Біологія 6 клас Дистанційне навчання Узагальнення 1
УРОК __ Узагальнення. Будова та життєдіяльність одноклітинних організмів
Мета уроку: ми повторимо одноклітинні організми, пригадаємо разом особливості їхнього середовища існування, будови, процесів життєдіяльності
Обладнання : підручник «Біологія» ,робочий зошит, навчальне приладдя, Інтернет-ресурси і…ваш гарний настрій!
І. Ми з вами завершуємо курс біології в 6 класі. Настав час повторити, і почнемо з одноклітинних організмів. Пригадаємо, що в в слові «Одноклітинні» є два корені-«один» та «клітина». А яким дослідником було вперш відкрито одноклітинні організми?
Як досліджують організми? Дивимося наступний слайді пригадуємо методи досліджень:
Зазирнемо і ми з вами в мікроскоп за цим посиланням:
https://platfor.ma/biolog-znimaye-video-pro-mikroorganizmy-cherez-mikroskop/ Які ж організми відносяться до одноклітинних?
*самі найменші в цій «компанії» -це Бактерії
Пригадаємо особливості бактерій ,проглянувши це відео: https://youtu.be/6P4MinqFdyM (2,35 хв)
Пропоную ще одне відео, в якому ви дізнаєтесь яку роль зіграли бактерії в історії нашої планети: https://youtu.be/Rm3QBWDLX44 (5,13хв)
*одноклітинні тварини
*одноклітинні гриби
Пригадаємо будову та процеси життєдіяльності цієї групи організмів
Повторимо особливості будови клітин ,проглянувши коротеньке, але дуже пізнавальне відео: https://youtu.be/wk1VQ5xG20U
Давайте подумаємо: А для чого ми їх вивчали? Бо вони:
*збудники багатьох захворювань
*бо кожного дня ми вживаємо в їжу продукти, яких не було б без участі одноклітинних організмів, наприклад :
*багато з них є складовою лікарських препаратів
ІІІ. Залишилося перевірити, як ви засвоїли матеріал,-виконайте завдання за варіантами
Варіант 1
1. Евглена зелена пересувається за допомогою:
а) несправжніх ніжок;
б) джгутика;
в) війок;
г) членистих кінцівок.
2. Збудником малярії є:
б) амеба;
в) комар;
г) людина.
3. Для накопичення крохмалю хламідомонада використовує:
а) скоротливі вакуолі;
б) вічко;
в) ядро;
г) хроматофор.
4. За допомогою дріжджів виробляють:
а) соняшникову олію;
б) хліб;
в) йогурт;
г) цукор.
5. Які заходи профілактики слід використовувати, щоб не захворіти на бактеріальні захворювання?
6. Яке значення для людини мають одноклітинні гриби?
Варіант 2
1. Інфузорія-туфелька пересувається за допомогою:
а) несправжніх ніжок;
б) джгутика;
в) війок;
г) членистих кінцівок.
2. Переносником малярії є:
а) плазмодій; б) амеба; б) амеба;
в) комар; г) людина.
в) комар; г) людина.
3. Для позбавлення від зайвої води в клітині хламідомонада використовує:
а) скоротливі вакуолі; б) вічко; б) вічко;
в) ядро; г) хроматофор.
4. За допомогою бактерій виробляють:
а) соняшникову олію;
б) хліб;
в) йогурт;
г) цукор.
5. Які заходи профілактики слід використовувати, щоб не захворіти на малярію?
6. Яке значення для людини мають бактерії?
ІV. Домашнє завдання
Виконати тестові завдання. Чекаю ваших відповідей! До зустрічі!
Творче завдання:
Який організм спричинив таку форму нашого спілкування?
Хто він-одноклітинний, неклітинний
багатоклітинний???
До зустрічі! Не забуваємо про дотримання правил карантину та миємо руки!!!