Конспект уроку на тему: «Структура еукаріотичної клітини: мітохондрії, пластиди.»

Про матеріал
Конспект уроку на тему: «Структура еукаріотичної клітини: мітохондрії, пластиди.» комбінований урок Для класів з поглибленим вивченням біології
Перегляд файлу

НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня – дитячий садок» с. Жиричі

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

на тему:

 

«Структура еукаріотичної клітини: мітохондрії, пластиди.»

 

 

 

 

                                                                           Підготувала:

                                                                       вчитель біології

                                                                           І.А. Матвіюк


Тема. Структура еукаріотичної клітини: мітохондрії, пластиди.

 

Мета.Продовжувати формувати  знання про будову клітини.  Охарактеризувати особливості будови та функціонування двомембранних оргагнел. Розвивати пізнавальний інтерес в учнів та цікавість до вивчення клітини. Продовчити розвивати навички роботи в групах.  Виховати любов до предмету.

Основні поняття і терміни: строма, кристи, ламели, тилакоїди.

Обладнання: таблиці “Будова рослинної клітини”, підручник.

Тип уроку: комбінований. 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання. Налаштування учнів на позитивний настрій.

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування

  1. Що спільного та відмінного в будові і функціях гладкого і зернистого ЕПР?
  2. Які особливості будови та функції комплексу Гольджі?
  3. Для чого лізосоми  в клітині?
  4. Які є типи вакуоль та які їх функції?
  5. У чому полягає завдання пероксидом?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Проблемне запитання

Рослини – це універсальні кухарі, тому, що вони можуть з води, повітря і грунту створити їжу. Завдяки яким структурам рослинам це вдається?

Щоб дізнатися відповідь на це запитання нам необхідно плідно сьогодні попрацювати і вивчити сьогоднішню тему.

Оголошення теми  і мети уроку.

IV Вивчення нового матеріалу

Пригадайте

Чому рослини зелені?

Що таке АТФ і для чого воно клітині?

Двомембранні органели

  • Ядро (ознайомимося на наступному уроці);
  • Мітохондрії;
  • Пластиди.

 

Мітохондрії   є своєрідним генератором в клітині.

До учнів: А що таке генератори? Яка їх функція?

Пластиди – органели рослин та деяких одноклітинних тварин. Відомо три типи пластид: хлоропласти, хромопласти, лейкопласти.

 

На сьогоднішньому уроці мені дуже хотілося б, щоб ви попрацювали в групі. Ваш клас , ми поділимо на дві групи.

І група досліджуватиме мітохондрії.

 

ІІ група досліджуватиме пластиди.

 

Але ми будемо працювати таким чином, щоб не просто переказати , що написано в підручнику, а дати відповіді на запитання іншої команди. Отже, І група готує ще й запитання для другої групи, а ІІ група відповідно до І.

Дозволяю вам попрацювати  з підручником10 хвилин.

Дискусія двох груп.

Результати записують до таблиці.

 

Мітохондрії

Пластиди

Хлоропласти

Хромопласти

Лейкопласти

Особливості будови

 

 

 

 

Функції

 

 

 

 

Мітохондрії і пластиди – автономні частини клітини.

Мітохондріям і пластидам притаманна певна автономія. Ці органели, на відміну від інших органел, містять власну спадкову інформацію – кільцеву молекулу ДНК, а також здатні синтезувати власні білки. Вони не виникають з інших мембранних структур клітини, а розмножуються поділом.

V Закріпленя матеріалу.

На сьогоднішньому уроці , ми ознайомилися з двомембранними органелами, а зараз підсумуємо вивчене.

Вам необхідно визначити вірне і невірне твердження. Якщо те твердженя, що я зачитала правильне ставите «+» і якщо ні – «-«.

  1. Мітохондрії одно мембранні органели.
  2. Пластиди двомембранні органели.
  3. В клітині міститься тільки одна мітохондрія.
  4. Внутрішня мембрана мітохондрії утворює кристи.
  5. Пластиди синтезують АТФ.
  6. Внутрішній вміст мітохондрій заповнений матриксом.
  7. Хлоропласти немають кольору.
  8. Фотосинтез відбувається в хромопластах.
  9. Внутрішній вміст хлоропластів заповнює строма.
  10.  У лейкопластах запасаються деякі білки і крохмаль.
  11.  Дозрілі плоди і квіти мають яскраві кольори через те, що лейкопласти перетворилися на хлоропласти.
  12.  Кінцевим етапом розвитку пластид є лейкопласти.

Перевірка робіт (самоперевірка).

Я думаю, що зараз ви зможете дати відповідь на те запитання, що було поставлено на початку уроку. Пригадайте його глянувши на дошку і дайте на нього відповідь.

VІ Домашнє завдання.

 Опрацювати  матеріал з підручника параграф 13 , с. 51-53. підготувати 6 тестів до теми «Органели»

VІІ. Підсумки уроку, аргументація оцінок.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурячковська Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
21 лютого 2019
Переглядів
4290
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку