Розв’язування задач на рух. Складені рівняння.

Про матеріал
Н уроці діти удосконалюють навички роботи з текстовими задачами на рух, закріпляють знання формул, вмінь розв’язувати складені рівняння. Продовжують на основі дослідження графічних моделей руху, на числовому промені, виявляти залежності між величинами, які характеризують рух тіл – швидкістю, часом і відстанню.
Перегляд файлу

Тема: Розвязування задач на рух. Складені рівняння.

 

Мета: Удосконалювати навички роботи з текстовими задачами на рух, знання формул, вмінь розв’язувати складені рівняння. Продовжувати на основі дослідження графічних моделей руху, на числовому промені, виявляти залежності між величинами, які характеризують рух тіл – швидкістю, часом і відстанню.

          Розвивати математичне мовлення, логічне мислення, пам'ять,  обчислювальні навички.

          Виховувати  любов до вивчення математики.

 

Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація.

 

                                                                         Девіз уроку:

                                                             “Математику вже тому вчити треба,

                                                               Що вона розум у порядок приводить”

                                                                                 

                                   М.В.Ломоносов

або    

“Недостатньо лише зрозуміти задачу, необхідно бажання вирішити її. Без сильного бажання розв'язати важку задачу неможливо, але при наявності такого можливо. Де є бажання, знайдеться шлях!”.

                                                                                                        Д. Пойа

                                            Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усний рахунок.

     96, 10, 18, 19.

  • Яке число, на вашу думку, зайве? Чому?
  • За якими ще ознаками ми можемо розділити числа-відповіді на  групи ?
     
  1. Каліграфічна хвилинка.

Пропишіть число 10, в рядок, пропускаючи одну клітинку.

  1. Повторення теоретичного матеріалу,  необхідного для  подальшої  роботи.
  • Зверніть увагу на таблицю. Назвіть які одиниці вимірювання не використовують в задачах на рух.
  • На які три групи можна розподілити дані одиниці вимірювання?
  • Якою літерою позначають відстань? Назвіть формулу.
  • Якою літерою позначають швидкість. Назвіть формулу.
  • Якою літерою позначають час. Назвіть формулу.
  • Нагадали  все, що нам необхідно сьогодні на уроці, тож продовжуємо далі.

 

  1. Прості задачі на рух.

а)  Лижники йшли 5годин зі швидкістю 15 км/год. Скільки кілометрів вони пройшли? (15 ∙ 5= 75 км/год)

б) Черепаха за 10 хв проповзла 40 м. З якою швидкістю повзла черепаха? (40 : 10 = 4м/хв)

в) Голуб летить зі швидкістю 50 км/год. За який час він пролетить          300 км?  ( 300 : 50 = 6 год)

 

Фізкультхвилинка

ІV.  Узагальнення і систематизація вивченого.

  1. Робота на задачею  с. 60 № 3
  1. 6 ∙ 3 = 18  (км) – пройшли туристи
  2. 30 – 18 = 12(км) – залишилось пройти
  3. 12 : 6 = 2(год)

Відповідь: за2 години.

 

  1. Задача 4 (а) с. 60
  1. 15 : 3 = 5( км/год) -  v Орисі
  2. 16 : 4 = 4 (км/год) – v Петрика
  3. 5 – 4 = 1 (км/год)

Відповідь :  на 1 км/год .

 

  1. Задача 7 с. 61
  1. 96 ∙ 60 = 5 760 (см²)
  2. 48 ∙ 70 = 3 360 (см²)
  3. 5 760 – 3 360 = 2400 (см²)

 

           96 см

 

 

    60 см

 

 

 

  1. Робота з рівняннями.

с.61 № 10

а) (450 : х + 50) : 70 = 2                б) (14 – у ) ∙ 4 – 9 = 19

     х = 5                                      у = 7

 

V. Підсумок уроку.

 

1. Бесіда

- Про що говорили сьогодні на уроці?

- Які види роботи виконували?

- Давайте згадаємо формули, які ми використовуємо в задачах на рух?

- Який вид роботи сподобався найбільше?

 

2. Оцінювання дітей.

3. Домашнє завдання.

     с. 60 № 4 (б)

docx
Додав(-ла)
Пузь Юлія
Додано
20 листопада 2019
Переглядів
1082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку