Математика
Тема. Утворення, запис, розкладання на розрядні доданки п’ятицифрових чисел. Повторення письмового додавання трицифрових чисел та розв’язування задач.
Очікуванні результати. Оперує багатоцифровими числами, виокремлює розряди та класи; визначає розрядний склад багатоцифрового числа ; подає числа у вигляді суми розрядних доданків; перевіряє правильність обчислень; оперує інформацією про багатоцифрові числа, про задачі на рух тіл, критично оцінює дані та власну математичну діяльність; аналізує зміст математичних завдань, визначає достатність даних для розв’язку; контролює правильність відповіді; обґрунтовує відповіді, оцінює власний результат діяльності; досліджує навколишній світ засобами математики; розв’язує завдання підвищеної складності.
Хід уроку
-
Організаційний момент
Вправа «Долоньки» (потріть свої долоньки, відчуйте, як утворюється між ними тепло, подільться теплом своїх долоньок з тими, хто поруч)
-
В яких життєвих ситуаціях нам можуть знадобитися знання з математики?
(Порахувати вартість покупки в магазині і решту, знати свій зріст і вагу, порахувати, скільки суданської трави необхідно посіяти на городі, розрахувати рецепт, кількість шпалер, потрібних для поклейки кімнати)
-
Актуалізація опорних знань.
-
Запишіть число. Класна робота.
-
Запишіть число 3018.
-
Назвіть в ньому найвищий розряд.
-
Кількість якого розряду дорівнює нулю?
-
Назвіть скільки усього одиниць, десятків, сотень і тисяч у цьому числі?
-
Запишіть сусідів цього числа.
Задача
У господарки було 16 гусей. ¼ - чорні, решта – білі. Про що можна дізнатися за цими даними?
Обчисліть 1/5 від 45; ¼ від 200; 1/3 від 1 год.
-
Повідомлення теми і мети уроку.
8 7 5 3 2
-
Запишіть по два п’ятицифрових числа і зачитайте.
-
Сьогодні ми працюватимемо саме з п’ятицифровими числами, знаходитимемо значення виразів та розв’язуватимемо задачі.
-
Пояснення нового матеріалу.
-
Утворення п’ятицифрових чисел.
-
Назвіть найбільше чотирицифрове число. 9999.
-
Як його перетворити на п’ятицифрове?
-
Самостійне ознайомлення з новим матеріалом.
Підручник. Ст. 67. Номери 381, 382.
-
Опрацюйте утворення п’ятицифрових чисел. І який розряд додався в нумераційну таблицю.
-
Робота з нумераційною таблицею.
-
Робота по темі уроку.
-
Розкладання пятицифрових чисел на розрядні доданки.
-
Вправа на кмітливість.
40000+7000+X+30+8=47638
-
Обчислення прикладів письмово. Номер 390, завдання 2. Самостійно.
-
Самоперевірка.
-
Хто виконає приклади раніше, виконує завдання 1. (Перевірити правильність виконання прикладів.)
РУХАНКА
-
Робота над задачею 386. Самостійна робота.
-
127+93=220 км (проїхали всього)
-
250-220=30 км (відстань, яку їм залишилося проїхати до зустрічі)
Відповідь:30 км.
-
Коли нам можуть стати в нагоді вміння розв’язувати такі задачі?
-
Робота над задачею 387. Самостійна робота.
-
Скільки часу був в дорозі автобус?
-
Чи потрібно рахувати, скільки в дорозі був автомобіль?
-
А що тоді невідомо про автомобіль?
-
От саме це вам і необхідно вирахувати.
-
Самоперевірка.
-
Просигналізуйте цеглинками лего.
Зелений – я впевнений, що впорався.
Жовтий – я вважаю, що, можливо, в дечому помилився.
Червоний – я відчуваю, що не впорався з завданням.
-
240:60=4 год (перебував в дорозі автобус)
-
86*4=344 км (подолав автомобіль)
-
Закріплення вивченого матеріалу.
-
Використовуючи числа 0, 2, 3, 5, 8 , запишіть найбільше і найменше п’ятицифрове число.
85320 20358
-
Виконайте тести на платформі «На урок» «Утворення, запис, розкладання на розрядні доданки п’ятицифрових чисел».
-
Рефлексія.
-
Про що важливе ви дізналися сьогодні на уроці?
-
Що залишилося незрозумілим?
-
Що здалося нецікавим?
-
Що вам захочеться розказати батькам?
-
Чи потрібне додаткове пояснення?
Додатки: