​Урок узагальнення й систематизації знань з теми «Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами».

Про матеріал

Урок узагальнення й систематизації знань з теми «Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами». Мета уроку закріпити знання алгоритмів додавання, віднімання, множення та ділення раціональних чисел, вміння застосовувати їх під час обчислень, повторити властивості математичних дій; розвивати логічне мислення учнів, наукову математичну мову, увагу, комунікативні компетенції; виховувати старанність, наполегливість, активність, вміння працювати в групах. Матеріал містить конспект уроку, презентацію до уроку та роздатковий матеріал. Презентація до уроку опублікована на сайті.

Перегляд файлу

Тема: Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами.

Мета:

навчальна: закріпити знання алгоритмів додавання, віднімання, множення та ділення раціональних чисел, вміння застосовувати їх під час обчислень, повторити властивості математичних дій;

розвивальна: розвивати логічне мислення учнів, наукову математичну мову, увагу, комунікативні компетенції;

виховна: виховувати старанність, наполегливість, активність, вміння працювати в групах.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук, презентація, опорний конспект.

Підручник: Математика: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. Закл. / О.С. Істер. – К. : Генеза, 2014. – 296 с. іл.

Хід уроку

  1.                     Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Добрий день діти! Сьогодні і справді добрий день, бо на урок до нас завитала казка. Виявляється, що казка може прийти на урок математики, якщо ми тільки цього дуже-дуже хочемо. А ви, діти, цього хочете?...

Алеє одна умова – ви не тільки повинні цю казку слухати, але й бути активними її учасниками. Є народна мудрість: «Знання збираються по краплині, як вода в долині». І давайте ми покажемо скільки цих краплин ми зібрали в свої долоні вивчаючи тему «Дії з раціональними числами».

Сьогодні на уроці будуть працювати  дві групи: «Розумники» та «Кмітливі». Їх задача полягає в тому, щоб не тільки показати свої математичні знання, але й завдяки вмінню їх застосовувати, звільнити казкових героїв. Вирушаємо в казкову подорож.

Жили на землі добрі гноми, які допомагали людям, а під землею жили злі гноми, які постійно шкодили. І одного разу злі гноми заманили в пастку добрих гномів та закрили їх там за сьома замками. А щоб звільнити їх нам надіслано сім завдань, розв`язання яких відкриє кожен з цих замків.

  1.                     Перевірка домашнього завдання

Для відкриття першого замка ми повинні показати чи правильно ми виконали домашнє завдання. Додому були задані № 1428, № 1432. Кожна команда по черзі повинна відкривати по одному прямокутнику і сказати до якого прикладу з якого номеру за ним прихована відповідь (Презентація).

  1.                     Актуалізація опорних знань

Слово вчителя:

Ви добре справилися з домашнім завданням та зробили перший крок до звільнення гномів. А для відкриття другого замка злі гноми хочуть перевірити чи добре ви вивчили правила дій з раціональними числами. І вони прислали нам такі запитання: (Учні виконують на картка вправу незакінчене речення на швидкість, яка група швидше)

  • Щоб перемножити два числа з різними знаками, потрібно ____________;
  • Щоб розкрити дужки перед якими стоїть знак плюс, потрібно _________;
  • Щоб розкрити дужки перед якими стоїть знак мінус, потрібно _________;
  • Щоб розкрити дужки перед якими стоїть числовий множник, потрібно __;
  • Не можна ділити на _____________;
  • Якщо добуток двох чисел додатній, то множники мають ______________;
  • Подібними називаються доданки __________________________________;
  • Якщо добуток двох чисел від’ємний, то множники мають _____________;

(Презентація).

  1.                     Відпрацювання вмінь та навичок

Слово вчителя:

  • Молодці ви відкрили і другий замок.  Але ми отримали вже наступне завдання (інтегрована гра дешефровщик) вам необхідно розв’язати вправи, та відповісти на запитання: Як називається набір інструкцій, які описують порядок дій виконавця, щоб досягти результату розв'язання задачі за скінченну кількість дій?

(Завдання та його відповідь записане в опорному конспекті та в презентації. Групи розв’язують завдання на швидкість).

  1.                    
  2.                    
  3.                    
  4.                    
  5.                    
  6.                    
  7.                    
  8.                    

 

2,52

-2,6

9

-0,8

-9,1

Г

Р

А

И

М

Л

Т

О

(Відповідь: алгоритм.)

Слово вчителя:

Щоб відкрити наступний замок ми пограємо в гру «Один учень одна дія». З кожної групи виходить до дошки по п’ять учнів і вони виконують запропоновані приклади по одній дії один учень (№ 1440)

  1.                    
  2.                    

Рухаємося далі…, до вашої уваги усне завдання-конкурс:

”Відгадай число”

Завдання на швидкість виконання. Команди отримують від учителя завдання.

Задача:

Знайди число, якщо про нього відомо, що:

  1.                     воно більше за –16 але менше за 13
  2.                     число йому протилежне більше за 8 менше за 12
  3.                     модуль числа непарне число
  4.                     відстань від початку відліку до точки більше за 9.

(Відповідь -11)

Ви правильно вгадали число і тому злі гноми відкрили ще один замок. Для відкриття наступного замку ми повинні показати знання розподільчої властивості множення. Вправа «Хто вправніше та швидше». Розв’язується № 1446 за підручником.

Наступна вправа яку ми повинні виконати називається «Знайди помилку».

Кожній групі пропонується своє рівняння в якому вони повинні знайти всі помилки. (Рівняння записані на плакатах та в опорних конспектах)

І група:

Правильне розв’язання (при перевірці показується в презентації):

Відповідь: 3

На плакатах записано з помилками:

Відповідь: -3

ІІ група:

Правильне розв’язання (при перевірці показується в презентації):

Відповідь: 2

На плакатах записано з помилками:

Відповідь: -2

Ви правильно знайшли всі помилки і тому ми з вами відкрили останній замок.

  1.                     Підсумки уроку

Слово вчителя:

А.І. Маркушевич сказав про математику: «Ця наука, як багаторічний дуб, розкинула такі могутні гілки, що жоден математик, навіть, самий «маститий», вже не в силах вивчити всю математику в цілому, а обирає лише яку-небудь її гілку.» Ось і ми з вами вибрали та вивчили гілку «Дії з раціональними числами», без якої математика неможлива. А наші знання також допомогли зробити нам добру справу, звільнити добрих гномів.

6. Домашнє завдання

Повторити правила виконання арифметичних дій з  раціональними числами. Виконати : № 1447, № 1439.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 травня 2018
Переглядів
1492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку