Ми знаходимося зараз на станції Домашня. І щоб піти до іншої станції, нам треба перевірити домашнє завдання

- Що вам було задано додому? ( перевірка).

3. Усний рахунок. Каліграфічна хвилинка.

- Ви вдома справилися добре з домашнім завданням, тому ми переходимо до станції Хвилинка.

- Спочатку проведемо усний рахунок (Граф-схема)

- До перону підійшла швидка електричка. На нашому вігоні є числа. Прочитаємо їх.

7539    4302     57215    46020    987345   

  • Назвіть сусідів цих чисел.
  • Назвіть найбільше число.
  • Запишіть найбільше число ( один рядок).

4. Математичний диктант.

-Швидка електричка привезла нас до станції Уважна. На цій станції перевіримо вашу увагу і пам’ять. Поруч є музей цікавої природи. Екскурсовод музею розповів цікаві дані.

Ваше завдання – записати числа, які почуєте ( без величин) – ( в рядок через клітинку).

-Найбільше яблуко важить 1450 г.

- Найстаріше дерево – сосна. Їй 4093 роки.

-На нашій планеті 8955 видів рослин.

-Найвище дерево секвоя досягає 11033 см.

V. Розвиток математичних знань.

- Ми успішно дійшли до Мудрого лісу, де нас чекає ознайомлення із усним діленням круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа, а також повторення ділення з остачею.

1. Пояснення вчителя.

-Давайте пригадаємо ділення числа на добуток чисел. Наприклад:

108:(18*2)=3

108:36=3

(108:18):2=6:2=3

(108:2):18=54:18=3

  1. Завдання 747 (усно).
  2. Завдання 748 ( коментоване виконання).
  3. Завдання 749 (усно).
  4. Завдання 750 (письмово-один учень біля дошки).
  5. Ділення з остачею ( за завданням 753).
  6. Самостійно з послідуючою перевіркою.
  • Пригадаємо, яка повинна бути закономірність  при діленні з остачею?(остача повинна бути менша ніж дільник).

VІ. Фізкультхвилинка.

-Дорога привела нас до с. Веселе. Тут ми й відпочинемо.

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі рідній поклоніться

І до сонця потягніться.

Веретенцем покрутіться,

Раз-присядьте, два-присядьте

І за парти знову сядьте.

VІІ. Розв’язування задачі №752

  • На нас чекає озеро Задачне. Тут ми зупинимося і розв’яжемо задачу.
  • Прочитайте умову.
  • Про що йдеться мова у задачі?
  • Що відомо у задачі?
  • Що треба знайти ?

(Розв’язування задачі ).

VІІІ. Диференційоване завдання.

Самостійна робота.

  • Ось ми дійшли до Плодового саду. Садівник пригощає нас незвичайними яблуками із завданнями. Хто бажає отримати середній рівень,той бере зелене яблуко, достатній- жовте, а високий рівень- червоне яблуко.

ІX. Домашнє завдання.

X. Підсумок уроку.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 січня 2023
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку