Тема. Чим живляться тварини. Ланцюжки живлення
Мета:
Обладнання: журнал «Довкілля»
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організація класу
Сьогодні ми подорожуватимемо сторінками природознавчого дитячого журналу «Довкілля».
ІІ. Хвилини спостережень
Перша сторінка – Інформаційний вісник
1. Гра «Мікрофон»
Вчитель: Багато ознак у красуні зими (яскраво світить, але не гріє сонце. День короткий, ніч довга. Мороз розмальовує вікна. Весело поскрипує сніг під ногами.)
Яке сьогодні число? 17
Який день тижня?
Який зараз місяць? лютий
Схід 7.07
Захід 17.18
Тривалість дня 10.11
2. Це цікаво!
В цей день народилися:
1947 рік – Малетин (співак)
1961 рік – Ілона Броневицька (актриса)
Іменини: Агафія, Феодосія, Макар.
3. Робота в календарях
Відмічаємо стан неба, опади, напрям вітру, температуру повітря.
4. Увага! Повідомлення!
(Лунає музика)
У лютому тільки вночі бувають тріскучі морози. Сонце з кожним днем піднімається вище, яскравіше світить, більше гріє. Підставте йому обличчя і відразу відчуєте ніби хтось ніжно обвіває його теплом. Майже на дві години збільшується у лютому тривалість дня. Весна на порозі.
5. Народні прикмети
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Друга сторінка – Перевір себе
(Тварини належать до неживої природи)
Яка ваша думка? (Два записи: жива і нежива)
Учні відповідають:
Я вважаю …
Висновок: як і ви, живі організми, тварини дихають, живляться, ростуть, розмножуються, помирають.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Відгадайте загадку:
Хоч у нього й шуба є,
Та як холод настає
Він не їсть тоді, не п’є
І не ходить, не гуляє. (Ведмідь)
V. Вивчення нового матеріалу
Третя сторінка – Що ж їдять тварини?
У минулому номері журналу було завдання дізнатися, що ж їдять тварини?
Розповідь вчителя.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Четверта сторінка – Інтерв’ю з тваринами
VII. Підсумок уроку
VIII. Домашнє завдання
С.138 – 140 (переказувати)