Урок "Узагальнення до розділу III «Європейське суспільство і держави в Х – ХV ст.»

Про матеріал

Розробка уроку на тему: "Узагальнення до розділу III «Європейське суспільство і держави в Х – ХV ст.». Містить завдання двох варіантів рівноцінних за складністю. Кожен варіант складається з 12 завдань різної форми.

Перегляд файлу

УРОК 21

Тема: Узагальнення до розділу III «Європейське суспільство і держави в Х – ХV ст.»

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми відповідно до державних вимог і мети уроків; рівень теоретичних знань дат, фактів, подій, понять та їх розуміння й використання; перевірити рівень набутих умінь і сформованих навичок роботи з історичною картою, опису й порівняння історичних подій та явищ.

Обладнання: картки з тестовим завданням. 

Тип уроку: урок контролю та перевірки знань.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:

  • систематизувати та узагальнити знання з теми про історичні події, хронологію та учасників періоду;
  • формувати вміння застосовувати знання;
  • удосконалювати навички історичного аналізу, порівняння, характеристики подій.

 

ХІД УРОКУ

І.   Організаційний момент

Взаємне привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

Організація уваги учнів: побажання  гарного  настрою,  цікавої  роботи, нових  знань  та  відкриттів.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Дидактична гра-вікторина «Назвіть державу».

За  описаними  подіями  або  наведеними  характеристиками учні мають встановити назву держави і показати її територію на карті.

Завдання:

  1. У 1215 р. в цій країні була прийнята Велика хартія воль­ностей. (Англія.)
  2. На відміну від Англії і Франції у середні віки у цих країнах не утворилася єдина централізована держава. (Німеччина, Італія)
  3. Ця держава виникла на межі VIII-IX ст. й остаточно укріпилася за правління короля Гаральда Синьозубого. (Данія)
  4. У цій державі між Ланкастерами та Йорками точилась Війна троянд (Англія)
  5. За спасіння цієї країни боролася юна Жанна д'Арк. (Фран­ція)
  6. Ця держава утворилася після одруження Ізабелль та Фердінандо. (Іспанське королівство.)
  7. Ця держава виникла в середині VІІІ ст., її столицею був Рим. (Папська область.)
  8. У 1302 р. у цій країні були скликані Генеральні штати (Франція)
  9. Між цими країнами точилась Столітня війна (Англія та Франція)
  10. У 962 р. Оттона І було проголошено імператором цієї держави (Священна Римська імперія)
  11. Це країна комун – торговельних республік (Італія)
  12. Королі цієї країни спорядили експедицію Христофора Колумба і у 1492 р. він відкрив Америку (Іспанія)

Дидактична гра «Історичний портрет»

1. Філіпп ІІ

 

А)  Імператор Священної римської імперії  з 1212 р., один з найосвіченіших імператорів, правав імперією з о-ва Сицилія

2. Філіпп IV Красивий

Б)  Народна героїня Франції. З її ім’ям пов’язують збереження незалежності Франції. Спалена за вироком інквізиції в 1431 р.

3. Жанна д’Арк

В) Король Франції з 1285 р. Скликав перші Генеральні штати

4. Генріх ІІ Плантагенет

Г)  З 1035 р. — герцог Нормандії; з 1066 р. - король Англії. Здійснив норманське завоювання Англії, запровадив «щитові гроші»

5. Іоанн Безземельний

Д ) З 1154 р. — король Англії. Одружився  з Елеонорою Аквітанською, чим значно розширив свої спадкові володіння

6. Вільгельм Завойовник

Е) Король Англії з 1199 р., підписав Велику хартію вольностей у 1215 р.

7.  Карл ІV Люксембург

Є) спорядила експедицію Х. Колумба, який у 1492 р. відкрив Америку

8. Ізабель І Кастильська

Ж) імператор Священної Римської імперії, видав «Золоту буллу» у 1356 р.

ІII. Перевірка рівня знань, умінь і навичок

Інстуктаж. Пояснення змісту роботи, системи оцінювання, акцент на змісті та вимогах до форми завдань.

Письмова робота.

ВАРІАНТ І

Початковий рівень (1-6 пит. – 0,5 бали)

  1. Норманський герцог, який у 1066 р. переміг англосаксів і став королем Англії: а) Канут Могутній; б) Вільгельм Завойовник; в) Едуард Сповідник; г) Альфред Великий.
  2. Французький орган станового представництва називався: а) парламент; б) Генеральні штати; в) рейхстаг; г) конклав.
  3. Реконкіста відбувалася на території півострова: а) Балканського; б) Піренейського; в) Апеннінського;  г) Скандинавського.
  4. Назвіть дату утворення Священної римської імперії: а) 843 р.  б) 736 р.  в) 600 р. г) 962 р.
  5. Яке з італійських міст, розташоване на численних острівцях, мало канали-«вулиці» і упралялось дожами? А) Генуя; б) Венеція; в) Флоренція; г) Рим.
  6. Проти якого завойовника від початку VІІІ ст. була спрямована Реконкіста? а) арабів; б) норманів; в) угорців; г) хрестоносців.

Середній рівень (7-9 пит. – 1 бал)

  1. Установіть відповідність між іменами історичних осіб та діями, які їх уславили. А. Генріх VІІ; Б. Фрідріх II;   В. Ізабелль;   Г. Маргарита. 1. Перша королева об'єднаної Іспанії 2.  Король Англії з династії Ланкастерів, що поєднав у своєму гербі обидві троянди. 3. Імператор Священної Римської імпе­рії та король Сицилії, який уславив­ся прихильністю до мистецтв, наук і східної культури.
  2. Продовжте речення. а)  Військового вождя в скандинавських племенах назива­ли... б)  Особливий церковний суд, запроваджений у XII ст. па­пою Григорієм IX, мав назву...
  3. Установіть послідовність подій. а) завершення Столітньої війни; б) норманське завоювання Англії; в) скликання англійського парламенту; г) прийняття Великої хартії вольностей.

Достатній рівень (10-11 пит. – 1,5 бали)

  1. Поясніть, що зображено на середньовічному малюнку? Коли вперше відбулась зображена подія? З якою метою?
  2. Які події середньовічної історії ілюструє карта? Коли вони відбувались? Які країни брали участь?

Картинки по запросу засідання генеральних штатів у франції фото

Картинки по запросу карта столітньої війни фото

Високий рівень (12 пит. – 3 бали)

  1. Дайте відповіді на запитання джерела. «Про пограбування головного храму (святої Софії) не можна байду же навіть слухати. Коштовні речі надзвичайної краси було порубано на шматки і поділено між воїнами. Коли їм потрібно було вивезти з храму священний посуд, предмети надзвичайної майстерності та рідкісності, срібло і золото, вони ввели у притвори храму мулів і коней із сідлами.» А. Про яку подію йдеться в джерелі? Б. Коли відбулась згадана подія? В. Якими були її наслідки?                

ВАРІАНТ II

Початковий рівень (1-6 пит. – 0,5 бали)

  1. Вікінги проживали на території півострова: а) Балканського; б) Піренейського; в) Апеннінського;  г) Скандинавського.
  2. Результатом Першого Хрестового походу було: а) захоплення хрестоносцями Константинополя; б) звільнення від турків Єрусалима; в) розкол християнства на католицьке і православне; г) створення Латинської імперії.
  3. Філіпп IV Красивий був королем: а) Шотландії; б) Франції; в) Англії; г) Іспанії.
  4. Англійський орган станового представництва називався: а) парламент; б) Генеральні штати; в) рейхстаг;  г) конклав.
  5. Позначте хронологічні межі Столітньої війни: а) 1304-1404 рр.;  б) 1337-1453 рр.; в) 1325-1430 р.;  г) 1353 -1453 рр.
  6. Які держави утворено внаслідок Реконкісти на Піренейському півострові? а) Данія, Норвегія, Швеція; б) Саксонія, Швабія, Лотарингія; в) Кастилія, Наварра, Арагон; г) Венеція, Генуя, Флоренція.

Середній рівень (7-9 пит. – 1 бал)

  1. Установіть відповідність між іменами історичних осіб та та діями, які їх уславили. А. Оттон І; Б. Жанна д’Арк; В. Генріх ІІ Плантагенет; Г. Ізабелль. 1)  Наймав військо за «щитові гроші»; 2)  Здійснював походи у Північну Італію і допоміг Папі приборкати римську знать; 3) Орлеанська діва, спалена в Руані за звинуваченням у чаклунстві.
  2. Продовжте речення. а)  Міська громада, що отримала незалежність від сеньйори і права на самоврядування, — це ... б)  Збори представників різних станів в Іспанії називалися...
  3. Установіть послідовність подій. а) завершення Реконкісти, утворення Іспанського королівства; б) утворення Священної Римської імперії; в) скликання англійського парламенту; г) завершення війни Червоної та Білої троянд.

Достатній рівень (10-11 пит. – 1,5 бали)

  1. У якому архітектурному стилі створено зображену на ілюстрації будівлю? Що це за споруда?
  2. Які події середньовічної історії ілюструє карта? Коли вони відбувались? Якими були її наслідки?

Spain Andalusia Granada BW 2015-10-25 17-22-07.jpg

Картинки по запросу перший хрестовий похід

   Високий рівень (12 пит. – 3 бали)

  1. Дайте відповіді на запитання джерела. «Бажаючи обговорити з прелатами (прелат — представник вищого духовенства), баронами та іншими нашими і нашого королівства підданими складні питання, наказуємо містам і містечкам обрати по два чи три з кращих і досвідчених людей, які мають з’явитися в неділю, перед Вербним тижнем до Парижа для спільного з ними обговорення, прийняття до відома, виконання, схвалення того, що вже нами було вирішено». А. Про яку подію йдеться в джерелі? Б. Коли відбулась згадана подія? В. Якими були її наслідки?

ІV. Підсумок уроку.

Метод уявного мікрофона. Проведення бесіди, за методом уявного мікрофона «Сьогодні на році...».    Мені найкраще вдалося виконати .... —  Певні труднощі у мене викликали такі завдання .... —  Свій рівень навчальних досягнень з теми я оцінив би (оцінила б) як ... . —  Щоб покращити його, я маю ...

V. Домашнє завдання.

  • Скласти кросворд за темою «Європейське суспільство і держави в Х – ХV ст.».
  • Випереджальне завдання: підготувати повідомлення за темою «Винаходи Середньовіччя».

 


РОЗДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

Контрольна робота за розділом III «Європейське суспільство і держави в Х – ХV ст.»

ВАРІАНТ І

Початковий рівень

  1. Норманський герцог, який у 1066 р. переміг англосаксів і став королем Англії: а) Канут Могутній; б) Вільгельм Завойовник; в) Едуард Сповідник; г) Альфред Великий.
  2. Французький орган станового представництва називався: а) парламент; б) Генеральні штати; в) рейхстаг; г) конклав.
  3. Назвіть дату утворення Священної римської імперії: а) 843 р.  б) 736 р.  в) 600 р. г) 962 р.
  4. Яке з італійських міст, розташоване на численних острівцях, мало канали-«вулиці» і упралялось дожами? А) Генуя; б) Венеція; в) Флоренція; г) Рим.
  5. Реконкіста відбувалася на території півострова: а) Балканського; б) Піренейського; в) Апеннінського;  г) Скандинавського.
  6. Проти якого завойовника від початку VІІІ ст. була спрямована Реконкіста? а) арабів; б) норманів; в) угорців; г) хрестоносців.

Середній рівень

  1. Установіть відповідність між іменами історичних осіб та діями, які їх уславили. А. Генріх VІІ; Б. Фрідріх II;   В. Ізабелль;   Г. Маргарита. 1. Перша королева об'єднаної Іспанії 2.  Король Англії з династії Ланкастерів, що поєднав у своєму гербі обидві троянди. 3. Імператор Священної Римської імпе­рії та король Сицилії, який уславив­ся прихильністю до мистецтв, наук і східної культури.
  2. Продовжте речення. а)  Військового вождя в скандинавських племенах назива­ли... б)  Особливий церковний суд, запроваджений у XII ст. па­пою Григорієм IX, мав назву...
  3. Установіть послідовність подій. а) завершення Столітньої війни; б) норманське завоювання Англії; в) скликання англійського парламенту; г) прийняття Великої хартії вольностей.

Достатній рівень

  1. Поясніть, що зображено на середньовічному малюнку? Коли вперше відбулась зображена подія? З якою метою?
  2. Які події середньовічної історії ілюструє карта? Коли вони відбувались? Які країни брали участь?

Картинки по запросу засідання генеральних штатів у франції фото

Картинки по запросу карта столітньої війни фото

Високий рівень

  1. Дайте відповіді на запитання джерела. «Про пограбування головного храму (святої Софії) не можна байду же навіть слухати. Коштовні речі надзвичайної краси було порубано на шматки і поділено між воїнами. Коли їм потрібно було вивезти з храму священний посуд, предмети надзвичайної майстерності та рідкісності, срібло і золото, вони ввели у притвори храму мулів і коней із сідлами.» А. Про яку подію йдеться в джерелі? Б. Коли відбулась згадана подія? В. Якими були її наслідки?                

ВАРІАНТ II

Початковий рівень

  1. Вікінги проживали на території півострова: а) Балканського; б) Піренейського; в) Апеннінського;  г) Скандинавського.
  2. Результатом Першого Хрестового походу було: а) захоплення хрестоносцями Константинополя; б) звільнення від турків Єрусалима; в) розкол християнства на католицьке і православне; г) створення Латинської імперії.
  3. Філіпп IV Красивий був королем: а) Шотландії; б) Франції; в) Англії; г) Іспанії.
  4. Англійський орган станового представництва називався: а) парламент; б) Генеральні штати; в) рейхстаг;  г) конклав.
  5. Позначте хронологічні межі Столітньої війни: а) 1304-1404 рр.;  б) 1337-1453 рр.; в) 1325-1430 р.;  г) 1353 -1453 рр.
  6. Які держави утворено внаслідок Реконкісти на Піренейському півострові? а) Данія, Норвегія, Швеція; б) Саксонія, Швабія, Лотарингія; в) Кастилія, Наварра, Арагон; г) Венеція, Генуя, Флоренція.

Середній рівень

  1. Установіть відповідність між іменами історичних осіб та та діями, які їх уславили. А. Оттон І; Б. Жанна д’Арк; В. Генріх ІІ Плантагенет; Г. Ізабелль. 1)  Наймав військо за «щитові гроші»; 2)  Здійснював походи у Північну Італію і допоміг Папі приборкати римську знать; 3) Орлеанська діва, спалена в Руані за звинуваченням у чаклунстві.
  2. Продовжте речення. а)  Міська громада, що отримала незалежність від сеньйори і права на самоврядування, — це ... б)  Збори представників різних станів в Іспанії називалися...
  3. Установіть послідовність подій. а) завершення Реконкісти, утворення Іспанського королівства; б) утворення Священної Римської імперії; в) скликання англійського парламенту; г) завершення війни Червоної та Білої троянд.

Достатній рівень

  1. У якому архітектурному стилі створено зображену на ілюстрації будівлю? Що це за споруда?
  2. Які події середньовічної історії ілюструє карта? Коли вони відбувались? Якими були її наслідки?

Spain Andalusia Granada BW 2015-10-25 17-22-07.jpg

Картинки по запросу перший хрестовий похід

   Високий рівень

  1. Дайте відповіді на запитання джерела. «Бажаючи обговорити з прелатами (прелат — представник вищого духовенства), баронами та іншими нашими і нашого королівства підданими складні питання, наказуємо містам і містечкам обрати по два чи три з кращих і досвідчених людей, які мають з’явитися в неділю, перед Вербним тижнем до Парижа для спільного з ними обговорення, прийняття до відома, виконання, схвалення того, що вже нами було вирішено». А. Про яку подію йдеться в джерелі? Б. Коли відбулась згадана подія? В. Якими були її наслідки?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванов Понос
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
6232
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку