Змінювання іменників за числами

Про матеріал
У залежності від кількості предметів, які називає іменник, іменники мають два числа: однину і множину. Іменники, що означають один предмет, уживаються в однині. Іменники, що означають два і більше предметів, уживаються у множині.
Перегляд файлу

 

                   Українська мова ( 2 клас)

Тема: Розпізнавання іменників, які означають один предмет і багато предметів.

Мета: учити учнів розпізнавати іменники, які означають один предмет і багато предметів, змінювати іменники за зразком "один -багато"; розвивати інтерес до мовних явищ, розвивати зв'язне мовлення, критичне мислення, формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати взаємоповагу, доброзичливість, почутття вiдповiдальності за результат колективної роботи.

Обладнання: предметні картки, картки iз iменниками вжитими в однині, презентація із словосполученнями кубики LEGO, фізична карта світу , глобус

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Освiтнi галузі: мовно - літературна, соціальна і здоров'язбережувальна

                           

 

 

 

                                      Хід уроку

- Привітаалися з нашими гостямита подарували їм свою усмішку.

I. Вступна частина                           слайд 1

    1. Органiзацiя класу.                        

Сьогодні в нас урок звичайний,           слайд 2

Та вчить багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний

За це подякуєм йому!

       2.Повідомлення теми і мети уроку:          слайд 3      

-На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися розпізнавати іменники, які називають один предме ті багато та вчитися їх утворювати.

II.Основна частина.

  1. Вправа мікрофон                        слайд 4

-Які слова ми зараз вивчаємо? Як вони називаються?

……..

          2..Актуалізація опорних знань.

-Діти, а яка зараз пора року?

-Які слова об'єднали би ви в групи до слова зима?

( асоціативний кущ до слова –зима)                        слайд 5

            

- Що ми вже знаємо про слова- назви предметів ?      слайд 6      ( це іменники)(Іменник- це частина мови, що називає предмети.)

- На які питання відповідають іменники?  ( хто?що?)

                                                                                                              Слайд7

 2. Вправа " Ледачий диктант" Учитель демонструє на мультимедійній дошці словосполучення. При правильно написаному словосполученні діти піднімають зелений кубик, при помилці-червоний кубик LEGO.

             Дідусь Тарас, хлопчик миколка, сестричка маринка,          Сергій володимирович, петро Кузьменко,                             Коза Дереза, пантера багiра, місто львів, озеро Байкал , Тихий океан.

                        

                                                                                        слайд 8

Загадка

Шириною-широкий,

глибиною- глибокий,

вдень і вночі про берег б'ється,

з нього вода не п'ється,

так як дуже несмачна, і солона і гірка.        (Океан)

  1. Розглядаємо  на карті  та глобусі океани.  Слайд 9  

 

3. Каліграфічна хвилинка                  слайд 10

-Розгорнули зошити та записали число, класна робота.

- Записуємо буквосполучення: Ок, ке, еа, ан.

- Записуемо слово "океан"

- назви океанів

4.  Цікавинка

Більше 70% поверхні Землі покрито свiтовим океаном, він займає майже три чверті її поверхні.

II. Основна частина

     1. Гра «Один-багато»               слайд 11

- Пограймо в гру   "Один - багато"

(діти працюємо в парі, у вас на партах є картки, один одному даємо завдання, підбирають до слів в однині, малюнки в множині)

- Океан -      ручка -... пташка -. … цукерка, учень, м'яч......

-Скільки   предметів  означають   задані слова?  (Один)

-Скільки предметів означають умовні слова на малюнках?  (Багато)

Викладають на дошці  утворені пари слів, по двоє дітей від груп.

- Що називають ці слова? (Предмети)

-На які питання відповідають? (ХТО? ЩО?)

-До якої частини мови вони відносяться?   (Іменників)

 -Скільки предметів можуть позначати? (Один, багато)

-Запишіть утворені пари слів з нового рядка.

                         ФІЗХВИЛИНКА                  слайд  13

 

2. Робота з підручником.  ( с. 69-70)        слайд 14

       Вправа 1,2

- При колективних іграх ви часто вибираете ведучого. Яким чином ви це робите? (Лічилкою)

- Що таке лічилка? ( Лічилка- це римований вірш.)

- Для чого потрібні лічилки? (Щоб визначити хто буде жмуритися)

- До нас сьогодні в гості завітала Родзинка, послухайте  яку лічилку знає Родзинка?

_ Уважно звернули увагу на виділені слова із   вправи 1.

3. Робота в групах:                                 слайд 15

(На табло завдання по групах)

I група                          II група                 III група

Пушинка                 Місто                         Стебло

перо                          село                           весна

трамвай                    квітка                         зима

- За зразком виконайте завдання:

                        Зразок: кущ – кущі,

- Хто вже виконав завдання, піднімайте руку,( один з групи зачитує пари слів)                               слайд 16

- Яка зараз пора року? І зимою ви граєтесь в різні ігри.

 

- А зараз уявили, що граєте в хованки і Ґаджик розпочне гру, швиденько стаємо в коло, Ґаджик пропонує свою лічилку:

(Всі стають в коло, Ґаджик в центрі, діти на кому зупиниться рахунок на виділених словах, вішає картинки на ялинку, картинки біля  ялинки)

- І на кому закінчиться лічилка, той жмуриться.

4. Вправа 5                                                                           

- Тихенько сідаємо і виконуємо вправу 5, всі виділені іменники випишіть у дві колонки: Один     Багато    слайд 17

 

-Діти а з яким словом асоціюється слово ялинка ?    слайд18                                                                

 

-Колективна робота, побудувати звукову модель слова ( ЯЛИНКА-

-Згадайте як позначаються голосні, твердi та м'які приголосні

- Складіть 2 речення із  словом ялинка - усно 

-Молодці!!!.

                         

7. Вправа 9   

- Читалочка запропонувала свою лічилку.

 II. (робота в групах)  За кубиком Блума.                                                  

а) Вииділене слово     б)питання хто? Що?

В)скільки предметів?  Г) змінити в однині

 

Працюємо по колу. Перший учень читає виділене слово Наступний -- ставить запитання, третій - визначає скільки предметів воно позначає .

8. Вправа 10

- Поставте виділені слова в однині та запишіть но лічилочку в зошит.                                             Слайд 19

IV.Підсумок уроку

- Підведемо підсумок нашого уроку,

-Чого ви навчилися сьогодні?

- Скільки предметів можуть означати iменники?

-Чи сподобався вам урок?

 

 

doc
Додано
14 березня 2023
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку