Урок математики в 3 класі (оновлена програма) на тему: «Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд.» (За підручником «Математика» 3клас Ф.Рівкінд, Л.Оляницької

Про матеріал
Ознайомити учнів з прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; повторити прийоми усного додавання і віднімання трицифрових чисел; удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості задачі на дію додавання ; узагальнювати вміння складати і розв’язувати рівняння; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу. виховувати допитливість, інтерес до математики, почуття відповідальності за успіх команди.
Перегляд файлу

Урок математики в 3 класі (оновлена програма) на тему: «Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд.» (За підручником  «Математика» 3клас Ф.Рівкінд, Л.Оляницької )

  Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; повторити прийоми усного додавання і віднімання трицифрових чисел; удосконалювати вміння учнів розв’язувати прості задачі на дію додавання ; узагальнювати вміння складати і розв’язувати рівняння; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу. виховувати допитливість, інтерес до математики, почуття відповідальності за успіх команди,

Обладнання: комп’ютер, презентація до урок

 Організація класу

1. Створення емоційного фону уроку

  Гра «Так чи ні»

Клас готовий працювати? (Так)

Додавати й віднімати? (Так)

На розряди розкладати? (Так)

Вчасно руку піднімати? (Так)

Вміло в групах працювати? (Так)

- Настрій? – Супер!

- Погода? – Клас!

- До роботи, все гаразд!

2. Сьогодні в нас буде незвичайний урок, а урок – подорож. Ми будемо не просто виконувати математичні завдання, а й досліджувати, порівнювати, аналізувати приховані особливості цих завдань. Здійснимо уявну математичну подорож

3. Усні обчислення

Зараз ми перебуваємо на півострові Швидкі обчислення (півострів – це частина суші з трьох сторін омита водою). Кожен бере одну фігуру.  Виходьте, будь ласка, сюди і  об’єднуйтеся  у групи. У нас три кораблі  квадрати,  круги,  трикутники.  Час пішов, треба знайти вихід з півострова

Усна лічба. Хто перший молодці, пливемо далі.

       О ужас! Попереду айсберг .Айсберг  очікувань . А́йсберг  — плавуча льодова гора великих розмірів. Висота айсбергу над водою може досягати 100 м, довжина — сотень кілометрів

 2.    Яких звершень ви очікуєте від себе на уроці?

Діти відповідають:                        Від себе я очікую…хороших відповідей

«Мікрофон»                                   На уроці я буду…уважно слухати пояснення вчителя

                                                          Я постараюсь…правильно виконати всі завдання

                                                           Моя мета досягти       високого рівня знань.

 Молодці діти! Я дуже рада, бо почула від вас усі позитивні відповіді,  впевнена, що всі завдання ми успішно виконаємо. І  наша подорож буде дуже цікава.

   3. Зараз наш маршрут продовжується і ми попадаємо на острів «Новий». (Будьте уважні, бо це частина суші з усіх сторін омита водою.) Щоб звідси вибратися, треба навчитися письмово додавати трицифрові числа без переходу через розряд. Розв’язувати задачами та згадати зв'язок між компонентами арифметичних дій. Щоб добре впоратися з цими завданнями, треба бути дуже уважними, розумними та дружними. -             

 -Згадайте  Як називаються числа при додаванні?

 Рольова гра «Ми навчаємося самостійно!» А навчатися будемо самостійно.

Відкрили підручники, с.64 вправа 411 розгляньте записи прокоментуйте

Порядок додавання. Фіксування нового алгоритму в мовленні. Читання правила в підручнику (64)

Учениця. Записуємо перший доданок 542. другий доданок 156 записуємо під першим. Сотні записуємо під сотнями, десятки під десятками, одиниці під одиницями. Починаємо додавати з одиниць. До 2 одиниць додати 6 одиниці, буде 8 одиниць. Цифру 8 записуємо під одиницями. До 4 десятки додати 5 десятків, буде 9 десятків. Цифру 9 записуємо під десятками. До 5 сотень додати 1 сотню, буде 6 сотень. Цифру 6 записуємо під сотнями. Одержали суму 698.

Молодці. 11 - довершено, чудово, зразково,прекрасно;

4. Наша подорож продовжується. Ми бачимо гору «Наполегливих». Вправа 412 . Виконати додавання у стовпчик з коментуванням .  «Методом ПРЕС»

5.Самостійна робота. Треба  самостійно виконати додавання , обмінятися  зошитами, перевірити за допомогою відповідей на дошці , обговорити помилки . На дошці відповіді. Вчитель запитує, чи всі правильно виконали. В разі знаходження помилок – колективна робота по їх виправленню. Що було важко виконати?

Хто доводив правильність свого міркування?

Ось ми на вершині гори Наполегливих.

Чи знаєте ви , як називаються наші гори? (Карпати)

Яка найвища гора Карпат? (Говерла – 2061км)

А найвища гора світу? (Джомолунгма або Еверест – 8848км)

6.Піднявся вітер, почався шторм. Мишенята злякалися стали тікати з корабля.Допоможемо малюкам , швиденько розвяжемо  задачу 414.

  Робота з підручником

Прочитаємо задачу. Якого типу задача? Складена  задача на збільшення  числа на кілька одиниць  і знаходження  суми двох доданків.

-Що відомо ?

-Прочитайте питання . Записуємо  короткий запис.

Щоб знайти ,яка загальна висота  айсберга , що треба знати? ( яка висота айсберга над водою і під водою).

Висоту айсберга над водою ми знаємо-112 метрів. Так треба знайти висоту айсберга під водою, а потім загальну висоту льодової гори.

  1.          112

554                                                                                                                                                                                                     666(м)- висота айсберга під водою

  1.          666                                                                                                                                                                                                             112                                                                                                                                                                                                      778( м )                                                                                                                                                                                     Відповідь: загальна висота айсберга 778м

Айсберги несуть велику небезпеку. Один з найвідоміших прикладів зіткнення айсберга з судном – це загибель британського пароплава «Титанік» .            Під час першого ж свого рейсу цей величезний корабель зіткнувся з айсбергом і через 2 години 40 хвилин затонув. На борту перебувало  2224 людини. З них зуміли врятуватися 711 людей, а загинуло 1513.

  Дуже гарно, розумник,  молодчинка врятував мишенят.

 

 

 

7.Ми пропливаємо протоку  «Швидкого мислення». Робота у парах. Скласти  приклади на додавання користуючись   алгоритмом, який ми сьогодні вчили.

     8.  Сьогодні мене вразило ,що ми так багато дізналися на уроці.    

  мікрофон                                                                                                                                                                                                       

Мені запамяталося ,як розвязувати приклади на додавання трицифрових чисел

Мені не подобалося ,що загинув «Титанік»

Мені було цікаво, подорожувати, я багато про дізналася.

Мене порадувало, що всі учні добре працювали під час уроку.

 9.Зворотній зв'язок.

  Під час підбиття підсумків учитель звертає увагу на очікувані результати.    

 

Підготувала: вчитель початкових класів Комунального закладу «Матвіївська загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів» Запорізької обласної ради Братковська Марина Миколаївна, «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальчук Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 листопада 2019
Переглядів
1348
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку