Математика
Тема. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Повторення ділення з остачею. Розв’язування задач.
Мета: ознайомити учнів із застосуванням правила усного ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа, повторити ділення з остачею; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати увагу, мислення; виховувати бажання до навчання, охайність у написанні і самостійність у роботі.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Спитає вчитель – треба встать,
Дозволить сісти – тихо сядь,
Сказати хочеш – не шуми,
А тільки руку підійми,
В класі парту бережи,
І на парті не лежи.
Щоб урок минув не марно,
Треба сісти рівно, гарно,
Не базікать на уроках,
Як папуга чи сорока.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
-Сьогодні у нас незвичайний урок з математики. Ми з вами підемо у туристичний похід. Але при цьому обов’язково завітаємо у світ точної науки – математики.
Тема нашого уроку – Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа; повторення ділення з остачею, розв’язування задач.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу.
Що саме? ( Відповідь дітей)
-У поході нам також знадобиться план місцевості.
2. Перевірка домашнього завдання.
-Ми знаходимося зараз на станції Домашня. І щоб піти до іншої станції, нам треба перевірити домашнє завдання
- Що вам було задано додому? ( перевірка).
3. Усний рахунок. Каліграфічна хвилинка.
- Ви вдома справилися добре з домашнім завданням, тому ми переходимо до станції Хвилинка.
- Спочатку проведемо усний рахунок (Граф-схема)
- До перону підійшла швидка електричка. На нашому вігоні є числа. Прочитаємо їх.
7539 4302 57215 46020 987345
4. Математичний диктант.
-Швидка електричка привезла нас до станції Уважна. На цій станції перевіримо вашу увагу і пам’ять. Поруч є музей цікавої природи. Екскурсовод музею розповів цікаві дані.
Ваше завдання – записати числа, які почуєте ( без величин) – ( в рядок через клітинку).
-Найбільше яблуко важить 1450 г.
- Найстаріше дерево – сосна. Їй 4093 роки.
-На нашій планеті 8955 видів рослин.
-Найвище дерево секвоя досягає 11033 см.
V. Розвиток математичних знань.
- Ми успішно дійшли до Мудрого лісу, де нас чекає ознайомлення із усним діленням круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа, а також повторення ділення з остачею.
1. Пояснення вчителя.
-Давайте пригадаємо ділення числа на добуток чисел. Наприклад:
108:(18*2)=3
108:36=3
(108:18):2=6:2=3
(108:2):18=54:18=3
VІ. Фізкультхвилинка.
-Дорога привела нас до с. Веселе. Тут ми й відпочинемо.
Встаньте, діти, усміхніться,
Землі рідній поклоніться
І до сонця потягніться.
Веретенцем покрутіться,
Раз-присядьте, два-присядьте
І за парти знову сядьте.
VІІ. Розв’язування задачі №752
(Розв’язування задачі ).
VІІІ. Диференційоване завдання.
Самостійна робота.
ІX. Домашнє завдання.
X. Підсумок уроку.