" Написання есе " Як стати успішною людиною" до уроку української мови в 6 класі

Про матеріал
Мета: закріпити знання учнів про особливості побудови есе, вчити вільно висловлювати думку, міркувати, розвивати мовлення, навчити учнів складати есе «Як стати успішною людиною»; виховувати любов до України, рідного краю, патріотизм.
Перегляд файлу

Тема. Написання есе в 6 класі  «Як стати успішною людиною».

Мета: закріпити знання учнів про особливості побудови есе, вчити вільно висловлювати думку, міркувати, розвивати мовлення, навчити учнів складати есе «Як стати успішною людиною». Виховувати любов до України, рідного краю, патріотизм.

Тип уроку: формування практичних умінь та навичок.

Обладнання:зразки творів-есе, дидактичний матеріал, презентація, зразки висловлень відомих людей про успіх.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організація класу.

Налаштування емоційної ситуації в класі.

Приклади долоньку – зарядись позитивом:

D:\цікавий матеріал\83346116_590501341792937_6191917169387765760_n.jpg

Назвати по три іменника – побажання своїм однокласникам.

Наприклад: добра, успіхів, натхнення…

Аутотренінг

C:\Users\User\Desktop\відкритий урок\001.png

ІІ.Повідомлення теми та завдань уроку.

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Повторення вивченого про есе.

 

– Отож, на початку пригадаємо, що ж таке есе? ( Теоретичний практикум)

C:\Users\User\Desktop\відкритий урок\-7-638.jpg

 

  1. Характеристика есе. 

 

C:\Users\User\Desktop\відкритий урок\00a.png

  1. Пояснення вчителя.
  2. Останнім часом у шкільній практиці став дуже популярним твір-роздум вжанрі есе.

Есе (від франц. essai – спроба, проба, нарис) – прозаїчне висловлювання невеликого об’єму і вільної композиції, що виражає індивідуальні враження і міркування з конкретного приводу або питання і свідомо не претендує на вичерпну відповідь.
 

Пам’ятайте! Обираючи жанр есе, ви можете дозволити собі бути суб’єктивними, зосередитися на частковому, а не на головному, висловлювати спірні міркування, наводячи мінімум доказів, але, з іншого боку, саме це може бути і небезпечним – уявна легкість — пиши собі, як бажаєш. Але зовсім не факт, що ваш твір вийде оригінальним та цікавим.

 

Прийомів для написання успішного есе існує багато.

Наводимо деякі з них.
• Ефектний початок – вступ, дуже важливий елемент твору. Читач визначає для себе, чи варто йому читати ваше есе. Для початку есе існує кілька підходів.
1. Стандартний (найпоширеніший). Необхідно відповісти на шість запитань: хто, що, коли, де, чому і як. Відповіді на ці запитання дадуть змогу читачеві зрозуміти, чого йому очікувати.
2. Несподіваний – це може бути що завгодно, але читач повинен бути здивований або шокований.
3. Дієвий — зображення самого процесу, а причини й наслідки випливуть далі. Цей підхід зручний для коротких есе.
4. Авторитарний – пропонує інформацію в наказовому тоні, щоб створити враження упевненості автора тільки в собі.
5. Інформативний — читач одразу отримує інформацію про те, що буде далі у творі.
6. Цитатний – вдало підібрана цитата одразу привертає увагу читача (не рекомендується використовувати прислів’я і кліше — це банально).
7. Діалоговий – з одного боку, такий початок стимулює читача як учасника діалогу, з іншого, – це може бути просто потік думок з риторичними запитаннями.
• Хронологія есе – послідовність подій (але не зациклюйтесь на часі ~ есе може вийти нудним). Просто згадуйте час. Не намагайтесь у дрібницях описувати все, що відбувалося в певний період.
• Оповідання — дія або історія, що триває до самого кінця есе, в якій підкреслюються якості, можливості або знання, пов’язані з темою вашого есе.
• Опис – характерною рисою такого есе є яскрава образність твору, що підтверджується багатою мовою, і цікаві деталі, які залишають читача довгий час під враженням.
• Порівняння – в основному цей прийом використовується щодо питання, за яким потрібно описати, наприклад, досвід або невдачу.
• Фінальні компоненти – останні абзаци (абзац) мають завершувати вашу думку і залишити в пам’яті читача яскравий слід.

 

  1. Робота в групах. Аналіз запропонованих зразків есе.    

Минуло вже багато років з дня народження Тараса Шевченка, але в багатьох українських родинах є прикрашений рушником портрет Кобзаря. Жоден поет світу не зрівняється з ним у любові до рідного краю, до простої знедоленої людини. Чому саме він? Чому саме ми, українці, читаємо його поезію? «І на оновленій землі …» – линуть його слова.

***

Улітку на клумбах море квітів. Восени палають спілими ягодами шипшина, глід, барбарис, зеленіють сосни, ялини. Уздовж доріг тягнуться тополі. Багато будинків оточені туями. Як хочеться, щоб ця краса природи була вічною. Але людина часто губить природу. Чому ж так?..

***

Коли чую слово «червоний» у моїй уяві постає широка долина, укрита маками. Яка краса! Я її бачила, коли їздила з батьками відпочивати до Одеси. Ви тільки уявіть: велика, безкрайня рівна місцина, уся устелена зеленим килимом трави. А посеред неї – яскравими плямами – маки, ніби йшов маляр із червоною фарбою і розхлюпував то там, то тут по дорозі. Дмухнув вітерець – і квіти почали розпускатись.

***

Я дуже люблю подорожувати. Моя мрія – Париж. Мене приваблює Дісней-ленд. Я б відвідала космічний павільйон, побачила б чарівний палац, проїхалася б на «американських гірках». А ще більше познайомилася б із дітьми інших країн і розповіла про рідне місто Дубно, що розкинулося на берегах річки Ікви.

  1. Підготовча робота до складання есе.
  2. Як радять писати есе?

C:\Users\User\Desktop\відкритий урок\2.jpg Правильно! Креативно, Що криється за цим словом? Швидше за все, політ думки, оригінальність тощо. Все просто: головне – засвоїти дев’ять правил.
1. Тільки позитивна мова (описувати краще те, що є, а не те, чого немає).
2. Слова-зв’язки (вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої).
3. Різна структура речень. (Читати речення правильної структури нудно. Додайте кілька інверсій. Пишіть різні за довжиною речення.)
4. Зрозумілі слова. (Розумійте значення слів, які ви вживаєте в есе. Ви пишете, щоб уразити змістом, а не словниковим запасом. Вишуканість гарна, але в міру.)
5. Різні слова (синонімія.)
6. Лаконічність.
7. Кожне слово важливе (без повторів; кожне речення повинне нести унікальний зміст).
8. Активна життєва позиція.
9. Книги про есе — це здорово.

Бажаємо успіху!

 

  1. Складемо асоціативний кущ зі словом успіх.

Успіх – це……..

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\відкритий урок\images (9).jpgC:\Users\User\Desktop\відкритий урок\3 (1).jpg

 

– А які вислови про успіх ви знаєте?

C:\Users\User\Desktop\відкритий урок\Без названия (6).jpg

C:\Users\User\Desktop\відкритий урок\Без названия (7).jpg

 

C:\Users\User\Desktop\відкритий урок\Без названия (8).jpg

  • Краще в малому удача, ніж у великому провал.
  • Щастя — ключ до успіху.
  • Секрет успіху - наполеглевість у досягненні мети.
  • Краще синиця в руках, ніж журавель у небі.
  • Справжній успіх і процвітання не вимагають важкої праці і ненормованого робочого дня, а лише творчості, готовності йти на ризик, завзяття та ентузіазму
  • За кожним спуском є підйом.
  • Коли вроботіуспіх — і відпочити не гріх.
  • За кожною людиною, що домоглася успіху, можна розгледіти довгий ланцюг невдач. Проте завзятість і стійкість допомогають їх здолати.

5. Творча робота учнів.

– Зараз ми напишемо своє власне есе «Як стати успішною людиною».

Отож пам’ятаємо:

– у своєму есе висловимо власну думку;

– будемо міркувати, запитувати, порівнювати, вживати прислів’я, доводити свою думку.    

6. Зачитування учнями складених есе.

Аналіз.

7 фраз, яких ви ніколи не почуєте від успішних людей

1. Я ненавиджу свою роботу!

2. Так нечесно!

Або — «Я заслуговую більшого».

3. У нас так не прийнято!

А також — «Тому що у нас це завжди робили у інший спосіб».

4. Це не моя робота!

А також — «Це не моя проблема».

5. Це неможливо!

А також — «Це неможливо зробити» та «Я не можу зробити це».

6. Я міг би!

А також — «Мені слід було б», «Можливо, я зможу».

7. У мене немає вибору!

А також — «У мене немає інших варіантів», «Я зробив усе, що зміг».

 

ІІІ. Підсумок уроку.

– Що на уроці найлегше вдавалося? А чи виникали труднощі?

– Чи хотіли б ви ще писати есе? На яку тему?

ІУ. Домашнє завдання.

Відредаговане есе записати в зошит.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мурашко Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Жушман Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
22659
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку