НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня – дитячий садок» с. Жиричі
Конспект уроку
на тему:
«Структура еукаріотичної клітини: мітохондрії, пластиди.»
Підготувала:
вчитель біології
І.А. Матвіюк
Тема. Структура еукаріотичної клітини: мітохондрії, пластиди.
Мета.Продовжувати формувати знання про будову клітини. Охарактеризувати особливості будови та функціонування двомембранних оргагнел. Розвивати пізнавальний інтерес в учнів та цікавість до вивчення клітини. Продовчити розвивати навички роботи в групах. Виховати любов до предмету.
Основні поняття і терміни: строма, кристи, ламели, тилакоїди.
Обладнання: таблиці “Будова рослинної клітини”, підручник.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання. Налаштування учнів на позитивний настрій.
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне запитання
Рослини – це універсальні кухарі, тому, що вони можуть з води, повітря і грунту створити їжу. Завдяки яким структурам рослинам це вдається?
Щоб дізнатися відповідь на це запитання нам необхідно плідно сьогодні попрацювати і вивчити сьогоднішню тему.
Оголошення теми і мети уроку.
IV Вивчення нового матеріалу
Пригадайте
Чому рослини зелені?
Що таке АТФ і для чого воно клітині?
Двомембранні органели
Мітохондрії є своєрідним генератором в клітині.
До учнів: А що таке генератори? Яка їх функція?
Пластиди – органели рослин та деяких одноклітинних тварин. Відомо три типи пластид: хлоропласти, хромопласти, лейкопласти.
На сьогоднішньому уроці мені дуже хотілося б, щоб ви попрацювали в групі. Ваш клас , ми поділимо на дві групи.
І група досліджуватиме мітохондрії.
ІІ група досліджуватиме пластиди.
Але ми будемо працювати таким чином, щоб не просто переказати , що написано в підручнику, а дати відповіді на запитання іншої команди. Отже, І група готує ще й запитання для другої групи, а ІІ група відповідно до І.
Дозволяю вам попрацювати з підручником10 хвилин.
Дискусія двох груп.
Результати записують до таблиці.
|
Мітохондрії |
Пластиди |
||
Хлоропласти |
Хромопласти |
Лейкопласти |
||
Особливості будови |
|
|
|
|
Функції |
|
|
|
|
Мітохондрії і пластиди – автономні частини клітини.
Мітохондріям і пластидам притаманна певна автономія. Ці органели, на відміну від інших органел, містять власну спадкову інформацію – кільцеву молекулу ДНК, а також здатні синтезувати власні білки. Вони не виникають з інших мембранних структур клітини, а розмножуються поділом.
V Закріпленя матеріалу.
На сьогоднішньому уроці , ми ознайомилися з двомембранними органелами, а зараз підсумуємо вивчене.
Вам необхідно визначити вірне і невірне твердження. Якщо те твердженя, що я зачитала правильне ставите «+» і якщо ні – «-«.
Перевірка робіт (самоперевірка).
Я думаю, що зараз ви зможете дати відповідь на те запитання, що було поставлено на початку уроку. Пригадайте його глянувши на дошку і дайте на нього відповідь.
VІ Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал з підручника параграф 13 , с. 51-53. підготувати 6 тестів до теми «Органели»
VІІ. Підсумки уроку, аргументація оцінок.