Українська мова, 6 клас Дата:
Урок №
Тема. Усний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі
Мета: формувати в учнів уміння й навички вибудовувати зв’язні висловлювання з певної теми; сприяти збагаченню й уточненню словникового запасу здобувачів освіти; розвивати логічне мислення; виховувати відчуття непримиримості до негативних суспільних явищ.
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.
Обладнання: таблиці «Стилі мовлення» й «Типи мовлення», лялька Люципера, свічка, дидактичний матеріал..
Хід уроку
І.Організаційний момент
- Доброго дня! Зайшовши до вас у клас, я звернула увагу на ваші очі – дзеркала душ. Вони у вас світяться, але чомусь так швидко мигають, ніби питають у мене:» А що далі?» І у мене виникло бажання підійти до кожного з вас і потиснути руку, обійняти й сказати: «Ти такий красивий!» або «У тебе все буде гаразд!». Ви мені можете в цьому допомогти. Візьміть руку сусіда зліва і потисніть. Скажіть сусідові зліва щось приємне. А чи знаєте ви, що, на думку А.Ахматової, серце вгамовується правильним диханням, а чорні думки – вірою в друзів (вдихніть повітря на повні груди й видихніть).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Наприклад, тема уроку – «Твір-роздум на морально-тичну тему в публіцистичному стилі»:
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку
Діти говорять про особливості публіцистичного стилю й про роздум як тип мовлення
Учні самостійно дають відповідь, аргументуючи її.
Собор святого Петра в Римі стоїть завдяки тому, хто будував, а не лише возив каміння.
ІV. Інтерактивна вправа
- Я пропоную вам витворити сьогодні свій власний собор думок. Але я залишаю за собою право вибору місця забудови. Ось воно, біля дошки, на вільних стільцях. Саме тут ви повинні опинитися на завершальному етапі нашого уроку. Я ж буду, з вашого дозволу, вірним помічником і другом.
Діти дають пояснення щодо лексичного значення слів поводир, соборність.
Діти висловлюють думки з приводу появи ляльки Люципера на уроці.
Лялька сміється
У фундамент вашої будівлі пропоную закласти першу цеглину. У кожної групи на парті є дидактичний матеріал з висловами або приказками про добро і зло. Пропоную обговорити ці вислови, взяти якийсь один за основу й аргументувати свій вибір.
Учитель зачитує зразок заповнення схеми, дає пояснення.
Учитель проводить паралель з І. Франком, який теж ніколи не сідав працювати без певної системи.
Учень дає пояснення з приводу системи роботи поета під час написання творів.
Якого етапу не вистачає, щоб завершити наше висловлювання (висновок)?
Діти підбирають останню фразу у формі спонукального або окличного речення.
V. Підбиття підсумків, оцінювання навчальних досягнень учнів
1. Трибуна
Учні створюють виступ-звернення до людства.
Проводимо оцінювання в групах. Кожен сам собі виставляє оцінку, додатковий бал може виставити хтось із групи: за активність, неординарність, за уміння підтримувати один одного, толерантність…
Учитель пропонує завітати в «Собор думок»
VІ.Домашнє завдання
Доповнити «Дерево рішення» своїми прикладами, створити зв’язне висловлювання (усно або письмово).