Урок "Усний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі"

Про матеріал
Матеріал для формування в учнів умінь й навичок вибудовувати зв'язні висловлювання з певної теми
Перегляд файлу

Українська мова, 6 клас                                                         Дата:

Урок №

Тема. Усний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі

Мета: формувати в учнів уміння й навички вибудовувати зв’язні висловлювання з певної теми; сприяти збагаченню й уточненню словникового запасу здобувачів освіти; розвивати логічне мислення; виховувати відчуття непримиримості до негативних суспільних явищ.             

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання: таблиці «Стилі мовлення» й «Типи мовлення», лялька Люципера, свічка, дидактичний матеріал..

Хід уроку

І.Організаційний момент

- Доброго дня! Зайшовши до вас у клас, я звернула увагу на ваші очі – дзеркала душ. Вони у вас світяться, але чомусь так швидко мигають, ніби питають у мене:» А що далі?» І у мене виникло бажання підійти до кожного з вас і потиснути руку, обійняти й сказати: «Ти такий красивий!» або «У тебе все буде гаразд!». Ви мені можете в цьому допомогти. Візьміть руку сусіда зліва і потисніть. Скажіть сусідові зліва щось приємне.      А чи знаєте ви, що, на думку А.Ахматової, серце вгамовується правильним диханням, а чорні думки – вірою в друзів (вдихніть повітря на повні груди й видихніть).                                                                    

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Як ви розумієте тему уроку? Спробуйте пояснити кожне слово з точки зору спрямованості на дію, яку будете виконувати під час уроку.

Наприклад, тема уроку – «Твір-роздум на морально-тичну тему в публіцистичному стилі»:

  • Усний – більшу частину часу буде відведено на спілкування, а не на письмо;
  • Твір – скласти власне висловлювання;
  • Роздум – наводити влучні аргументи на підтвердження своєї думки;
  • Морально-етична тема – розглянути питання важливі для суспільного життя;
  • Публіцистичний стиль – оформити у вигляді виступу чи статті.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

  1. Робота з таблицями

Діти говорять про особливості публіцистичного стилю й про роздум як тип мовлення

  1. Висновок
  • А навіщо нам вчитися складати роздуми та ще й в публіцистичному стилі?

Учні самостійно дають відповідь, аргументуючи її.

  1. Розповідь притчі
  • Що ти робиш? - спитали будівельника.
  • Та от наказали возити каміння.
  • А що ти робиш? -  запитали іншого будівельника.
  • Я будую собор святого Петра.

Собор святого Петра в Римі стоїть завдяки тому, хто будував, а не лише возив каміння.

ІV. Інтерактивна вправа

  1. Імітація рольової гри

  - Я пропоную вам витворити сьогодні свій власний собор думок. Але я залишаю за собою право вибору місця забудови. Ось воно, біля дошки, на вільних стільцях. Саме тут ви повинні опинитися на завершальному етапі нашого уроку. Я ж буду, з вашого дозволу, вірним помічником і другом.

 

  1. Нове слово

Діти дають пояснення щодо лексичного значення слів поводир, соборність.

 

  1. Образ

Діти висловлюють думки з приводу появи ляльки Люципера на уроці.

Лялька сміється

  • Над чим може сміятися сатана?
  • Що завжди протистояло злу? (Добро)
  • Спробуємо підібрати символ цього явища. (Свічка)
  • Чому ви обрали саме свічку?
  1. Робота в групах

У фундамент вашої будівлі пропоную закласти першу цеглину. У кожної групи на парті є дидактичний матеріал з висловами або приказками про добро і зло. Пропоную обговорити ці вислови, взяти якийсь один за основу й аргументувати свій вибір.

  1. Дерево рішень

Учитель зачитує зразок заповнення схеми, дає пояснення.

  • Запис проблеми.
  • Підпір шляхів розв’язання.
  • Аналіз наслідків.

       Учитель проводить паралель з І. Франком, який теж ніколи не сідав працювати без певної системи.

       Учень дає пояснення з приводу системи роботи поета під час написання творів.

  1. Звернення до людства

Якого етапу не вистачає, щоб завершити наше висловлювання (висновок)?

Діти підбирають останню фразу у формі спонукального або окличного речення.

V. Підбиття підсумків, оцінювання навчальних досягнень учнів

1. Трибуна

       Учні створюють виступ-звернення до людства.

       Проводимо оцінювання в групах. Кожен сам собі виставляє оцінку, додатковий бал може виставити хтось із групи: за активність, неординарність, за уміння підтримувати один одного, толерантність…

       Учитель пропонує завітати в «Собор думок»

VІ.Домашнє завдання

 

       Доповнити «Дерево рішення» своїми прикладами, створити зв’язне висловлювання (усно або письмово).

 

 

docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку