Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Розчини»
Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми «Розчини»; актуалізувати знання про основні ознаки щодо класифікації розчинів; закріпити й розширити знання про особливості та умови перебігу реакцій йонного обміну; закріпити вміння складати рівняння електролітичної дисоціації та йонні рівняння, розв’язувати задачі; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки; виховувати витримку, уміння співпрацювати та об’єктивно оцінювати свою роботу.
Очікувані результати: учні мають знати термінологію з вивченої теми; учні мають пояснювати механізм процесу розчинення та дисоціації; учні мають визначати відмінність електролітів і неелектролітів; учні мають знати умови перебігу реакцій йонного обміну; учні мають уміти складати рівняння в молекулярній та йонній формах; учні мають проводити обчислення з використанням поняття «масова частка розчиненої речовини».
Методи: словесні (бесіда), практичні (виконання вправ, розв’язування задач, самостійна робота, лабораторні досліди).
Форми роботи: фронтальне опитування, групова та індивідуальна робота.
Обладнання: таблиця розчинності, дидактичні картки, періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, картки-завдання.
Тип уроку: систематизація та корекція знань
Девіз уроку: «Хочеш бути щасливим – не будь лінивим…»
Перебіг уроку
І. Організаційний етап
Привітання, діагностика емоційного стану учнів, налаштування їх на робочий лад.
ІІ. Психологічний настрій
Усе, що створено людиною на землі, - створено завдяки любові та в ім’я її. Психологи говорять, що любов з першого погляду – це хімічна реакція в організмі людини. Хто знає, можливо, хтось із вас із часом розкриє її сутність. Звичайно ж, завдяки сумлінній праці на уроках хімії. А девізом сьогоднішнього уроку буде народна мудрість: «Хочеш бути щасливим – не будь лінивим…». Мені б хотілося, щоб ви почувалися на уроці щасливими, тож не будемо лінитися!
IIІ. Мотивація навчальної діяльності
На попередніх уроках ми познайомилися з розчинами, розчинністю речовин, навчилися розв’язувати різні типи задач із використанням масової частки розчиненої речовини, вивчили поняття електролітичної дисоціації, навчилися записувати йонні рівняння та розв’язувати експериментальні задачі з використанням розчинів і їх властивостей. Тож закріпимо теоретичні знання про розчини, їх класифікацію, удосконалимо навички розв’язування задач даного типу, а також записувати йонні рівняння реакцій, які супроводжуються утворенням осаду, газу і малодисоційованої речовини.
Оголошення теми та завдань уроку
IV. Узагальнення і систематизація знань.
NaOH=
H2SO4=
HCl=
Ba(OH)2=
NaCl=
На кожній пелюстці «квітки» написана формула речовини. Пелюстки потрібно з’єднати між собою таким чином, щоб між ними була можлива взаємодія й утворилися речовини, формули яких свідчили б про утворення осаду, газу або малодисоційованої речовини.
І завдання: К+, АІ3+, ОН-
ІІ завдання: Н+, СО32-,К+
ІІІ завдання: H+, Ba2+, OH-
У лікарні для промивання шлунку пацієнтові призначили 0,5%-й розчин перманганату калію, а в наявності лише 6%-й розчин цієї речовини. Скільки води і 6-%-го розчину буде потрібно, щоб приготувати 1 кг 0,5%-го розчину перманганату калію?
V. Домашнє завдання. Повторити п.3-13, виконати вправи №154, №156 с.75-76
VІ. Підсумки уроку.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Доповнити схему:
|
Доповнити схему:
|
||||
Доповнити схему:
|
Доповнити схему:
|
||||
Доповнити схему:
|
Доповнити схему:
|
||||
Доповнити схему:
|
Доповнити схему:
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
Картка самооцінюввання ПІБ__________________________ |
Картка самооцінюввання ПІБ__________________________ |
||||
Хмаринка слів (0,5 б) |
|
Хмаринка слів (0,5 б) |
|
||
Гра Пазл (0,5 б) |
|
Гра Пазл (0,5 б) |
|
||
Дисоціація речовин (0,5 б) |
|
Дисоціація речовин (0,5 б) |
|
||
Доповнити схему (1,5 б) |
|
Доповнити схему (1,5 б) |
|
||
Квітка семицвітка (2б) |
|
Квітка семицвітка (2б) |
|
||
Третій – зайвий (1 б) |
|
Третій – зайвий (1 б) |
|
||
Поле чудес завдання №2-3 (2 б) |
|
Поле чудес завдання №2-3 (2 б) |
|
||
Інтегрована задача (2 б) |
|
Інтегрована задача (2 б) |
|
||
Хімічна кухня (1 б) |
|
Хімічна кухня (1 б) |
|
||
Формула успіху (3 б) |
|
Формула успіху (3 б) |
|
||
Картка самооцінюввання ПІБ__________________________ |
Картка самооцінюввання ПІБ__________________________ |
||||
Хмаринка слів (0,5 б) |
|
Хмаринка слів (0,5 б) |
|
||
Гра Пазл (0,5 б) |
|
Гра Пазл (0,5 б) |
|
||
Дисоціація речовин (0,5 б) |
|
Дисоціація речовин (0,5 б) |
|
||
Доповнити схему (1,5 б) |
|
Доповнити схему (1,5 б) |
|
||
Квітка семицвітка (2б) |
|
Квітка семицвітка (2б) |
|
||
Третій – зайвий (1 б) |
|
Третій – зайвий (1 б) |
|
||
Поле чудес завдання №2-3 (2 б) |
|
Поле чудес завдання №2-3 (2 б) |
|
||
Інтегрована задача (2 б) |
|
Інтегрована задача (2 б) |
|
||
Хімічна кухня (1 б) |
|
Хімічна кухня (1 б) |
|
||
Формула успіху (3 б) |
|
Формула успіху (3 б) |
|
||
Картка самооцінюввання ПІБ__________________________ |
Картка самооцінюввання ПІБ__________________________ |
||||
Хмаринка слів (0,5 б) |
|
Хмаринка слів (0,5 б) |
|
||
Гра Пазл (0,5 б) |
|
Гра Пазл (0,5 б) |
|
||
Дисоціація речовин (0,5 б) |
|
Дисоціація речовин (0,5 б) |
|
||
Доповнити схему (1,5 б) |
|
Доповнити схему (1,5 б) |
|
||
Квітка семицвітка (2б) |
|
Квітка семицвітка (2б) |
|
||
Третій – зайвий (1 б) |
|
Третій – зайвий (1 б) |
|
||
Поле чудес завдання №2-3 (2 б) |
|
Поле чудес завдання №2-3 (2 б) |
|
||
Інтегрована задача (2 б) |
|
Інтегрована задача (2 б) |
|
||
Хімічна кухня (1 б) |
|
Хімічна кухня (1 б) |
|
||
Формула успіху (3 б) |
|
Формула успіху (3 б) |
|
||