Тема. Знаходження значень числових та буквених виразів. Розв’язування нерівностей. Знаходження тривалості події.
Мета. Удосконалити навички знаходження значень числових та буквених виразів, розв’язування нерівностей; знаходження тривалості події; розвивати логічне мислення, пам'ять учнів; виховувати інтерес до математики, любов і турботу про ближніх.
Дмитрівський академічний ліцей "Перспектива"
Вчитель початкових класів
Цісельська тетяна володимирівна
2022
Хід заходу
І. Організаційний момент
1.1. Мотивація
Вчитель.
Добрий день! Усі сідайте
І зошити розгортайте.
Будем швидко працювати
На ЗСУ смаколики збирати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
2.1. Усний рахунок
Щоб смаколики спекти,
Борошно слід принести.
Усно будем рахувати,
Відповіді лиш слід записати.
100·3 =300 640:8= 80 80·3=240
700:100=7 600:20= 30 15·3=45
(Один з учнів зачитує відповіді, а діти демонструють кольорові паперові долоньки. Зелена - правильно, червона - помилка)
2.2. Повторення вивченого матеріалу
Борошно ретельно просіваєм
Добуток письмово відшукаєм.
2.3. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.
Тепер візьмемо молоко,
Дріжджі й цукор заодно.
Все ретельно розведемо
І у тепле місце поставимо.
Поки дріжджі в нас підходять,
То ми значення виразів знаходим.
16·20=320 16·30=480 16·40=640 16·50=800 16·60=960
Отже, перший множник у нас незмінний.
ІІІ. Основна частина
3.1. Робота над виразами
Борошно з опарою змішаємо
І для сходження у затишок сховаємо.
Поки тісто підростає,
То ми вирази рішаєм.
49 · 9 - 37 · 8 = 145 5· (781 - 593) - 674 = 266
7 · 39 + 24 · 4= 369 (67 · 7 + 131) : 6 = 100
3.2. Складання та розв'язування буквених виразів за схемою
Для пиріжків начинку оберемо,
Буквені вирази уважно складемо.
Значення літер підставимо вправно -
Будуть смаколики виглядати файно.
а+b · с=
(а+b) · с=
(а+b) · с = (40+77) · 5= 117 · 5=585
с· (b - а) = 5 · (77 - 40)= 5 · 37=185
b·c - a = 77· 5 - 40 = 345
Перевіряємо.
3.4. Патріотична руханка "Ой у лузі червона калина!" https://youtu.be/9Ffy0yiqkTk
3.5. Виділення істотних ознак нерівностей.
Тісто добре підійшло,
Будуть пироги - Ого!
Починаєм тісто м'яти
Та нерівності шукати.
5 > 0 а - с < 7 125 < у < 304
3.6. Знаходження значення нерівності
Розкачаєм тісто вмить,
Щоб смаколики зліпить.
Начинку ми покладемо
Відповідь для нерівності знайдемо.
Є в нас рівність непроста,
Знаків в неї цілих два.
901 < х < 907, при х= 902, 903, 904, 905, 906
3.7. Робота з календарем
Пора смаколики у піч саджати,
Треба часу лік нам знати,
Щоб їх зовсім не спалити,
З календарем будем дружити.
На питання геть прості,
Скажем відповіді всі.
(Дивлячись на календар, діти дають відповіді на запитання завдання № 139-140.)
3.8. Визначення тривалості подій.
Поки місяці і дні лічили,
Пироги уже поспіли.
Будем їх ми пакувати,
Поштою на ЗСУ відправляти.
ІV. Підсумок уроку
Добру справу ми зробили:
Воїнів смаколиками пригостили.
Вирази, нерівності і календар
У житті потрібні - знай!
V. Рефлексія
Паперову руку підійміть,
Своє враження від уроку виразіть.
(Діти показують паперову руку в залежності від свого враження. Зелена - мені все сподобалося, жовта - не дуже сподобалося, червона - мені не сподобалося).
·
1.2.