Урок-узагальнення на тему: "Київська Русь наприкінці Х – у першій половині ХІ ст"

Про матеріал
Мета: систематизувати знання учнів з теми, орієнтувати клас на перспективи просування у вивченні подальшого матеріалу; повторити головні події й поняття теми; підготуватися до тематичного оцінювання; розвивати вміння аналізувати історичні факти, складати розповідь про історичні події, висловлювати власну точку зору, прислухатися до думки іншої людини; вдосконалювати вміння працювати в групах; виховувати інтерес до історії свого народу.
Перегляд файлу

Тема2: „Київська Русь наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.”

 

Мета: систематизувати знання учнів з теми, орієнтувати клас на перспективи

просування у вивченні подальшого матеріалу; повторити головні події й

поняття теми; підготуватися до тематичного оцінювання; розвивати вміння

аналізувати історичні факти, складати розповідь про історичні події,

висловлювати власну точку зору, прислухатися до думки іншої людини;

вдосконалювати вміння працювати в групах; виховувати інтерес до

історії свого народу.

Обладнання: роздатковий матеріал, «поле успіхів», прапорці з номерами команд.

Тип уроку: узагальнення, систематизація та корекція знань, умінь і навичок учнів.

Форма уроку: урок – змагання.

                                   Хід  уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Виконання учнями різноманітних завдань.

Завдання 1. Угорський кросворд (слова ламаються тільки під прямим кутом).

  1. Основна руська грошова одиниця.
  2. Європейська країна, з якої мав дружні стосунки Володимир Великий.
  3. Будівниче мистецтво.
  4. Народні збори у слов'ян.
  5. Центральна, укріплена частина руського міста.
  6. Обслуга при князівських і боярських домах.
  7. Селянин, який працював за грошову позику.
  8. Земельне володіння, що передавалося у спадщину.
  9. Руський билинний герой Ілля....

Завдання 2. З якими подіями пов’язаний цей вислів?

7   12   1   15   1   6          9   3   14   11   1   2   16          16   10   5  17   14   13

   6           4   10   18   3   2   17   15          13   14   8   14   13

Слова – ключі:

13   12   4   3   2   19прізвисько князя Ярослава

7   14   8   14   17   20   5   2 – кочівники, вороги Київської Русі

18   10   15   3   2верхівка руського суспільства, радники князя

4   14   11   15   1   2   17   17   6перша мурована церква в Києві

9   3   2   11   1   2   15   17   11   1   16   10 релігія, що прийшла на зміну

                                                            язичництву

Завдання 3. Робота з датами.

1) 980 – 1015 рр.;             2) 1037 р.;                3) 988 р.;            4) 1036 – 1054 рр.;                     

                5) 1018 р.;                  6) 1023 р.

Завдання 4. Теми для усної розповіді:

  1. Реформи Володимира Великого.
  2. Впровадження християнства на Русі.
  3. Ярослав – мудрий правитель.
  4. Основні верстви населення Київської Русі.
  5. Повсякденне життя різних верств населення Русі.
  6. Школи Київської Русі.

Завдання 5. Спростувати чи підтвердити твердження.

  1. У фольклорних творах князя Володимира називають Красним Сонечком.
  2. Золоті ворота в Києві було збудовано за часів правління Володимира Великого.
  3. Князь Ярослав віддавав перевагу військовим методам у міжнародних відносинах.
  4. Донька Ярослава Єлизавета стала королевою Норвегії та Данії.
  5. „Руська Правда” закріплювала застосування кровної помсти у суспільних відносинах.
  6. Представники верхівки суспільства на Русі носили довге волосся, чоботи та плащі.

ІІІ. Підсумки уроку.

Учитель повідомляє результати гри, визначає переможців, називає межу оцінювання гравців капітанами. Капітани виставляють оцінки своїм гравцям, коментуючи їх.

IV. Домашнє завдання.

Скласти тестові завдання, кросворди, ребуси за темою, підготуватися до уроку тематичного оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Тема 2: „Київська Русь наприкінці Х – у першій полов. ХІ ст.”

 

  1.  
  2.  
  3. Угорський кросворд.

 

Г

Р

Х

І

Т

Е

 

 

Р

А

Р

У

Т

К

 

 

И

А

А

Ч

Е

Х

 

 

В

Н

І

В

Я

І

 

 

Е

Д

Ч

П

В

О

 

 

Т

И

Е

У

Ч

Т

 

 

Е

Н

А

К

И

Н

 

 

Ц

Ь

З

М

У

А

 

 

Ч

Я

Д

Ь

Р

О

 

 

Е

Л

Ь

Ц

Е

М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Зашифрований вислів: ПУТЯТА  ХРЕСТИВ  ВОГНЕМ  А  ДОБРИНЯ                  

                           МЕЧЕМ

Слова – ключі: МУДРИЙ, ПЕЧЕНІГИ, БОЯРИ, ДЕСЯТИННА,

                       ХРИСТИЯНСТВО

 

3. Робота з датами:

1) князювання Володимира Великого;

2) будівництво Софійського собору;

3) впровадження християнства на Русі;

4) князювання Ярослава Мудрого;

5) польський король Болеслав І захопив Київ;

6) мирний договір між Мстиславом та Ярославом, битва поблизу Чернігова.

5. Спростувати чи підтвердити твердження.

  1. Так.
  2. Ні.
  3. Ні.
  4. Так.
  5. Ні.
  6. Так.

 

 

docx
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
2830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку