Урок-узагальнення «Кінематика»

Про матеріал

Систематизація і узагальнення знань учнів про кінематичні величини i зв'язки між ними, з'ясування властивостей функцій під час розв'язування фізичних задач.

Зміст архіву
Перегляд файлу

к

а

с

м

о

т

ь

л

ц

в

і

р

о

н

е

у

в

м

в

п

і

ц

д

ж

п

к

ф

т

ь

ю

ч

р

ш

ь

р

ю

л

є

к

и

в

п

у

м

ь

в

с

ш

в

и

д

к

і

с

т

ь

ш

т

п

а

ц

у

е

и

с

в

а

и

м

и

т

р

ь

п

в

с

в

о

л

к

в

а

м

д

ч

а

с

п

т

л

ч

а

с

т

о

т

а

р

с

р

ь

б

и

д

і

г

й

н

а

р

і

в

п

р

и

н

с

у

о

а

в

л

м

і

е

к

у

е

р

о

л

щ

з

в

п

з

л

к

і

н

е

м

а

т

и

к

а

п

ж

о

д

р

є

г

н

о

е

р

п

а

і

с

и

и

щ

а

п

т

ї

я

и

х

н

о

н

о

п

ч

н

г

ж

д

х

ї

у

ч

а

ш

н

м

т

з

к

а

е

м

г

щ

е

к

у

н

ц

а

р

а

р

о

л

у

ї

п

е

р

е

м

і

щ

е

н

н

я

к

ц

і

с

т

ь

д

б

а

к

а

в

р

о

и

ч

т

а

ц

н

с

л

ш

с

а

п

и

с

и

л

н

в

і

к

з

ї

в

м

л

к

е

н

щ

а

і

и

ч

о

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнюючий урок по темі                  «Кінематика»

«Все, що ми тепер достовірно знаємо з фізики, було раніше втілено в припущеннях, і якщо б ніколи не допускалися припущення, навіть помилкові, то ми б не отримали жодної істини.»

«Коли задачу розв’язує хтось інший, усе легко, коли розв’язуєш сам – нічого не виходить.»             

Леонард Ейлер

(швейцарський фізик і математик)

Тема: Узагальнюючий урок по темі «Кінематика».

Мета:

  • Навчальна: Систематизувати і узагальнити знання учнів про кінематичні величини i зв'язки між ними, з’ясувати властивості функцій під час розв’язування фізичних задач, зміцнювати міжпредметні зв’язки;
  • Виховна: виховувати самостійність і уважність, формувати науковий світогляд;
  • Корекційна мета: Розвиток мисленнєвих процесів, зокрема логічного мислення.

Тип уроку: систематизації і узагальнення.

Форма уроку: бінарний.

Структура уроку:

  1. Організаційний момент. (1 хв.)
  2. Повідомлен­ня теми, цілей та завдань уроку. (2 хв.)
  3. Актуалізація мотивації учіння учнів. (2 хв.)
  4. Узагальнення і систематизація  понять даної теми.
  1. Перегляд таблиць, повторення основних понять. (Додаток 1) (5 хв.)
  2. Розгляд додатків 2-4 з різними видами руху. (5 хв.)
  3. Виконання учнями практичного завдання. (20 хв.)
  4. Розв’язування англійського кросворду. (7 хв.)
  1. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання. (3 хв.)

 

 

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.
  2. Повідомлен­ня теми, цілей та завдань уроку.

Звертається увага учнів на афоризми, написані на плакаті. На сьогоднішньому уроці ми узагальнимо поняття з теми «Кінематика»  і попробуємо розвіяти твердження Леонарда Ейлера про те, що самому розв’язувати задачі важко чи взагалі не можливо. У вирішенні цього нам сьогодні допоможуть не менш важливі знання з математики.

  1. Актуалізація мотивації учіння учнів.
  1. H:\DCIM\100PHOTO\SAM_3561.JPGЧи впливає швидкість течії на час, потрібний для того, щоб плавець переплив річку?
  2. Прискорення автомобіля 5 м/с. Яку швидкість він має в цей момент?
  3. Камінь кинули вертикально вгору. Що триватиме довше: рух до верхньої точки чи падіння вниз?
  1. Узагальнення і систематизація понять даної теми.
  1. Вчитель фізики. Розглянемо додаток 1. Представлена таблиця допоможе нам пригадати основні поняття даної теми та фізичні величини, з допомогою яких ми описуємо рух.
  2. Вчитель математики. Розгляд додатків 2-4. Встановлення взаємозв’язку між кінематичними величинами та графічним їх зображенням.
  3. Виконання учнями практичного завдання. Дослідження різних видів руху та представлення отриманих результатів у графічному вигляді на шкільній дошці.

 

Рівноприскорений рух

H:\DCIM\100PHOTO\SAM_3568.JPG

Визначити прискорення руху та швидкість. Побудувати графік залежності швидкості від часу та координати від часу.

;      ;    

 

 

H:\DCIM\100PHOTO\SAM_3578.JPGПобудувати

     

 

 

Нерівномірний рух

H:\DCIM\100PHOTO\SAM_3564.JPG

  1. Рівноприскорений                                               

 

 

  1. Рівномірний                         

 

  1. Рівносповільнений                                       

                                    

H:\DCIM\100PHOTO\SAM_3577.JPGВизначити середню швидкість:     

Побудувати

 

 

 

 

Рух по колу

Визначити період обертів, швидкість руху та доцентрове прискорення:

                

Побудувати x=x(t)

 

 

H:\DCIM\100PHOTO\SAM_3575.JPG

H:\DCIM\100PHOTO\SAM_3580.JPG

Вправи для очей.

  1. Розв’язування англійського кросворду.

 

к

а

с

м

о

т

ь

л

ц

в

і

р

о

н

е

у

в

м

в

п

і

ц

д

ж

п

к

ф

т

ь

ю

ч

р

ш

ь

р

ю

л

є

к

и

в

п

у

м

ь

в

с

ш

в

и

д

к

і

с

т

ь

ш

т

п

а

ц

у

е

и

с

в

а

и

м

и

т

р

ь

п

в

с

в

о

л

к

в

а

м

д

ч

а

с

п

т

л

ч

а

с

т

о

т

а

р

с

р

ь

б

и

д

і

г

й

н

а

р

і

в

п

р

и

н

с

у

о

а

в

л

м

і

е

к

у

е

р

о

л

щ

з

в

п

з

л

к

і

н

е

м

а

т

и

к

а

п

ж

о

д

р

є

г

н

о

е

р

п

а

і

с

и

и

щ

а

п

т

ї

я

и

х

н

о

н

о

п

ч

н

г

ж

д

х

ї

у

ч

а

ш

н

м

т

з

к

а

е

м

г

щ

е

к

у

н

ц

а

р

а

р

о

л

у

ї

п

е

р

е

м

і

щ

е

н

н

я

к

ц

і

с

т

ь

д

б

а

к

а

в

р

о

и

ч

т

а

ц

н

с

л

ш

с

а

п

и

с

и

л

н

в

і

к

з

ї

в

м

л

к

е

н

щ

а

і

и

ч

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Перегляд файлу

Додаток 1

Перегляд файлу

Додаток 2

 

 

 

 

Додаток 3

Додаток 4

 

zip
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 10 клас (Сиротюк В.Д., Баштовий В.І.)
До уроку
УЗАГАЛЬНЮЮЧІ ЗАНЯТТЯ
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
1184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку