Біологія 9 клас
Тема: Урок –узагальнення по темі «Надорганізмові біологічні системи».
Мета: Узальнити знання учнів про над організмові біологічні системи. Розвивати активність, критичне мислення, навички роботи в групах, вміння аналізувати і робити висновки. Виховувати дбайливе ставлення до природи; формувати екологічне мислення.
Обладнання та матеріали: підручник, зошити, кольоровий папір, клей, ножниці, фломастери, мультимедійна дошка, проектор, презентація, роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований урок.
Компетентності, які формуються в учнів: уміння вчитися, спілкуватися державною мовою, комунікативна, загальнокультурна, здоров'язбережувальна, науково-природнича, екологічна грамотність.
Епіграф уроку:
Немає нічого більш впорядкованого, ніж природа.
Творіння природи досконаліше творінь мистецтва.
Цицерон
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання, налаштування позитивного настрою.
(учні поділені на групи)
Вправа. «Павутинка побажань».
( Кожна група учнів отримують кольорові нитка, намотують собі на палець, висловлюють своє побажання однокласнику, якому і передають клубочок, той в свою чергу передає естафету наступним учням, поки всі не висловлять свою думку)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Отож на сьогоднішньому уроці, ми підсумуємо здобуті знання
Запишіть число і тему уроку.
Узагальнення і систематизація знань з теми «Надорганізмові біологічні системи»
Сьогоднішньою нашою системою оцінювання є Біоси, які ви будете отримувати протягом уроку і відправлити на рахунок (конверт).
IІІ. Узагальнення вивченого матеріалу.
Вправа «мозковий штурм»
Ось ми і пригадали основні поняття, якими оперували під час вивчення теми.
А зараз узагальнюючи вивчений матеріал, створимо лепбук. Кожна з
Груп отримує завдання і працює над ним, а тоді презентує.
І група. Різноманітність екосистем
ІІ група. Харчові зв’язки та потоки енергії в екосистемах.
ІІІ група. Стабільність екосистеми та пичини її порушення.
На отриманих знаннях спробуйте розгадати кросенс. В центрі якого головна тема. Вам необхідно скласти розповідь використовуючи кожну картинку по порядку від 1 до 8, але не забувати про те що між картинками має бути зв'язок.
VІ. Домашнє завдання.
Напишіть розповідь, що б ви могли зробити для того, щоб змінити екологічне становище нашої місцевості.
VІІ. Підсумки уроку.
Скажіть свою думку відносно уроку у вигляді прес-методу:
Я вважаю…
Тому, що…
Наприклад…
Отже…
Наш урок добіг кінця, і мені цікава ваша думка стосовно уроку. Оцініть свою роботу, намалювавши свій настрій на клейких папірцях, які прикріпіть до конвертів