Урок "Узагальнення та систематизація знань з теми "Розчини".

Про матеріал
Конспект уроку з теми Узагальнення та систематизація знань з теми "Розчини".
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини»

Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми «Розчини»; актуалізувати знання про основні ознаки щодо класифікації розчинів; закріпити й розширити знання про особливості та умови перебігу реакцій йонного обміну; закріпити вміння складати рівняння електролітичної дисоціації та йонні рівняння, розв’язувати задачі; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати витримку, уміння співпрацювати та об’єктивно оцінювати свою роботу.

Очікувані результати: учні мають знати термінологію з вивченої теми; учні мають пояснювати механізм процесу розчинення та дисоціації; учні мають визначати відмінність електролітів і неелектролітів; учні мають знати умови перебігу реакцій йонного обміну; учні мають уміти складати рівняння в молекулярній та йонній формах; учні мають проводити обчислення з використанням поняття «масова частка розчиненої речовини».

Методи: словесні (бесіда), практичні (виконання вправ, розв’язування задач, самостійна робота, лабораторні досліди).

Форми роботи: фронтальне опитування, групова та індивідуальна робота.

Обладнання: таблиця розчинності, дидактичні картки, періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, картки-завдання.

Тип уроку: систематизація та корекція знань

Девіз уроку: «Хочеш бути щасливим – не будь лінивим…»

 

Перебіг уроку

 

І. Організаційний етап

Привітання, діагностика емоційного стану учнів, налаштування їх на робочий лад.

ІІ. Психологічний настрій

Усе, що створено людиною на землі, - створено завдяки любові та в ім’я її. Психологи говорять, що любов з першого погляду – це хімічна реакція в організмі людини. Хто знає, можливо, хтось із вас із часом розкриє її сутність. Звичайно ж, завдяки сумлінній праці на уроках хімії. А девізом сьогоднішнього уроку буде народна мудрість: «Хочеш бути щасливим – не будь лінивим…». Мені б хотілося, щоб ви почувалися на уроці щасливими, тож не будемо лінитися!

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

На попередніх уроках ми познайомилися з розчинами, розчинністю речовин, навчилися розв’язувати різні типи задач із використанням масової частки розчиненої речовини, вивчили поняття електролітичної дисоціації, навчилися записувати йонні рівняння та розв’язувати експериментальні задачі  з використанням розчинів і їх  властивостей. Тож закріпимо теоретичні знання про розчини, їх класифікацію, удосконалимо навички розв’язування задач даного типу, а також записувати йонні рівняння реакцій, які супроводжуються утворенням осаду, газу і малодисоційованої речовини.

Оголошення теми та завдань уроку

IV. Узагальнення і систематизація знань.

  1. «Хмаринка слів». Учні визначають найголовніші поняття з теми та дають визначення.
  2. Гра «Пазл». Учні з набору пазлів-йонів, складають формули електроліти з урахуванням зарядів йонів.
  3. Дописати дисоціацію речовин: (виконання завдань біля дошки)

NaOH=

H2SO4=

HCl=

Ba(OH)2=

NaCl=

  1. Заповнення схеми (робота в парі) (робота з підручником п.3)

  1. «Квітка семицвітка»

На кожній пелюстці «квітки» написана формула речовини. Пелюстки потрібно з’єднати між собою таким чином, щоб між ними була можлива взаємодія й утворилися речовини, формули яких свідчили б про утворення осаду, газу або малодисоційованої речовини.

 

  1. Метод «Третій – зайвий». З кожних трьох йонів, поданих символами, викресліть той, що не взаємодіє з двома іншими з утворенням осаду, газу чи води. Між двома, що залишилися, складіть скорочене йоне рівняння.

І завдання:   К+, АІ3+, ОН-   

ІІ завдання:  Н+, СО32-+ 

ІІІ завдання:  H+, Ba2+, OH-   

  1. Метод «Поле чудес». Розв’язування розрахункових задач.


  1. Інтегрована задача високого рівня  (для окремих учнів).

У лікарні для промивання шлунку пацієнтові призначили 0,5%-й розчин перманганату калію, а в наявності лише 6%-й розчин цієї речовини. Скільки води і 6-%-го розчину буде потрібно, щоб приготувати 1 кг 0,5%-го розчину перманганату калію?

  1.  Прийом «Хімічна кухня». Учні виконують 2 демонстративних досліди, складають між реагентами реакції молекулярне, повне і скорочене йонно-молекулярне рівняння.
  2. Хімічний диктант «Формула успіху». (взаємоперевірка)
  1. Однорідна система, що складається з двох і більше компонентів…
  2. Електроліт, у процесі дисоціації якого в розчині утворюється один вид катіонів – Н+...
  3. Розчин, у якому кількість речовини за певної температури більше не розчиняється…
  4. Процес розпаду електроліту на йони в розчині або розплаві…
  5. Назвіть чинники, які впливають на розчинність речовин?
  6. Електроліт, у процесі дисоціації якого в розчині утворюється один вид аніонів – ОН-

V. Домашнє завдання.  Повторити п.3-13, виконати вправи №154, №156 с.75-76

VІ. Підсумки уроку.



Доповнити схему:

Доповнити схему:

Доповнити схему:

Доповнити схему:

Доповнити схему:

Доповнити схему:

Доповнити схему:

Доповнити схему:

Картка самооцінюввання

ПІБ__________________________

Картка самооцінюввання

ПІБ__________________________

Хмаринка слів (0,5 б)

 

Хмаринка слів (0,5 б)

 

Гра Пазл (0,5 б)

 

Гра Пазл (0,5 б)

 

Дисоціація речовин (0,5 б)

 

Дисоціація речовин (0,5 б)

 

Доповнити схему (1,5 б)

 

Доповнити схему (1,5 б)

 

Квітка семицвітка (2б)

 

Квітка семицвітка (2б)

 

Третій – зайвий (1 б)

 

Третій – зайвий (1 б)

 

Поле чудес завдання №2-3 (2 б)

 

Поле чудес завдання №2-3 (2 б)

 

Інтегрована задача (2 б)

 

Інтегрована задача (2 б)

 

Хімічна кухня (1 б)

 

Хімічна кухня (1 б)

 

Формула успіху (3 б)

 

Формула успіху (3 б)

 

Картка самооцінюввання

ПІБ__________________________

Картка самооцінюввання

ПІБ__________________________

Хмаринка слів (0,5 б)

 

Хмаринка слів (0,5 б)

 

Гра Пазл (0,5 б)

 

Гра Пазл (0,5 б)

 

Дисоціація речовин (0,5 б)

 

Дисоціація речовин (0,5 б)

 

Доповнити схему (1,5 б)

 

Доповнити схему (1,5 б)

 

Квітка семицвітка (2б)

 

Квітка семицвітка (2б)

 

Третій – зайвий (1 б)

 

Третій – зайвий (1 б)

 

Поле чудес завдання №2-3 (2 б)

 

Поле чудес завдання №2-3 (2 б)

 

Інтегрована задача (2 б)

 

Інтегрована задача (2 б)

 

Хімічна кухня (1 б)

 

Хімічна кухня (1 б)

 

Формула успіху (3 б)

 

Формула успіху (3 б)

 

Картка самооцінюввання

ПІБ__________________________

Картка самооцінюввання

ПІБ__________________________

Хмаринка слів (0,5 б)

 

Хмаринка слів (0,5 б)

 

Гра Пазл (0,5 б)

 

Гра Пазл (0,5 б)

 

Дисоціація речовин (0,5 б)

 

Дисоціація речовин (0,5 б)

 

Доповнити схему (1,5 б)

 

Доповнити схему (1,5 б)

 

Квітка семицвітка (2б)

 

Квітка семицвітка (2б)

 

Третій – зайвий (1 б)

 

Третій – зайвий (1 б)

 

Поле чудес завдання №2-3 (2 б)

 

Поле чудес завдання №2-3 (2 б)

 

Інтегрована задача (2 б)

 

Інтегрована задача (2 б)

 

Хімічна кухня (1 б)

 

Хімічна кухня (1 б)

 

Формула успіху (3 б)

 

Формула успіху (3 б)

 


 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
1917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку