Урок узагальнення і систематизації вивченого з теми "Іменник".

Про матеріал
Розробка відкритого уроку узагальнення і систематизації вивченого з теми "Іменник".
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Іменник»

Мета: повторити, систематизувати й узагальнити знання учнів з теми "Іменник як частина мови"; навчити застосовувати засвоєний теоретичний матеріал на практиці; розвивати логічне мислення, пунктуаційні, орфографічні, мовленнєві навички учнів, вчити аналізувати мовні явища; формувати в учнів навички співробітництва, культури спілкування? закріпити знання учнів про відмінювання, написання іменників.

Тип уроку: узагальнення і систематизація вивченого матералу.

 

І Організація початку уроку.

  1.           Привітання.

- Добрий день, шановні діти та колеги. Вітаю всіх на відкритому уроці у 6-Б класі.

 

- Я трохи хвилююся. Хочу обговорити з вами дуже важливі питання, відповісти на які, здавалося б, легко, але насправді – складно. Дуже хочу, аби наш урок був вдалим. Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів. А девізом нашого уроку стануть слова: «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!»

 

-Скрайбінг

- Вірш учениці про мову.

 

- Отже, сьогодні поговоримо про іменник. А саме пригадаємо усі поняття, які пов’язані з цією частиною мови. Пригадаємо, як визначити рід, число, відмінок, відміну. Будемо працювати з текстом та трішки пограємо. Адже сьогодні у нас урок узагальнення знань з теми «Іменник». Тож, уперед.

 

- Діти, запишіть у зошиті п’ятнадцяте лютого, дистанційна робота.

До речі, на означення місяця лютого наші пращури використовували такі слова, як крутень, зимобор, криводоріг, казибрід, межень.

 

Основний зміст уроку.

2.1. А зараз попрацюємо з правила і пригадаємо основні із них. ( Wordwall

 – правила)

2.2. Хвилинка-цікавинка. Розповідь про походження слова іменник.

- Назву іменник почали вживати з 1837 року. Раніше цю частину мови називали речівником. Випередити іменник у кількості слів неспроможна жодна частина мови. В 11-ти томному «Словнику української мови» нараховується близько 135 тисяч слів. Серед них іменників майже половина.

 

 

2.3. Робота з текстом

2.4. А зараз попрацюємо над родом іменника. Дошка Learning Apps

 

2.5. Діти. Ви заздалегідь були поділені на пари. Ваше завдання полягає у наступному: кожен з вас підбирає іменник в однині та називає його своєму напарникові. А він у свою чергу називає цей іменник у множині. І навпаки. Так ми зможемо з вами пригадати категорію числа.

- Діти, сподіваюсь, ви пам’ятаєте про те, що існують такі іменники, які вживаються лише в однині, наприклад – сміливість, любов, кисень, папір. Та іменники, які вживаються лише в множині – штани, окуляри, двері.

 

2.6. А зараз пригадаємо відміни. Wordwall

 

 

2.7. Отже, крокуємо далі.

Вашій увазі гра «Редактор». Відредагуйте речення, знайшовши помилки у відмінкових закінченнях.

 

2.8. – На екрані розміщені слова. Оберіть будя-яке з них та складіть речення.

 

3.1 Діти, дехто з вас мав додаткове завдання , яке полягало у створенні джам-файлу на тему «Іменник». Тож, Діано, будь ласка, розкажи, яка на твою думку це частина мови.

 

4 Наш урок пройшов дуже швидко. Підсумовуючи роботу, скажу, що ви, діти, молодці. А результат вашої праці ви побачите в електронному журналі після уроку. Дехто працював дуже гарно, деякі учні мають ще трішки доопрацювати, повторити матеріал. Якщо сьогодні на уроці вам сподобалось і було цікаво, то поставте сердечко або якийсь веселий смайлик у своєму віконечку. Якщо ви щось не зрозуміли або вам було не цікаво, то поставте відповідний стікер.

 

5 Завершити ж його я хочу словами сучасного філолога, видавця Івана Малковича: «Українською мовою розмовляти натхненно тому, що наша абетка починається із Ангела та закінчується Янголом, від А до Я.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
ZOJA BELSKAYA
Додано
7 березня 2023
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку