Урок узагальнення й систематизації знань з теми «Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами». Мета уроку закріпити знання алгоритмів додавання, віднімання, множення та ділення раціональних чисел, вміння застосовувати їх під час обчислень, повторити властивості математичних дій; розвивати логічне мислення учнів, наукову математичну мову, увагу, комунікативні компетенції; виховувати старанність, наполегливість, активність, вміння працювати в групах. Матеріал містить конспект уроку, презентацію до уроку та роздатковий матеріал. Презентація до уроку опублікована на сайті.
Тема: Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами.
Мета:
навчальна: закріпити знання алгоритмів додавання, віднімання, множення та ділення раціональних чисел, вміння застосовувати їх під час обчислень, повторити властивості математичних дій;
розвивальна: розвивати логічне мислення учнів, наукову математичну мову, увагу, комунікативні компетенції;
виховна: виховувати старанність, наполегливість, активність, вміння працювати в групах.
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.
Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук, презентація, опорний конспект.
Підручник: Математика: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. Закл. / О.С. Істер. – К. : Генеза, 2014. – 296 с. іл.
Хід уроку
Слово вчителя
Добрий день діти! Сьогодні і справді добрий день, бо на урок до нас завитала казка. Виявляється, що казка може прийти на урок математики, якщо ми тільки цього дуже-дуже хочемо. А ви, діти, цього хочете?...
Алеє одна умова – ви не тільки повинні цю казку слухати, але й бути активними її учасниками. Є народна мудрість: «Знання збираються по краплині, як вода в долині». І давайте ми покажемо скільки цих краплин ми зібрали в свої долоні вивчаючи тему «Дії з раціональними числами».
Сьогодні на уроці будуть працювати дві групи: «Розумники» та «Кмітливі». Їх задача полягає в тому, щоб не тільки показати свої математичні знання, але й завдяки вмінню їх застосовувати, звільнити казкових героїв. Вирушаємо в казкову подорож.
Жили на землі добрі гноми, які допомагали людям, а під землею жили злі гноми, які постійно шкодили. І одного разу злі гноми заманили в пастку добрих гномів та закрили їх там за сьома замками. А щоб звільнити їх нам надіслано сім завдань, розв`язання яких відкриє кожен з цих замків.
Для відкриття першого замка ми повинні показати чи правильно ми виконали домашнє завдання. Додому були задані № 1428, № 1432. Кожна команда по черзі повинна відкривати по одному прямокутнику і сказати до якого прикладу з якого номеру за ним прихована відповідь (Презентація).
Слово вчителя:
Ви добре справилися з домашнім завданням та зробили перший крок до звільнення гномів. А для відкриття другого замка злі гноми хочуть перевірити чи добре ви вивчили правила дій з раціональними числами. І вони прислали нам такі запитання: (Учні виконують на картка вправу незакінчене речення на швидкість, яка група швидше)
(Презентація).
Слово вчителя:
(Завдання та його відповідь записане в опорному конспекті та в презентації. Групи розв’язують завдання на швидкість).
|
2,52 |
|
-2,6 |
9 |
|
-0,8 |
-9,1 |
Г |
Р |
А |
И |
М |
Л |
Т |
О |
(Відповідь: алгоритм.)
Слово вчителя:
Щоб відкрити наступний замок ми пограємо в гру «Один учень одна дія». З кожної групи виходить до дошки по п’ять учнів і вони виконують запропоновані приклади по одній дії один учень (№ 1440)
Рухаємося далі…, до вашої уваги усне завдання-конкурс:
”Відгадай число”
Завдання на швидкість виконання. Команди отримують від учителя завдання.
Задача:
Знайди число, якщо про нього відомо, що:
(Відповідь -11)
Ви правильно вгадали число і тому злі гноми відкрили ще один замок. Для відкриття наступного замку ми повинні показати знання розподільчої властивості множення. Вправа «Хто вправніше та швидше». Розв’язується № 1446 за підручником.
Наступна вправа яку ми повинні виконати називається «Знайди помилку».
Кожній групі пропонується своє рівняння в якому вони повинні знайти всі помилки. (Рівняння записані на плакатах та в опорних конспектах)
І група:
Правильне розв’язання (при перевірці показується в презентації):
Відповідь: 3
На плакатах записано з помилками:
Відповідь: -3
ІІ група:
Правильне розв’язання (при перевірці показується в презентації):
Відповідь: 2
На плакатах записано з помилками:
Відповідь: -2
Ви правильно знайшли всі помилки і тому ми з вами відкрили останній замок.
Слово вчителя:
А.І. Маркушевич сказав про математику: «Ця наука, як багаторічний дуб, розкинула такі могутні гілки, що жоден математик, навіть, самий «маститий», вже не в силах вивчити всю математику в цілому, а обирає лише яку-небудь її гілку.» Ось і ми з вами вибрали та вивчили гілку «Дії з раціональними числами», без якої математика неможлива. А наші знання також допомогли зробити нам добру справу, звільнити добрих гномів.
6. Домашнє завдання
Повторити правила виконання арифметичних дій з раціональними числами. Виконати : № 1447, № 1439.