ТЕМА: Узагальнення та систематизація знань з розділу «Будова слова»
МЕТА: Систематизувати знання учнів з теми «Будова слова». Перевірити рівень сформованості навичок розбору слова. Розвивати навички спостереження, уміння робити висновки та узагальнення. Розвивати творче мислення, уяву учнів. Шляхом групової роботи виховувати взаємоповагу, почуття відповідальності за успіх спільної праці.
Обладнання: картки для виконання групових завдань, проектор, ілюстраційний матеріал
Вчитель:
День добрий, друзі.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно-
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
Ще один урок до вас прийшов за розкладом сьогодні. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.
Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.
2. Оголошення теми та мети уроку (Слайд № 2,3)
Вчитель: Сьогоднішній урок — це урок закріплення тих знань, умінь і навичок, які ми здобули під час вивчення теми «Будова слова». Сьогодні, діти, ми всі теоретичні знання використаємо на практиці. Покажемо, як ми вміємо працювати.
Спробуйте, будь ласка, самостійно визначити завдання нашого уроку
удосконалювати вміння розбирати слова за будовою та добирати до слів форми слова і споріднені слова;
пильнувати за грамотністю письма, бути уважними та ввічливими один до одного.
Вчитель: - Діти, яка пора року завітала до нас? (Зима).
- Ось настала зима, це найулюбленіша пора року дітей, коли можна покататися на санках, пограти в сніжки.
Ще зима дуже красива пора року. Коли все навкруги вкрито білим полотном, а на деревах виблискує іній.
А ще взимку святкують свята, які зігрівають навіть у найгіршу погоду. Як ви думаєте, які це свята?
- Так, це Новий рік і Різдво Христове.
До цих свят будинки обвішані яскравими гірляндами, а на площах стоять прикрашені ялинки.
А чи знаєте ви, чому саме ялинки прикрашають до новорічних свят, а не якесь інше дерево?
Послухайте легенду.
Легенда про ялинку
Коли у Віфлеємі народився Спаситель, під спів ангелів на нічному небі, як відомо, запалилася нова яскрава зірка. До немовля поспішали усі ті, хто бажав подарувати йому свою щиру радість і принести якийсь дарунок: і люди, і тварини, і навіть рослини з деревами. Останні ж дарували немовляті свої пахощі, квіти, плоди і листя.
Ялинку не хотіли впускати до Немовляти горді Маслина і Пальма, насміхаючись над її колючими голками і липкою смолою. Скромна Ялинка не стала заперечувати і сумно роздумувала про свою недостойність зайти. Але Ангел, який чув розмову дерев, зглянувся над Ялинкою і вирішив прикрасити її гілки небесними зірками. Ялинка чудово засяяла вогниками і зайшла в печеру до немовляти. У цей момент Ісусик прокинувся, посміхнувся і протягнув до неї свої ручки. Ялинка зраділа, але не загордилася, і за скромність Ангел винагородив її за доброту, зробивши відтоді головним деревом світлого свята Різдва.
Вчитель: Сьогодні на уроці ми своєю працею і знаннями прикрасимо ялинки, які є у кожного з вас.
3. Актуалізація опорних знань (Слайд № 4-16)
Вчитель: Сьогодні у нас підсумковий урок за темою: «Будова слова»
Пригадати значення вивчених термінів нам допоможе гра «Чи правда, що...»
4. Каліграфічна хвилинка (Слайд № 17)
Вчитель: Починаємо урок хвилинкою каліграфії.
З року в рік зимові свята,
знову просяться до хати.
Тут ялиночку чекають
І святково прикрашають.
С с св вя то свято святково
5. «П’ятий зайвий» (Слайд № 18-19)
Вчитель: У кожному рядочку потрібно видалити зайве слово, лише споріднені слова залишити, свій вибір обгрунтуйте.
- Дорога, доріжка, дороги, доріженька, дорожній.
- Білий, білити, білка, побіліли, біленький.
- Житель, жити, житло, житечко, життя.
- Місто, міський, містечко, місток, приміський.
6. Робота з текстом (Слайд № 20--21)
Вчитель: Прочитайте текст. Змініть деякі слова так, щоб слова в реченні пов’язувалися одне з одним та визначіть, яка частина слова допомогла зв’язати з іншими словами.
Настала зима. Міцно скували (земля) морози. Зелені сосни і ялини густо засипані (сніг). Кружляють у небі веселі (сніжинка). Всі радіють (зима).
7. Фізкультхвилинка (Слайд № 22-23)
8. Одягни ялинку, щоб вона розрослася у велике дерево (Слайд № 24)
сніговий морозець лісок
сніжок морозний лісочок
засніжений морозить лісник
10. З якої хмарки сніжинка (Слайд № 25)
Зима зимонька
зиму зимовий
зимі зимувати
зимою взимку
12. Підсумок уроку
Вправа « Інтерв’ю»
13. Рефлексія.
Вправа «Світлофор»
Вчитель: Ви сьогодні гарно попрацювали. Бажаю вам подальших успіхів у навчанні.
14. Домашнє завдання.
Скласти 3 речення про зиму.