Урок узагальнення матеріалу з історії України для учнів 5 класу "Історична наука та історична пам`ять".

Про матеріал
Мета: перевірити і оцінити рівень сформованості історичної компетентності учнів. Розвивати в учнів вміння оформляти вивчений матеріал згідно з вимогами учителя; сприяти усвідомленню учнями значущості історичних процесів і впливу на них історичних діячів. Виховувати в учнів повагу до історії своєї Батьківщини.
Перегляд файлу

5 клас – історія

Тематичне оцінювання

«ІСТОРИЧНА НАУКА ТА ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ»

І варіант

І рівень (кожне питання оцінюється по 0,5 бала)

1. Назвіть першу відому жінку, яка займалася історичними дослідженнями:

   А) княгиня Ольга; Б) Наталія Полонська-Василенко;  В) Юлія Тимошенко.

2. Хто написав 10-томну працю «Історія України-Руси»?

  А) Д.Яворницький  Б) В.Антонович   В) М.Максимович   Г) М.Грушевський.

3. Як називається міжнародна організація, яка займається охороною світової спадщини:   А) ООН;    Б) ЮНІСЕФ;   В) ЮНЕСКО;   Г) НАТО.

4. Як називається бесіда дослідника з людиною на певну тему за чітким планом: А) усна історія; Б) інтерв’ю;  В) історична пам’ять;  Г) урок.

5. Як називається місце, де зберігаються та демонструються різні пам’ятки?   А) музей;    Б) архів;     В) бібліотека;     Г) школа.

6. Назвіть автора літопису «Повість минулих літ»:

   А) Геродот;    Б) Нестор;    В) Самійло Величко;   Г) Михайло Грушевський.

 

ІІ рівень (кожне питання оцінюється по 1 балу)

7. Розшифруйте ребус та поясніть поняття, яке ви розшифрували.

8. Встановіть відповідність між видом пам’ятника та його зображенням (поєднавши букву і цифру)

А) меморіальна дошка;

Б) бюст (погруддя);

В) статуя;

Г) тріумфальна арка;

                

                                                               

                   Пам'ятник Михайлові Грушевському (Львів) — Вікіпедія     На Полтавщині відкрили меморіальну дошку загиблому воїну АТО Віктору Ходаку  / Полтавщина  File:Бюст Тараса Шевченко в Wikipedia, 54% OFF 

  1.                           2.                                      3.                          4.

 

ІІІ рівень (кожне питання оцінюється в 2 бала)

9. Розв’яжіть хронологічну задачу:

 У 988 році князь Володимир Великий охрестив Русь-Україну, а у 1037 році князь Ярослав Мудрий наказав побудувати Софійський собор.

А) скільки років минуло між цими подіями?

Б) в яких століттях відбувалися ці події? (століття обов’язково прописати римськими цифрами!)

 

10.  Встановіть відповідність:

 

Назви осередків історичної науки

в XIX ст.

Визначення  осередків

  1.     Університетські семінари

 

А) Публікації наукових історичних досліджень, документів

  1.     Архіви

 

Б) Наукове спілкування вчених- викладачів і студентів

  1.     Друковані видання

 

В) Об’єднання вчених викладачів шкіл і університетів, працівників бібліотек, музеїв, а також звичайних громадян

  1.     Історичні товариства

 

Г) Установи для зберігання і дослідження писемних історичних документів

 

 

ІV рівень ( питання оцінюється в 3 бала)

11. Дайте відповідь на запитання:

На яких цінностях має базуватися культура пам’яті?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас – історія

Тематичне оцінювання

«ІСТОРИЧНА НАУКА ТА ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ»

ІІ варіант

І рівень (кожне питання оцінюється по 0,5 бала)

1. Хто займався вивченням історії козаків?

  А) Д.Яворницький  Б) В.Антонович   В) М.Максимович   Г) М.Грушевський

2. Хто вважається «батьком української історичної науки»?

  А) Д.Яворницький  Б) В.Антонович   В) М.Максимович   Г) М.Грушевський

3. Яка з перерахованих історичних пам’яток в Україні входить до списку Світової спадщини  ЮНЕСКО:

   А) Андріївська церква;  Б) Десятинна церква;  В) Софія Київська;  Г) твій будинок.

4. «Білими плямами історії» називають:

   А) досліджені історичні події;      Б) маловідомі історичні події;

   В) вигадані історичні події;           Г) недосліджені історичні події;

5. Осередки наукового спілкування вчених-викладачів і студентів:

 А) історичні журнали;  Б) університетські семінари;  В) історичні товариства;

 Г) архіви.

6. Кого вважають першим відомим дослідником українських земель:

  А)  Геродот;   Б) Нестор;    В) Самійло Величко;   Г) Михайло Грушевський.

 

ІІ рівень (кожне питання оцінюється по 1 балу)

7. Розшифруйте ребус та поясніть поняття, яке ви розшифрували.

8. Встановіть відповідність між пам’ятками історії та їх зображенням (поєднавши букву і цифру)

А) пам’ятка архітектури;

Б) музейні експонати;

В) пам’ятник;

Г) твори художньої культури.

Пам'ятник Володимиру Великому (Севастополь) — Вікіпедія17 архітектурних пам'яток національного значення на Волині. ФОТОНародний зоологічний музей ЛНУ імені Івана Франка, Львів — фото, опис,  адреса Узагальнення. Художня культура України від найдавніших часів до кінця XVI  ст. - Підручник з Художньої культури. 10 клас. Климова

  1.                        2.                        3.                                        4.

 

ІІІ рівень (кожне питання оцінюється в 2 бала)

9. Розв’яжіть хронологічну задачу:

 У 882 році було утворено князем Олегом Русь-Україну, а у 1199 році князь Роман Мстиславович створив Галицько-Волинську державу.

А) скільки років минуло між цими подіями?

Б) в яких століттях відбувалися ці події? (століття обов’язково прописати римськими цифрами!)

 

 

10.  Встановіть відповідність:

Видатні історики України

Наукові дослідження

1)    Михайло Максимович

 

А) Заслуга цього видатного дослідника в спробі відмежувати історію України від росії чи білорусії

2)    Михайло Грушевський

 

Б) Історик залишив нащадкам неоціненний скарб - «Історію запорозьких козаків»

3)    Дмитро Яворницький

 

В)Головною справою життя вченого було створення «Історії України-Руси» 10-томного дослідження з історії України

4)    Наталія Полонська-Василенко

Г)Учений поєднував любов до ботаніки та історії України, автор віршованого перекладу «Слово о полку Ігоревім»

 

ІV рівень ( питання оцінюється в 3 бала)

11. Дайте відповідь на запитання:

Чому важливо охороняти пам’ятки і споруджувати їх?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 березня
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку