Урок узагальнення "Давня Греція"

Про матеріал
Узагальнення знань з теми "Давня Греція". Урок-змагання. Містить вправи для узагальнення і систематизації знань з теми, розвиток умінь і навичок.
Перегляд файлу

Урок з курсу «Всесвітня історія. Історія України. (Інтегрований курс). 6 клас

                                                       Автор: Ігнатова Ірина Анатоліівна,

                                                      учителька історії НВК «Школа- ліцей» №16

                                                       м.Чернігова

 

Урок узагальнення з теми «Давня Греція».

Мета уроку:

  • Узагальнити та систематизувати знання учнів, їхні уміння та розуміння понять, явищ, процесів з теми;
  •  розвивати навички роботи в парах, висловлювати та аргументувати власну думку, орієнтуватися по карті;
  • виховувати інтерес до історії.

Обладнання:

  1. Картки з завданнями для учнів.
  2. Презентація.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.

Форма уроку: урок- змагання.

План уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

ІІ. Представлення теми та мети уроку

ІІІ. Основна частина уроку. Узагальнення, систематизація знань, умінь і навичок учнів.

ІV. Підсумки уроку. Рефлексія. Домашнє завдання.

І. Мотивація навчальної діяльності.

Ми вивчили історію Давньої Греції. Сьогодні ми повторимо деякі питання теми, пригадаємо основні події, поняття, видатних діячів, пам’ятки культури.

Ми вирушаємо в уявну подорож у часі до Стародавньої Греції. На кожному етапі подорожі будемо виконувати завдання. За правильні відповіді ви будете отримувати нагороди – таланти. За кількістю отриманих талантів визначатимемо переможців нашого змагання. Працювати будемо індивідуально і в парах.

Муза історії Кліо передала нам маршрутний лист, за яким ми вирушаємо у подорож.

ІІ. Представлення теми та мети уроку.

ІІІ. Основна частина уроку.

Зупинка 1. Історична розминка.

Поясніть значення термінів:

«аристократія», «громадянин», «демократія», «демос», «поліс»

Поясніть вислови:

Нитка Аріадни –

Ахіллесова п’ята –

Яблуко розбрату –

Спартанське виховання –

Зупинка 2. Міфи та релігія Давньої Греції.

Робота в парах. Змініть місцями букви у наведених словах таким чином, щоб отримати імена богів та відомих героїв давньогрецьких міфів:

Арлкг, Сетей, Метейпро, Всез, Їад, Донпосей, Фіана.

Запитання. Кому молилися давні греки, коли:

А) вирушали у морську подорож;

Б) сіяли пшеницю;

В) у військовий похід;

Г) на полювання?

Зупинка 3. Грецькі держави-поліси.

У Давній Греції не було єдиної великої держави, але були могутні поліси. Найсильніші з них – Афіни та Спарта.

Завдання 1. Наведені терміни, події, імена розмістити у дві колонки в залежності від того, історії якого міста вони стосуються - Афін чи Спарти:

Перікл;

Лікург;

Драконт;

Ілоти;

Леонід;

Періеки;

Демос;

Герусія;

Солон;

Лаконіка;

Завдання 2. В Афінах були закладені основи демократії. Оберіть і підкресліть ознаки демократичного устрою. Поясніть свій вибір.

  1. Влада передається у спадщину.
  2. Вибори у органи влади
  3. Одноосібне управління державою.
  4. Народовладдя.
  5. Боротьба демосу за свої права.

Завдання 3. Вправа «Так чи ні»

  1. Олігархія – це влада народу.
  2. За реформами Солона громадян Афін не можна продавати у боргове рабство.
  3. У Спарті був запроваджений остракізм.
  4. Рабів у Афінах називали ілоти.
  5. Відомого афінського законодавця звали Лікург.
  6. Головним завданням виховання в Спарті була підготовка відважного воїна.

Запитання. У якому давньогрецькому полісі ви б хотіли побувати, якби існувала машина часу? Чому?

Зупинка 4. Грецька колонізація.

На світанку своєї історії, за словами філософа, греки, «мов жаби, селилися навколо моря». Вони займалися торгівлею. Згодом греки почали шукати нові землі для заснування своїх поселень. Як називається цей процес?

Завдання. Позначити на контурній карті найвідоміші давньогрецькі колонії на території України.

Зупинка 5. Греко-перські війни.

Завдання1. Знайдіть помилки у тексті.

Марафонська битва.

Ішов 449 рік до н.е. Перське військо подолало вузький прохід у горах і опинилося на Марафонській долині, за 20 км від Спарти. Грецьких воїнів було значно більше, ніж персів.  Грецьким військом командував хоробрий і досвідчений полководець Солон. У битві греки здобули перемогу над ворогом. Радісну звістку в Спарту приніс посланець, який подолав відстань 15 кілометрів. На честь цієї події на олімпійських іграх запровадили змагання з стрибків у довжину.

Завдання 2. Розмістити битви у хронологічному порядку.

Похід Ксеркса;

Битва біля м. Платеї;

Марафонська битва;

Битва при Фермопілах.

Зупинка 6. Культура Стародавньої Греції.

Завдання 1. Зазначте, хто з діячів належить до діячів культури Давньої Греції:

Перікл, Фідій, Сократ, Геродот, Мільтіад, Аристотель, Піфагор, Гомер, Клісфен, Лікург, Есхіл,. У яких сферах культури вони працювали?

Завдання 2. За зображенням упізнайте пам’ятку давньогрецької культури.

 

Зображення, що містить будівля, небо, надворі, камінь

Автоматично згенерований опис

Парфенон

Зображення, що містить вівтар

Автоматично згенерований опис

Статуя Зевса

Дискобол

 

Зображення, що містить небо, будівля, надворі, скеля

Автоматично згенерований опис

Ерехтейон

Зупинка 7. Еллінізм.

Упізнайте діяча за характеристикою:

Його матір звали Олімпіада. Батько був знатною особою. Був вихованцем Арістотеля. Засновник великої імперії. Завойовник. Здійснив Східний похід. Отримав прізвисько «Великий». Одне з його висловлювань: «Якщо б я не був Александром, я хотів би бути Діогеном».

Зупинка 8.  Гра «Правда-неправда».

  1. Взимку греки мало виходили на вулицю, тому що сніг та ожеледиця їм заважали. (Неправда. Греція – південна країна, зима там безсніжна)
  2. У Греції великі поля були засіяні пшеницею. (Неправда. Греція – гірська країна, родючих земель небагато).
  3. Греки вирощували виноград, оливки, продавали вино та олію. (Правда. Такі товари продавали і в містах- колоніях на території України.
  4. Греція славилася гарним різноманітним глиняним посудом: тарелями, вазами, амфорами, які називалися архонтами. (Неправда. Архонти -  посадові особи в Афінах)
  5. Давня Греція – це велика держава, що займала увесь півострів. (Неправда. Було багато полісів, кожен з яких був окремою державою.).
  6. У горах Греції було багато корисних копалин. (Правда. Цей факт сприяв розвитку ремесла)
  7. Важливі питання у Афінах розглядалися на народних зборах. (Правда. Афіни – батьківщина демократії).
  8. У Афінах не всі  люди мали громадянські права. (Правда. Не мали права участі у народних зборах жінки, раби, чужинці).
  9. Греки дуже любили театр. Особливо їм подобалися виступи музикантів – орхестри. (Неправда. Орхестра - майданчик для хору)
  10. Греки засновували колонії на зразок свого рідного міста, яке вони називали метрополією. (Правда)

Підсумки уроку.

  1. Закінчити речення. «Сьогодні на уроці мені було цікаво….»
  2. Підрахунок балів.
  3. Визначення переможців.

Домашнє завдання. Написати твір Моя подорож до Стародавньої Греції.»

 

 

docx
Додано
24 листопада 2022
Переглядів
2253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку