Урок "Уведення тексту та його редагування в текстовому процесорі"

Про матеріал
Розробка уроку інформатики для 5-го класу з теми "Текстовий редактор". Урок засвоєння учнями знань про правильне введення та основні прийоми редагування тексту.
Перегляд файлу

Тема: «Уведення тексту та його редагування в текстовому процесорі»

Мета: засвоєння учнями знань про правильне введення та основні прийоми редагування тексту; формування  вміння вилучати, вставляти фрагменти тексту, виконувати пошук та заміну фрагментів тексту перевіряти правопис текстових документів та виправляти помилки в автоматизованому режимі; розвивати вміння користуватися текстовим процесором; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання: комп’ютери, мультимедійний проектор, презентація до уроку, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) для практичних завдань, картки для перевірки вивченого матеріалу.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Перебіг уроку

І. Установчо-мотиваційний етап (Розминка)

 Визначння готовності учнів до уроку. Перевірка присутності учнів.

Добрий день вам

Щирі, вперті,

Доброзичливі, відверті,

Добрі, милі, працьовиті,

Як один – талановиті,

Відчайдушні і сміливі,

Щедрі, мудрі і красиві,

Гонорові, балакучі, всі

Веселі і співучі,

Повні мрій і забаганок!

Українці! Добрий ранок

  1.                   Психологічне налаштування «Дерево успіху»

Діти! Одягнемо наше дерево. Ті хто обрав зелені листки, буде успішним на уроці, хто обрав жовті – активним, ________ - буде вправним. Яким буде наше дерево успіху – залежить від вас. А я   хочу побажати вам успіху та гарних вражень від уроку.

  Діти, ви напевно чули, про незвичайну пташку колібрі. Так от, ця маленька істота за одну секунду робить 200 помахів крильми. Тож бажаю вам сьогодні такої ж невтомної працездатності на уроці, як у маленької пташки колібрі.

2. Розминка «Ланцюжок»

А зараз ми проведемо допуск до уроку розминкою «Ланцюжок. Вам потрібно утворити ланцюжок, зібравши його частинки - слова. Говоримо по черзі. Ключове слово «текстовий процесор». (Слово, сторінка, абзац, символ, речення, документ, об’єкт, шрифт, заголовок, зміст  )

Епіграф

«Єдиний шлях, який веде до знань, це діяльність» (Бернард Шоу)

Сподіваюся що сьогодні ми переконаємося що ці рядки відповідають дійсності і ми разом досягнемо успіху на уроці: перевіримо і відповімо на всі питання що виникли під час уроку, розглянемо новий матеріал і виконаємо практичне завдання за комп’ютером .

ІІ. Актуалізація опорних знань

Отже, перша частинка нашого уроку «Згадаємо вивчене»

Ми вже чимало знаємо, але вкотре скористаємось висловом древніх «Perpetium mater studium», що в перекладі означає “Повторенье – мать ученья» і таким чином повторимо та систематизуємо пройдений матеріал.

 Ви вже знайомі з темою «Текстовий процесор» та знаєте його об’єкти,  тож давайте пригадаємо.

  1.                   Вправа Learningapps.org «Об’єкти в текстовому документі» https://learningapps.org/1360124
  2.                   Вправа « Хмаринка слів»
  3.                   Учні по черзі передають один одному малюнок і записують до «Квітки» можливості текстового процесора. (Текстовий процесор – це програма, що дозволяє вводити, редагувати й форматувати текст, вставляти малюнки й таблиці, перевіряти правопис, складати зміст, виконувати перенос слів та багато інших складних операцій.)
  4.                   Гра «Плутанина»

Вам необхідно встановити правильний алгоритм виконання дій:

  • для створення документа;
  • для збереження документа;
  • для відкриття документа;

Картки з командами.

ПІДСУМОК. Всі дії, які ми щойно повторили для роботи з текстовим редактором, будемо використовувати і сьогодні на уроці.

 

ІІІ . Оголошення теми, мети уроку.(Мотивація навчальної діяльності)

Актуальність цієї теми очевидна. На мультимедійній дошці ви бачите два фрагмента тексту. Оцініть якість набору даних фрагментів тексту. Чим вони відрізняються?

Сад    вишеневий кола хати,
Хрушііі над вищнями гудуть,
Плугаарі з плугами їдуть,
співають їїїдучи дівчатка,
а матері вечеря ждуть.

Сем'я вечеряє коло хати,
Вечірнііі зіронька стає.
дочка вечерю подава,
А матіррр хоче навчати,
Так соловей      не дає.

Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.

Сім'я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.
Дочка вечерять подає,
А мати хоче научати,
Так соловейко не дає.

Отже, ми розуміємо, наскільки актуальною і важливою є тема сьогоднішнього уроку, оскільки саме сьогодні ми будемо вчитися редагувати об'єкти текстових документів, тому що кожен із вас повинен вміти правильно і грамотно створювати текстовий документ. Саме такі уміння допоможуть вам стати освіченою людиною та сформувати ключові компетентності.

Запишіть тему нашого сьогоднішнього уроку: «Уведення тексту та його редагування в текстовому процесорі».

Ви вже вмієте вводити (набирати) текст з клавіатури. Як ви вже зрозуміли, це досить копітка справа. Щоб полегшити роботу і зекономити час, деякі операції можна виконувати з цілими фрагментами тексту. Про це ви також дізнаєтесь під час сьогоднішнього уроку

Вправа «Мої вміння»

Учні отримують таблицю з поняттями, які будуть вивчатися на уроці та відмічають наскільки вони обізнані з ними. «+» - знаю і вмію використовувати,     «!» - дещо чув,         «?» - не знаю

 

Початок уроку

Кінець уроку

Правила уведення тексту з клавіатури.

 

 

Операції редагування тексту.

 

 

Виділення фрагментів тексту

 

 

Перевірка правопису.

 

 

Пошук та автоматична заміна текстових фрагментів

 

 

 

 

Сьогодні ми продовжимо подорож у країну «Інформатики». І дізнаємося як навчитися правильно вводити текст, застосовувати основні прийоми редагування тексту такі як копіювання, переміщення, вилучення, вставка фрагментів тексту; виконувати пошук та заміну фрагментів тексту, перевіряти правопис текстових документів та виправляти помилки та удосконалити навички роботи в середовищі текстового процесора.

План вивчення теми

  1.                   Введення та редагування тексту
  2.                   Перевiрка правопису. Виправлення помилок
  3.                   Пошук та заміна фрагментів в тексті.

Мозковий штурм.

А зараз я пропоную вам назвати слова, які асоціюються зі словом «текст». Поміркувати над визначенням поняття «текст».

(Текст — це зв’язані за змістом речення. У тексті речення розміщені у певній послідовності. До тексту можна дібрати за­головок).

ІV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Переходимо до наступного етапу заняття – Навчаючись, учу інших.

ВВЕДЕННЯ ТА РЕДАГУВАННЯ ТЕКСТУ. 

Існують певнi операцiї створення та опрацювання тексту: вiд його введення до друку. Розглянемо, яким чином можна виконати перший етап створення документа — введення тексту. Традицiйним є набiр тексту за допомогою клавiатури.

У цьому випадку текст вводиться буква за буквою, слово за словом, сторiнка за сторiнкою.

Введення тексту — це процес його набору за допомогою клавіатури комп’ютера.

Коли ви відкриваєте книжку, підручники, то бачите, що тексти містять заголовки, абзаци. У друкованих документах, з якими ви будете працювати теж будуть заголовки.

Заголовки документів зазвичай виділяють.

Збільшують розмір символів, установлюють стиль накреслення — напівжирний, або записують ВЕЛИКИМИ ЛІТЕРАМИ.

Заголовки мають бути короткими, узагальнювати головну думку документа.

Перенесення слів у заголовках не допускається.

У кінці заголовка крапка не ставиться, інші розділові знаки зберігаються.

Давайте розглянемо правила введення тексту.

  •                   робити один пропуск мiж словами;
  •                   роздiловий знак не вiдривати вiд слова, за яким вiн стоїть;
  •                   пiсля роздiлового знака ставити пропуск;
  •                   пiсля вiдкритих дужок або лапок відразу писати текст;
  •                   закривати дужки або лапки відразу за текстом;
  •                   до i пiсля дефiсу не ставити пропуск;
  •                   до i пiсля тире ставити пропуск;
  •                   примусово не переходити на новий рядок;
  •                   слова на склади не розбивати, переноси не робити — це робиться автоматично;
  •                   не ставити символ пропуск мiж лiтерами, щоб зробити заголовок
  •                   розтягнутим, для цього є спецiальнi засоби;
  •                   не робити пропусками вiдступiв вiд лiвого краю;
  •                   не робити порожнiх рядкiв мiж абзацами, для цього є засоби
  •                   мiжабзацних iнтервалiв;
  •                   не нумерувати списки — це зробить текстовий редактор;
  •                   не нумерувати сторiнки — це зробить текстовий редактор;
  •                   для створення нового абзацу натискати клавiшу Enter.

 

Введений текст часто приходиться редагувати, тобто вносити в нього певні зміни.

 Отже редагува́ння — це приведення об'єкта редагування у відповідність  конкретним нормами, а також його творча оптимізація.

До редагування тексту відносяться такі основні операції:

 

ПЕРЕВIРКА ПРАВОПИСУ. ВИПРАВЛЕННЯ ПОМИЛОК.

Переглядаючи документ у вікні Microsoft Word, нерідко можна помітити, що деякі слова мають червоне підкреслення. Так у середовищі текстового процесора позначаються орфографічні помилки, невдало побудовані речення і речення з пропущеними знаками пунктуації. Виправляти знайдені помилки можна вручну або автоматизовано — за допомогою спеціальних інструментів текстового процесора.

Перевірку правопису можна виконати, скориставшись діалоговим вікном Правопис — назва мови. (Команда Рецензування Правопис і граматика або клавіша F7).

Для кожної ситуації, у якій MS Word підозрює помилку, користувач має змогу прийняти одне з трьох основних рішень:

  •                                              замінити помилково написане слово на один із запропонованих варіантів (кнопка Замінити);
  •                 підтвердити правильність написання слова (кнопка Пропустити); 
  •                 підтвердити правильність написання слова та занести його в словник (кнопка Додати), після чого такий варіант написання слова вважатиметься правильним і в усіх інших документах, створених на цьому комп’ютері.

 

ПОШУК ТА ЗАМІНА ФРАГМЕНТІВ В ТЕКСТІ.

 

Давайте розглянемо  ситуацію, що вам потрібно швидко знайти потрібне слово чи місце в документі, не переглядаючи вмісту. Текстовий процесор MS Word може здійснювати автоматичний пошук у документі деякого фрагмента тексту. Для цього потрібно виконати команду Основне - група Редагу­вання - Знайти. Відкриється вікно Пошук і замінювання з поточною вкладкою Знайти

C:\Users\User\Desktop\6 клас\! Усі уроки інф 6кл\media\image47.jpeg


Після цього потрібно ввести в текстовому полі Знайти шука­ний фрагмент тексту, наприклад, слово 6 клас. Натиснути кнопку Знайти далі, щоб знаходити по черзі кожне входження фрагмента в текст.

Якщо потрібно, щоб заміна відбувалася в усіх випадках у доку­менті, то слід вибрати кнопку Замінити все. Для вибіркової замі­ни слід натиснути кнопку Знайти далі і потім за потреби кнопку Замінити.

Фізкультхвилинка «Рукастика»

 

V. Застосування набутих знань, умінь і навичок .

Робота за комп’ютером

  1.                   Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.                   Інструктаж учителя.
  3.                   Практична робота за комп’ютерами.

ВВЕДЕННЯ І РЕДАГУВАННЯ ТЕКСТУ

Хвилинка зорової релаксації

Полетів метелик вгору, полетів метелик вниз.

Клас він облетів по колу, сів на парту, сів на ніс.

В інший бік летів по колу до вікна – і геть від нас.

Хай літає він на волі, до роботи нам вже час.

VІ. Узагальнення та систематизація набутих знань 

1.Робота з картками

2. Рефлексія

Учні роблять відповідні помітки у таблиці понять, вибірково оголошують результат.

VІІ. Підсумок уроку.

Аналіз роботи учнів на уроці, виставлення оцінок.

Я думаю, що ми сьогодні теж працювали плідно, як і пташка колібрі. Тому пропоную висловити вам свої враження від уроку.

VІІІ. Домашнє завдання.

  1.                   Опрацювати параграф  § 3.2
  2.                   Опрацювати запитання з рубрики «Дайте відповіді на запитання», № 6,8 с. 114 – письмово; завдання – 1. 114

Ось і закінчився наш урок,

Час невпинно й швидко так летить.

Ви до знань зробили ще один крок,

Хай у всьому завжди вам щастить!

Дякую, що працювали гарно,

Часу ви не витрачали марно,

Дякую за дисципліну на уроці

І бажаю успіхів в навчальному році

Рисунки, Осенние деревья, Силуэт дерева

 

Початок уроку

Кінець уроку

Правила уведення тексту з клавіатури.

 

 

Операції редагування тексту.

 

 

Виділення фрагментів тексту

 

 

Перевірка правопису.

 

 

Пошук та автоматична заміна текстових фрагментів

 

 

 

 

 

Початок уроку

Кінець уроку

Правила уведення тексту з клавіатури.

 

 

Операції редагування тексту.

 

 

Виділення фрагментів тексту

 

 

Перевірка правопису.

 

 

Пошук та автоматична заміна текстових фрагментів

 

 

 

 

 

Початок уроку

Кінець уроку

Правила уведення тексту з клавіатури.

 

 

Операції редагування тексту.

 

 

Виділення фрагментів тексту

 

 

Перевірка правопису.

 

 

Пошук та автоматична заміна текстових фрагментів

 

 

 

 

 

Початок уроку

Кінець уроку

Правила уведення тексту з клавіатури.

 

 

Операції редагування тексту.

 

 

Виділення фрагментів тексту

 

 

Перевірка правопису.

 

 

Пошук та автоматична заміна текстових фрагментів

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Myronenko Anastasiia
Додано
24 січня 2021
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку