Урок з курсу «Всесвітня історія. Історія України. (Інтегрований курс). 6 клас
Автор: Ігнатова Ірина Анатоліівна,
учителька історії НВК «Школа- ліцей» №16
м.Чернігова
Урок узагальнення з теми «Давня Греція».
Мета уроку:
Обладнання:
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.
Форма уроку: урок- змагання.
План уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів.
ІІ. Представлення теми та мети уроку
ІІІ. Основна частина уроку. Узагальнення, систематизація знань, умінь і навичок учнів.
ІV. Підсумки уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.
І. Мотивація навчальної діяльності.
Ми вивчили історію Давньої Греції. Сьогодні ми повторимо деякі питання теми, пригадаємо основні події, поняття, видатних діячів, пам’ятки культури.
Ми вирушаємо в уявну подорож у часі до Стародавньої Греції. На кожному етапі подорожі будемо виконувати завдання. За правильні відповіді ви будете отримувати нагороди – таланти. За кількістю отриманих талантів визначатимемо переможців нашого змагання. Працювати будемо індивідуально і в парах.
Муза історії Кліо передала нам маршрутний лист, за яким ми вирушаємо у подорож.
ІІ. Представлення теми та мети уроку.
ІІІ. Основна частина уроку.
Зупинка 1. Історична розминка.
Поясніть значення термінів:
«аристократія», «громадянин», «демократія», «демос», «поліс»
Поясніть вислови:
Нитка Аріадни –
Ахіллесова п’ята –
Яблуко розбрату –
Спартанське виховання –
Зупинка 2. Міфи та релігія Давньої Греції.
Робота в парах. Змініть місцями букви у наведених словах таким чином, щоб отримати імена богів та відомих героїв давньогрецьких міфів:
Арлкг, Сетей, Метейпро, Всез, Їад, Донпосей, Фіана.
Запитання. Кому молилися давні греки, коли:
А) вирушали у морську подорож;
Б) сіяли пшеницю;
В) у військовий похід;
Г) на полювання?
Зупинка 3. Грецькі держави-поліси.
У Давній Греції не було єдиної великої держави, але були могутні поліси. Найсильніші з них – Афіни та Спарта.
Завдання 1. Наведені терміни, події, імена розмістити у дві колонки в залежності від того, історії якого міста вони стосуються - Афін чи Спарти:
Перікл;
Лікург;
Драконт;
Ілоти;
Леонід;
Періеки;
Демос;
Герусія;
Солон;
Лаконіка;
Завдання 2. В Афінах були закладені основи демократії. Оберіть і підкресліть ознаки демократичного устрою. Поясніть свій вибір.
Завдання 3. Вправа «Так чи ні»
Запитання. У якому давньогрецькому полісі ви б хотіли побувати, якби існувала машина часу? Чому?
Зупинка 4. Грецька колонізація.
На світанку своєї історії, за словами філософа, греки, «мов жаби, селилися навколо моря». Вони займалися торгівлею. Згодом греки почали шукати нові землі для заснування своїх поселень. Як називається цей процес?
Завдання. Позначити на контурній карті найвідоміші давньогрецькі колонії на території України.
Зупинка 5. Греко-перські війни.
Завдання1. Знайдіть помилки у тексті.
Марафонська битва.
Ішов 449 рік до н.е. Перське військо подолало вузький прохід у горах і опинилося на Марафонській долині, за 20 км від Спарти. Грецьких воїнів було значно більше, ніж персів. Грецьким військом командував хоробрий і досвідчений полководець Солон. У битві греки здобули перемогу над ворогом. Радісну звістку в Спарту приніс посланець, який подолав відстань 15 кілометрів. На честь цієї події на олімпійських іграх запровадили змагання з стрибків у довжину.
Завдання 2. Розмістити битви у хронологічному порядку.
Похід Ксеркса;
Битва біля м. Платеї;
Марафонська битва;
Битва при Фермопілах.
Зупинка 6. Культура Стародавньої Греції.
Завдання 1. Зазначте, хто з діячів належить до діячів культури Давньої Греції:
Перікл, Фідій, Сократ, Геродот, Мільтіад, Аристотель, Піфагор, Гомер, Клісфен, Лікург, Есхіл,. У яких сферах культури вони працювали?
Завдання 2. За зображенням упізнайте пам’ятку давньогрецької культури.
Парфенон
Статуя Зевса
Дискобол
Ерехтейон
Зупинка 7. Еллінізм.
Упізнайте діяча за характеристикою:
Його матір звали Олімпіада. Батько був знатною особою. Був вихованцем Арістотеля. Засновник великої імперії. Завойовник. Здійснив Східний похід. Отримав прізвисько «Великий». Одне з його висловлювань: «Якщо б я не був Александром, я хотів би бути Діогеном».
Зупинка 8. Гра «Правда-неправда».
Підсумки уроку.
Домашнє завдання. Написати твір Моя подорож до Стародавньої Греції.»