Урок " Узагальнення вивченого з розділу "Морфологія"

Про матеріал

Мовознавчий турнір, метою якого є сприяти активізації та розвитку розумових і мовленнєвих здібностей дітей, їхнього мислення, пам'яті, вироблення в учнів уважності, спостережливості, відповідальності; формувати культ знань, розвивати

творчі здібності; збільшувати пізнавальний інтерес до рідної мови;

розширювати кругозір учнів, підвищувати їх інтелектуальний рівень.

Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА

6 КЛАС

Тема. Узагальнення вивченого матеріалу  з розділу «Морфологія».

Мета: сприяти активізації та розвитку розумових і мовленнєвих здібностей

дітей, їхнього мислення, пам’яті, вироблення в учнів уважності, спостережливості, відповідальності; формувати культ знань, розвивати

творчі здібності; збільшувати пізнавальний інтерес до рідної мови;

розширювати кругозір учнів, підвищувати їх інтелектуальний рівень.

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, картки.

Тип уроку: мовознавчий турнір.

Епіграф:Могутня зброя людини за будь-яких ситуацій – розум.

Чингіз Айтматов

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1.          Перевірка домашнього завдання.
  2.          Фронтальне опитування з морфології.

ІІІ. Проведення мовознавчого турніру

  •   Усвідомлення принципів роботи в групах:
  •   Ми так само важливе, як і я
  •   Я можу досягти своїх цілей, якщо ти досягнеш своїх
  •   Успіх групи залежить від зусиль та успіху кожного
  •   Допомагаймо один одному
  •   Оцінка групи - оцінка кожного
  •   Клас ділиться на 2 групи, кожна з них обирає капітана, придумує девіз та назву своїй команді

Конкурсна програма

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQoFiomVJn5t7DNwGNAAUfznTqZuu1ePvCAc9aeq3DEdFnwmG-D1U-tu5fFІ етап «Презентація команди» (3 бали)

Картинки по запросу смайликІІ етап «Розминка»(4 запитання по 3 бали)

Запитання для 1 команди:

1. Що вивчає морфологія?

2. Які є самостійні частини мови? Назвіть.

3. Яку синтаксичну роль виконує прикметник?

4. Що вивчає фразеологія?

Запитання для 2 команди:

  1.          Що таке іменник?
  2.          Назвіть службові частини мови?
  3.          Яку синтаксичну роль виконує займенник?
  4.          Що вивчає лексикологія?

Картинки по запросу загадковий капелюхІІІ етап «Загадковий капелюх»

Команди по черзі витягають з капелюха номери запитань, на які мають дати відповідь. Якщо команда не має відповіді, на допомогу приходять суперники і заробляють собі додатковий бал (6 питань по 2 бала = 12 балів)

  1.               Я  правильно написати слово завм(е, и)рати? Поясніть.
  2.               У якому порядку вчитель запише прізвища учнів у класному журналі: Журавченко, Жураховський, Журбинський, Журило.
  3.               Чи можуть іменники змінюватися за родами? Аргументувати свою думку.
  4.               Чи правильне твердження: прикметники змінюються за родами, числами, відмінками. Доведіть.
  5.               До якого розряду належить числівник триста сорок шостий?
  6.               Який займенник не має форми називного відмінка? Вкажіть розряд.

Картинки по запросу смайликІV етап «Редактор» . Відредагувати речення та словосполучення.(12 балів)

1 команда

Не сиди на полу.

Самий кращий малюнок.

У кімнаті стоїть хрустальний світильник.

Я не получаю газет.

2 команда

Земельний участок.

Грошовий перевод.

Тут нема печаті.

У твоєму диктанті зустрічаються помилки.

Картинки по запросу смайликV етап «Всезнайко»

Команди виділяють по одному учаснику, які повинні продовжити зачитані ведучим початки прислів’їв по черзі (12 балів)

Вчення світ…

Слово не горобець…

Під лежачий камінь…

Хочеш їсти калачі…

Краще синиця в руках…

Яблуко від яблуні …

Любиш кататися…

Книжка вчить …

Картинки по запросу смайликВесела перерва

  •                 Наша вчителька якась дивна забувака, – прийшовши зі школи, сказала Іринка.
  •                 Чому? – запитав батько.
  •                 Мене разів сім запитувала на уроці : «Повтори, Іринко, що я говорила?»

Картинки по запросу смайликVІ етап «Прес-конференція»

Кожна команда презентує якусь частину мови. Спочатку троє представників 1-ї команди відповідають «журналістам» /команді суперників/ на запитання, пов’язані з особливостями цієї частини мови. Потім інсценують лінгвістичну казку, підготовлену заздалегідь. Пізніше команди міняються місцями. Оцінюється аргументовано командою суперників повнота і правильність відповідей, зміст казки, артистичність акторів. (12 балів).

Картинки по запросу смайликVІІ етап «Порахуймо, друзі!»

Команди отримують текст. У ньому потрібно порахувати кількість іменників, прикметників, займенників.

Данило відсунув двері, вдихнув сірої пітьми, напоєної духом прілого сіна і насіння, що лишилося не висіяним, і сів на поріжку  відчуваючи, що вже ніколи в світі, до самої смерті, не піде звідси, з розсадника, що тільки і жив узимку такою мрією.

Картинки по запросу смайликVІІІ етап «Швидше! Швидше! Швидше!»

За одну хвилину команда повинна дати відповідь на якомога більшу кількість запитань. (9 балів)

Запитання для 1 команди            Запитання для 2  команди

Перекласти українською мовою слово                 

                               носки                                                    галстук

Чи ставиться апостроф у слові            

                              тьмяний                                              комп’ютер

Назвати букву алфавіту               

5-ту  з  початку                                       3-тю з кінця

Що означає фразеологізм          

                   бути на сьомому небі                                зарубати на носі

Що стоїть посередині  школи                              між підлогою і стелею

Визначити рід слова                          

бідолаха                                                       біль

Займенник поставити у Н.в.              

                               мені                                                          його

Навести приклад прикметника          

                             якісного                                                відносного

Картинки по запросу смайлик улыбка І Х етап «Поєдинок капітанів» (3 бала)

Капітани команд за 1 хвилину мають назвати якомога більше географічних назв, до складу яких входять прикметники.

Картинки по запросу смайлик улыбка Х етап «Числівники» (9 балів)

Кожній команді видаються таблички з цифрами. Учитель читає фразеологізми, учні піднімають картку з потрібною цифрою.

Грати … скрипку, … шкури здерти, …колесо до воза, …п’ятниць на тиждень, бути на …небі, …дорогою обійти, …раз відміряй, а …раз відріж, у …няньок дитина плаче, …одного не ждуть.

Картинки по запросу смайлик улыбка ІV. Оцінювання роботи команд

V. Домашнє завдання. Скласти словничок найуживаніших термінів до теми «Іменник» – І група,«Прикметник» – ІІ група.

 

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку