Урок узагальнення та систематизації знань учнів до теми:"Площі поверхонь тіл обертання" для учнів які навчаються за стандартним рівнем. Мета уроку:узагальнити та вдосконалити знання та вміння учнів з теми, показати практичне застосування вивчених формул...
Тема уроку. Розв’язування задач до теми «Площі поверхонь тіл обертання».Слайд №1
Мета уроку: узагальнити та вдосконалити знання та вміння учнів з теми, показати практичне застосування вивчених формул, звернути увагу учнів на зв’язок предмета з життям ,
розвивати творчість, пізнавальну цікавість, математичну мову, логічне мислення;
виховувати наполегливість і вміння працювати в команді.Слайд №2
Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань.
Обладнання: комп’ютер, проектор, карточки, бланки тестів, фігурки тіл обертання, картки із задачами, таблиця.
Міжпредметні зв’язки: алгебра та початки аналізу, історія, зв’язок з навколишнім середовищем..
Хід уроку
«В геометрії натхнення
таке ж потрібне, як і в поезії!»
(О.С. Пушкін) Слайд №3
І. Організаційний момент .
Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Слайд №4
ІІІ. Мотивація повідомлення теми та ознайомлення з правилами проведення уроку.
Сьогодні ми закріпимо знання отриманні на попередніх уроках. Для цього спочатку виконаємо тестові завдання на окремих аркушах. Це теоретичні запитання по вивченій темі. Кожне запитання оцінюється в 1 бал. Потім розв’яжемо декілька задач колективно і самостійно.
VІ Актуалізація опорних знань.
1.Роздати аркуші з тестами.
Тест
1) Яке із тіл обертання має вершину?
а) куля,
б) конус,
в) циліндр.
2) Поверхня циліндра складається з:
а) основ,
б) бічної поверхні,
в) основ і бічної поверхні.
3) Твірна конуса - це його:
а) висота,
б), діаметр
в) радіус.
4) Рівнобедрений трикутник є осьовим перерізом:
а) кулі,
б) конуса,
в) циліндра.
5) До якої фігури можна застосувати поняття – великий круг?
а) циліндр,
б) конус,
в) куля.
6) Осьовим перерізом циліндра є:
а) квадрат,
б) прямокутник,
в) коло.
7) Рівнобічна трапеція є осьовим перерізом:
а) конуса,
б) циліндра,
в) зрізаного конуса.
8) Оболонкою кулі є:
а) еліпс,
б) сфера,
в) круг.
9) Якою латинською літерою позначається твірна:
а) l,
б) h,
в) r.
10) Чому дорівнює площа круга:
а)2πr,
б) πr2,
в) 2πr2,
11) Чому дорівнює бічна поверхня конуса:
а) 2πrh,
б) πrl
в) 2πrl
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Б |
В |
А |
Б |
В |
Б |
В |
Б |
А |
Б |
Б |
2. Здійснення самоперевірки. Сайд №5
3. Заповнення таблиці біля дошки. Один учень працює біля дошки, інші на місці спостерігають.
Тіло |
Кількість основ |
Кількість вершин |
Переріз осьовий |
Циліндр |
2 |
0 |
прямокутник |
Конус |
1 |
1 |
рівносторонній трикутник |
Куля |
0 |
0 |
круг |
V.Розв’язування задач.
1. Розвязання задач біля дошки
Задача «Куля»
Для оздоблення альтанки використали 5 куль діаметром 60 см. Скільки потрібно купити фарби, щоб їх пофарбувати, якщо на 1 м2 витрачається 300 г фарби. Відповідь округлити до десятих і подати в кілограмах.
Дано: кулі n=5, d=60 см, =300г=0,3кг
Знайти - ?
d Розв’язання: 5‧ ‧. Знайдемо для однієї кулі.
4πr2, r=d/2=30 см=0,3м 4‧3,14‧0,32=1,13м2
= 5‧1,13‧0,3=1,7(кг)
Відповідь: 1,7 кг
Задача «Конус»
Дах силосної башти має форму конуса. Висота даху 1 м, діаметр башти 8 м. Знайдіть поверхню даху.
Дано: конус, h= 1 м, d=8 м.
Знайти - ?
Розв’язання:
r=d/2=4м, l===≈4,1 (м)
3,14‧4‧4,1=51,5(м2)
Відповідь: 51,5 м2
Задача «циліндр»
Напівциліндричне склепіння підвалу має 10 м довжини та 6,8 м в діаметрі. Знайдіть площу повної поверхні підвалу.
Дано: l=10 м, d=6,8 м
Знайти Sп - ?
Розвязання: Sп= r=d, r=3,4м
h=l=10 м, =2 ‧ 3,14 ‧ 3,4(3,4 + 10) ≈286(м2) Sп= ‧ 286≈143(м2)
Відповідь: 143 м2
2.Самостійна робота. Роздаються карточки. Учні працюють в парах.
Задачі для самостійної роботи
Карточка 1
Кулю, радіус якої 17 дм перетнуто площиною на відстані 8 дм від центра. Знайдіть площу перерізу. (707дм2)
Карточка 2
Радіус основи циліндра 6 м, висота 5 м. Знайдіть діагональ та площу осьового перерізу. (13 м; 60 м2 ).
Карточка 3
Радіус основи конуса дорівнює 12 см, а твірна – 20 см. Знайдіть площу осьового перерізу конуса. (192 м2).
VІ. Підсумок уроку .
Сьогодні на уроці ми усвідомили необхідність знань властивостей тіл обертання, розв’язували задачі на знаходження їх елементів та площ.
VІІ. Домашнє завдання. Скласти кросворд на тему «Площі поверхонь тіл обертання» в электронному та паперовому форматі.