Конспект уроку з біології для 6 класу на тему: "Відділ Мохоподібні: середовище існування та пристосувальні риси будови."

Про матеріал
Тема. Відділ Мохоподібні: середовище існування та пристосувальні риси будови. Мета: • навчальна – ознайомити учнів із характерними ознаками представників відділу Мохоподібні; розкрити їхню роль у природі й житті людини; • розвивальна – продовжити формування навичок роботи з текстом і малюнками підручника, формувати вміння давати загальні характеристики відділам рослин на основі виявлення загальних рис біології мохоподібних; продовжити формування базових біологічних понять, ботанічної термінології; розвивати вміння виділяти головне в досліджуваному матеріалі, проводити аналіз і синтез; • виховна – продовжити формування наукового світогляду на основі уявлень про походження мохоподібних у процесі еволюції. Тип уроку: комбінований. Методи навчання: евристичний, проблемного викладу, PowerPoint- презентація, інформаційно-рецептивний. Форми організації навчальної діяльності учнів: індивідуальна, фронтальна, диференційовано-групова. Поняття й терміни: бріологія, однодомна рослина, дводомна рослина, чергування поколінь, гаметофіт, спорофіт, антеридій, архегоній, протонема, торф, ризоїди.
Перегляд файлу

ЗАЛІЩИЦЬКА ДЕРЖАВНА ГІМНАЗІЯ

МЕТОДИЧНЕ ОБЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН

 

 

 

КОНСПЕКТ  УРОКУ з БІОЛОГІЇ В 6 КЛАСІ

Урок-презентація

https://naurok.com.ua/urok-prezentaciya-vischi-sporovi-roslini-viddil-mohopodibni-165358.html

 

 

                                                       

 

 

 Підготувала:

                                                       Лугофет Олена    Мирославівна

                                    вчитель біології вищої           кваліфікаційної категорії

 

 

Тема. Відділ Мохоподібні: середовище існування та пристосувальні риси       будови.

Мета:

  • навчальна – ознайомити учнів із характерними ознаками    представників відділу Мохоподібні; розкрити їхню роль у природі й житті людини;
  • розвивальна – продовжити формування навичок роботи з текстом і

малюнками підручника, формувати вміння давати загальні характеристики відділам рослин на основі виявлення загальних рис біології мохоподібних; продовжити формування базових біологічних понять, ботанічної термінології; розвивати вміння виділяти головне в досліджуваному матеріалі, проводити аналіз і синтез;

  • виховна – продовжити формування наукового світогляду на основі уявлень про походження мохоподібних у процесі еволюції.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: евристичний, проблемного викладу, PowerPoint-   презентація, інформаційно-рецептивний.

Форми організації навчальної діяльності учнів: індивідуальна, фронтальна, диференційовано-групова.

Поняття й терміни: бріологія, однодомна рослина, дводомна рослина, чергування поколінь, гаметофіт, спорофіт, антеридій, архегоній, протонема, торф, ризоїди.

                                                Хід уроку

І. Організаційний етап

Організація класу, постановка дидактичної мети і завдань уроку

 

 

ІІ. Актуалізація знань учнів і перевірка домашнього завдання

Бесіда з питань

  • Чому рослини поділяють на вищі і нижчі?
  • Чому рослини називають споровими?
  • Чим зумовлена поява тканин у перших наземних рослин?

Бліц-опитування

(На окремих аркушах учні записують назву терміну, визначення якого зачитується)

  1. Клітина нестатевого розмноження рослин.
  2. Жіноча статева клітина.
  3. Тіло водорості.
  4. Процес злиття двох статевих клітин.
  5. Нестатеве покоління в життєвому циклі рослин.
  6. Чоловічий статевий орган у спорових рослин.
  7. Спороносний орган.
  8. Жіночий статевий орган у спорових рослин.
  9. Статеве покоління в життєвому циклі рослин.
  10. Клітина, яка утворюється внаслідок злиття двох статевих клітин.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Походження відділу   Мохоподібних.

 

 

 

 

 

 

 

(слайд 4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(слайд 5)

 

 

 

(слайд 6)

 

 

2. Загальні риси мохоподібних:

 

- Будова (слайд 7,8)

 

 

-Життєвий цикл – переважає гаметофіт

(слайд 9-відео життєвого циклу Політриху звичайного https://www.youtube.com/watch?v=z0OIRwNQ_Iw)

 

(слайд 10)

 

-Будова спорофіта.

-Будова гаметофіта.

3. Стійкість мохоподібних до несприятливих умов.

Мохи за нестачі вологи можуть висихати до повітряно-сухого стану, а за наявності води знову відновлювати процеси життєдіяльності; ті невитривалі, фотосинтез може відбуватися за мінімуму світла й за низьких температур; воду й мінеральні речовини мохи здатні поглинати всією поверхнею тіла.

(слайд 11)

-Утворення торфу(слайд 12)

 

4. Використання мохоподібних у біоіндикації.

Мохи чутливі до забруднення атмосферного повітря й у сильно забруднених місцях відсутні або їх видова різноманітність незначна.

(слайд 13)

-Значення мохоподібних (самостійна диференційовано-групова робота учнів – слайд 14)

Заповнення таблиці в робочих зошитах:

 

V. Закріплення нового матеріалу

Питання до учнів

1. Чому мохи називають «земноводними» у світі рослин?

2. Чому мохи називають «сліпою» гілкою розвитку рослин?

VІ. Домашнє завдання:  вивчити §39; виписати й вивчити терміни:

бріологія, талом(слань), ризоїди, однодомна рослина, дводомна рослина.

 

doc
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку