Урок "Утвердження величі справжнього кохання у трагедії В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта»

Про матеріал
Розробка уроку може бути використана вчителями зарубіжної літератури. Конспект уроку містить інтерактивні вправи та різні форми роботи з учнями.
Перегляд файлу

Урок №

Тема: Утвердження величі справжнього кохання у трагедії В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта»

Мета уроку: (формувати компетентності) предметні (знання системи образів трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»; розвивати зв’язне мовлення  та критичне мислення; навички ідейно-художнього аналізу літературного твору); ключові (уміння вчитися: розвивати активну пізнавальну діяльність; комунікативні: розвивати навички спілкування в колективі, вміння працювати з цитатним матеріалом, толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційні: розвивати навички роботи з підручником; загальнокультурні: виховувати естетичний смак, шанобливість до   чужих почуттів)

Обладнання: мультимедійна презентація

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Літературознавча розминка

2.Індивідуальне завдання:

Вправа  «Гронування» 

Написати  на «гронах» дати, події з життя і творчості В.Шекспіра та пояснити їх.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, що є найкращим і найглибшим з усіх людських почуттів. Воно вічне, як світ, як наша свідомість, як життя. Це – кохання. Кажуть, що про кохання сказано все, але не всіма. Поет, прозаїк, драматург чи навіть людина, зовсім не причетна до літератури, у житті обов’язково «пише» свою неповторну історію кохання. Та, звичайно, найбільші можливості має література.

  Починаючи з еллінських часів, коли світом, за Гомером, правили олімпійські боги, кохання стрілою Ерота пронизало серця Паріса і Єлени, Пріама і Гекаби, Феміди і Пелея, через нього велись жорстокі війни. Минали роки, століття, все змінювалось, та вічним залишалось кохання.

Тема сьогоднішнього уроку: Утвердження величі справжнього кохання у  

трагедії В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта»

ІІІ. Робота по темі уроку

1. Виявлення читацьких вражень учнів

- Які враження виникли у вас під час читання п’єси, над чим ви замислилися?

- Які епізоди привернули вашу увагу? Чому?

2. Перевірка знання тексту трагедії 

Тест

1.У чому полягала причина туги Ромео?

   а) у коханні до Джульєтти;

   б) у коханні до Розаліни;

   в) у ворожнечі двох сімей.

2. За кого батьки хочуть видати заміж Джульєтту?

  а) за Тібальта;

  б) за Бенволіо;

  в) за Паріса.

3. Як познайомилися Ромео і Джульєтта?

   а) на балу у Капулетті;

   б) на святі у Монтеккі;

   в) на площі у Вероні.

4. В поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений…

   а) Ромео;

   б) Меркуціо;

   в) Паріс.

5. Чому загинув Тібальт?

   а) був заколотий Ромео;

   б) помер від чуми;

   в) був убитий Бенволіо.

6. Як Ромео був покараний князем?

    а) посаджений під домашній арешт;

    б) посаджений до в’язниці;

    в) висланий із міста.

7. Що радить Ромео брат Лоренцо?

   а) розкрити таємницю шлюбу з Джульєттою;

   б) перечекати у Мантуї;

   в) поїхати з міста.

8. Що вирішує зробити Джульєтта, щоб не одружуватися з Парісом?

   а) втекти з міста;

   б) випити «отруту»;

   в) кинутися з башти.

9. Чому Ромео отруївся?

   а) дізнався про «смерть» Джульєтти;

   б) життя не мало сенсу для нього;

   в) був винен у смерті інших людей.

10. Що було причиною смерті Ромео та Джульєтти?

   а) примхи долі;

   б) ворожнеча Монтеккі та Капулетті;

   в) сильне взаємне кохання.

11. Як поводяться Монтеккі та Капулетті, дізнавшись про смерть дітей?

   а) примиряються;

   б) ворогують ще сильніше;

   в) не звертають уваги один на одного.

12. Що стане пам’яткою про кохання Ромео та Джульєтти?

    а) трагедія про їхню любов;

    б) пам’ятники із золота;

    в) любов їхніх батьків.

3. Взаємоперевірка тестових робіт

  1. Бесіда за змістом п’єси
  • Де відбувається дія п’єси?( Італія, Верона і Мантуя)
  • Чому , на вашу думку, англічанин  змальовує події в  Італії?

(Сюжет драми Шекспір запозичив з поеми англійського поета Артура Брука, написаної свого часу на основі італійської новели Матео Банделло.)

  • Хто головні герої п’єси?
  1. Робота в групах

1 група - характеристика Ромео

2 група - характеристика  Джульєтти

6. Ознайомлення з результатами роботи

7. «Асоціативний кущ»

Побудуйте асоціації до слова кохання (чисте, найпрекрасніше, полум’я, вірність, Амур, серце, крила…)

- Чи саме таким почуттям наділив В.Шекспір своїх  героїв?

  1. Дослідницька робота

   Робота в групах. Робота з текстом

Знайдіть слова-звертання закоханих один до одного. (Дія ІІ)

1 група (хлопчики): Ромео до Джульєтти: прекрасне сонечко, владарка моя, моє кохання мій світлий ангеле, свята моя, люба,

2 група (дівчатка): Джульєтти до Ромео: мій любий, любий, мій коханий, милий

9. Бесіда

- Чи завжди ніжні слова є свідченням справжнього кохання?

- Багато хто з мудреців запевняє, що в «амурних справах»  треба зважати перш за все на вчинки, а не на слова. Слова можуть бути фальшивими, нещирими. Яка ваша думка?

- То якими ж були вчинки Ромео і Джульєтти? Вони свідчили про високе почуття?

- Кохання героїв показане в розвитку чи ні?

- Змінилося ставлення до кохання наших героїв?

Чи можна тепер говорити, що кохання грубе, зле, тяжке?

(Характер головних героїв подається в розвитку. Так, ми бачимо, що на початку твору Джульєтта – розумниця (слухняна, весела), підкоряється традиції і погоджується на шлюб із нелюбом.

Злоба єдина в душі була,

 І із злоби любов єдина встала!..

Лише твоє ім’я – мій ворог лютий.

А ти – це ти, а зовсім не Монтеккі.

У кінці твору Джульєтта стійка, смілива, готова віддати життя за право вільного вибору кохання.

Ромео мовчазний, сумний, навіть дещо зверхній, шукає усамітнення. Любов здається йому грубим і жорстоким почуттям.

Любов жорстока і люта!

Вона брутальна й коле, як терник!

Любов до Джульєтти робить його дорослим і мужнім.

Кохання принесло  мене на крилах,

І не змогли цьому завадить мури;

Кохання може все і все здолає, -

Твоя рідня мені не перешкода.

Отже, у Вероні розцвітає кохання між молодими людьми, які виросли в цьому середовищі, проте сила їхніх почуттів зруйнувала всі тогочасні стереотипи.

  • Як же вплинуло кохання на особистість героїв трагедії?

Відбулася еволюція героїв.

ІV. Підсумок уроку

  1. Скласти сенкан до

Кохання Ромео і Джульєтти

Чисте, справжнє

Бентежить, змінює,перемагає

Оспівування пристрасного кохання – головна тема трагедії

Щастя

  1. Слово вчителя

Кохання юних героїв було, як спалах комети. Зненацька захопило, загорілося і спалахнуло. Чисте, щире, взаємне, вічне почуття… Ромео і Джульєтта знайшли своє щастя. Я бажаю вам, діти, на своєму життєвому шляху зустріти ту єдину чи єдиного, що зможе запалити в серці полум’я кохання і зробить вас найщасливішою людиною в світі.

V. Домашнє завдання

Підготувати повідомлення чи презентацію на одну з тем: «Образи Ромео і Джульєтти в живописі», «Образи Ромео і Джульєтти в скульптурі», «Образи Ромео і Джульєтти в музиці», «Образи Ромео і Джульєтти в кіно».

Творче завдання (за бажанням): Написати есе «Кохання може все, І все здолає…»

 

 

 

docx
Додано
5 серпня 2022
Переглядів
1145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку