Урок "УЯВНА ПОДОРОЖ ПО КОНТИНЕНТУ АФРИКА "

Про матеріал
ПРИРОДОЗНАВСТВО 4 КЛАС ПРОЄКТ «УЯВНА ПОДОРОЖ ПО КОНТИНЕНТУ АФРИКА» Характеристика проєкту: За діяльністю: дослідницько-інформаційний, творчий; За кількістю навчальних предметів: міжпредметний; За кількістю учасників проекту: груповий; За характером контактів: внутрішній; За тривалістю виконання: короткостроковий; За характером партнерських взаємодій: кооперативний. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ: - Формувати навички роботи з енциклопедичною та довідковою літературою; - Залучати учнів до здобуття нових знань на основі дослідницької практики; - Поглиблювати географічні знання школярів; - Формувати навички творчого зв’язного мовлення, вміння визначати у розповіді головне і другорядне, послідовно викладати думку,завершувати зв’язне висловлювання невеличким висновком; - Формувати потребу в пізнанні світу; - Формувати здібності розв’язувати проблеми пошукового характеру; - Учити здійснювати проектну діяльність на основі дослідження; - Виховувати пізнавальну активність; - Виховувати товариськість, організованість, доброзичливе ставлення до оточення.
Перегляд файлу

                                                                  Вчитель початкових класів

                                     Михайлюківської гімназії Новайдарської селищної ради

                                              Щастинського району  Луганської області

                                                                          Подгайченко Л.І.

 

                             ПРИРОДОЗНАВСТВО     4 КЛАС

ПРОЄКТ «УЯВНА ПОДОРОЖ ПО КОНТИНЕНТУ АФРИКА»

Характеристика проєкту:

За діяльністю: дослідницько-інформаційний, творчий;

За кількістю навчальних предметів: міжпредметний;

За кількістю учасників проекту: груповий;

За характером контактів: внутрішній;

За тривалістю виконання: короткостроковий;

За характером партнерських взаємодій: кооперативний.

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ:

  • Формувати навички роботи з енциклопедичною та довідковою літературою;
  • Залучати учнів до здобуття нових знань на основі дослідницької практики;
  • Поглиблювати географічні знання школярів;
  • Формувати навички творчого зв’язного мовлення, вміння визначати у розповіді головне і другорядне, послідовно викладати думку,завершувати зв’язне висловлювання невеличким висновком;
  • Формувати потребу в пізнанні світу;
  • Формувати здібності розв’язувати проблеми пошукового характеру;
  • Учити здійснювати проектну діяльність на основі дослідження;
  • Виховувати пізнавальну активність;
  • Виховувати товариськість, організованість, доброзичливе ставлення до оточення.

                 

 

ХІД ПРЕЗЕНТАЦІЇ ПРОЄКТУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. СПРЯМУВАННЯ ДО МЕТИ

  • Хто із вас полюбляє подорожувати?
  • Сьогодні на уроці ми подорожуємо до Африки.

ІІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПРОЄКТУ

  • Що таке подорож?
  • Навіщо люди подорожують?

IV. ВИЗНАЧЕННЯ ШЛЯХІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ

  1. Читання додаткової та енциклопедичної літератури про Африку
  2. Проведення самостійних досліджень щодо Африки
  3. Добирання фотографій та відео за темою.
  4. Запам’ятовування географічних назв.
  5. Організація виставки-презентації малюнків
  6. Створення колажу «Африка»
  7. Презентація роботи

V. ФОРМУВАННЯ ГРУП ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ

Учні класу об’єднуються у групи:

І група -  «Довідкове бюро»

ІІ група – «Екскурсоводи»

ІІІ група – «Знавці тваринного світу»

ІV група – «Знавці рослинного світу»

VI. ОБГОВОРЕННЯ ТА ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЄКТУ ГРУПАМИ

Вчитель. Кожна людина мріє про подорожі. Це не просто розвага. Відвідування багатьох куточків Землі надають можливість не тільки побачити безліч цікавого, але й з’ясувати, як живуть різні люди на планеті, що і як вони роблять, про що мріють. Сьогодні ми відправимося в подорож на цікавий континент – Африка, але перш за все ми з’ясуємо, що ж таке подорож? І в цьому нам допоможе наше «Довідкове бюро»

«Довідкове бюро»

  1. Подорож – переміщення певною територією з метою її вивчення, а також із загальноосвітньою, пізнавальною, спортивною цілями.

До 18-19 ст. подорожі були одним з основних джерел інформації про певні континенти(їхню природу, населення, історію, господарство), загальний характер та поверхню Землі.

  1. Подорожі – це надзвичайно цікавий та захоплюючий спосіб ознайомлення зі світом, що навколо. Деякі краї зазвичай приваблюють таємницями природи, незнайомими містами та різноманітними музеями, скарбницями історичних пам’яток. Мандри надають чудову можливість отримати досвід спілкування з іншими людьми, дізнатися про культуру та традиції інших народів.

Вчитель. Перш чим подорожувати, ми повинні мати карту. Але нажаль вона у нас не повна. Її потрібно доповнити географічними позначеннями.

Гра «Доповни карту»

«Знавці тваринного світу»

Повідомлення учнів про тваринний світ Африки

  1. Тваринний світ Африки надзвичайно різноманітний. Це не дивно, адже на континенті розташовуюься майже всі кліматичні пояси землі, за винятком арктичних пустель, тундри і тайги. Тварини екваторіальної частини живуть в джунглях.

Тропічний ліс можна порівняти з багатоповерховим будинком, і кожен поверх має своїх мешканців. На верхніх поверхах живуть птахи. Середній ярус облюбували мавпи – від орангутангів, шимпанзе і горил до мавп. Гілки дерев також служать домом для великих хижаків сімейства котячих – леопардів і пантер, а також численних змій. У нижньому ярусі живуть дрібні парнокопитні – кабани-бородавочники. У басейні річки Конго водиться окапі – одне з найцікавіших тварин африканських джунглів, схоже на помісь зебри з конем, але насправді воно представляє окремий вид. У цих охайних звірів надзвичайно довгий язик – настільки довгий, що окапі без зусиль вилизує себе за вухом.

  1. З півночі і півдня екваторіальні ліси оточують савани. Тут живуть жирафи. Завдяки своїй довгій шиї вони можуть добиратися до високих гілок дерев. В саванах мешкають і самі великі сухопутні представники Африки і всього світу – слони. Африканський слон досягає зростання близько 4 метрів і має вагу більше 7 тон. Це надзвичайно розумні тварини, що живуть невеликими стадами, які очолюють самки. Світ саван населений великою кількістю антилоп різних видів, травоїдних тварин, дрібних і великих хижаків. Дикі тварини Африки, що вважаються «царями звірів» - це леви. Вони живуть великими сім’ями – Прайд. А найшвидша тварина на планеті теж мешкає на даному континенті: це гепард. Він може розвивати швидкість до 92 км за годину.

 

Перегляд відео «Тварини Африки»

 

«Знавці рослинного світу»

Повідомлення учнів про рослинний світ Африки

  1. Обабіч від екватора простяглися тропічні ліси. Тут завжди тепло й випадає багато опадів. Тропічні ліси вічнозелені та багатоярусні. У верхньому ярусі ростуть дерева з розлогими кронами заввишки до 80 метрів, а під ними – пальми, фікуси, банани, деревовидні папороті, ліани, орхідеї. Гілки дерев і чагарників нижнього ярусу настільки переплітаються, що утворюють непрохідні хащі, через які майже не проникає світло.
  2. На територіях Африки, де випадає менше опадів, на північ та південь від тропічних лісів простяглися безкраї ділянки, укриті травами й поодинокими деревами та чагарниками, - це савани. У рослинному покриві саван переважають слонові трави, висота яких сягає 5 метрів, акації з кроною у вигляді парасольок і найтовстіші на Землі дерева – баобаби.
  3. У пустелях Африки та Євразії подібні природні умови. Тому рослинний і тваринний світ пустель цих материків подібний. Рослинний покрив дуже розріджений і бідний. Там, де в пустелі підземні води підходять близько до поверхні, ростуть різні чагарники, акації та пальми. Такі місця називають оазисами. Головною рослиною оазисів є фінікова пальма, яка дає людям затінок і смачні плоди.

Перегляд відео «Рослини Африки»

Вчитель.Погляньте на політичну карту Африки. На території Африки розташовано 53 держави. І першою країною, яку ми відвідаємо, буде Єгипет. Наші екскурсоводи проведуть нам невеличку екскурсію цією країною.

1 екскурсовод.

Єгипет – держава на північному сході Африки. На півночі омивається Середземним морем, на сході – Червоним. Столиця – місто Каїр. Сьогодні це жвавий, галасливий і забруднений мегаполіс. Єгипетська столиця – найбільше місто на африканському континенті.

90% території Єгипту – пустеля. Офіційна мова – арабська.

2 екскурсовод.

У Єгипті були винайдені пристрої, без яких сучасна людина не мислить свого життя: зубна паста, мило, гребінець, дезодорант і ножиці, замок і ключі до нього. А ось жінки зобов’язані єгиптянам взуттям на підборах.

Папір і чорнило для письма вперше в світі почали використовувати також у Єгипті. Як папір використовували папірус, виготовлений з очерету та винайдений там же 4000 року до нашої ери.

3 екскурсовод.

Цемент і скло також винайшли в Єгипті. Єгиптяни першими почали використовувати антибіотики. Антибіотиком була цвіль, з якої згодом почали отримувати відомий усім пеніцилін. Жителі Давнього Єгипту першими почали використовувати як засоби зв’язку голубів.

Вчитель. Жителі на берегах Нілу говорили однією мовою, і врешті-решт вони об’єдналися, утворивши єдиний народ. Царі Єгипту називалися фараонами, шанувалися як сонячні божества. Фараон за життя будував собі гробницю у формі піраміди. Говорячи про цікаві факти Єгипту, неможна не згадати про таку історичну пам’ятку, як Сфінкс. Це міфічна тварина, яка мала голову людини і тіло лева.

Перегляд слайдів з виглядом піраміди Хеопса та Сфінкса.

Вчитель. Слідуюча зупинка нашої подорожі буде в країні Танзанія. А познайомить нас з цією країною відомий сучасний український мандрівник Дмитро Комаров.

Перегляд відео «Танзанія»

Вчитель. А зараз Дмитро Комаров запрошує нас на екватор – в країну Кенія.

Перегляд відео «Кенія»

Вчитель. Ось і підійшла до кінця наша подорож по континенту Африка. А зараз перевіримо які ви були уважні

 

 

 

Гра «Лото»

  • Що для вас стало найбільш несподіваним та захопливим?
  • Як ви тепер ставитесь до праці екскурсоводів та укладачів туристичних путівників?
  • Що ви розповісте про цей урок удома?

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Заповнення картки «Підбиття підсумків роботи над проєктом»

 

docx
Додано
18 березня 2021
Переглядів
769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку