Урок "Узагальнення з розділу «Українські землі у складі Російської імперії в ІІ половині ХІХ століття»

Про матеріал
Повторити, узагальнити та систематизувати матеріал з даної теми, підготуватися до уроку тематичного оцінювання; розвивати в учнів критичне мислення, вміння аналізувати матеріал, робити висновки, висловлювати свою точку зору, використовувати набуті знання на практиці; виховувати в учнів інтерес до вітчизняної історії, бажання вчитися, наполегливість, працелюбність.
Перегляд файлу

Урок з історії України                                           9 клас

Тема. Узагальнення з розділу «Українські землі у складі Російської імперії в ІІ половині ХІХ століття»

Мета: повторити, узагальнити та систематизувати матеріал з даної теми, підготуватися до уроку тематичного оцінювання; розвивати в учнів критичне мислення, вміння аналізувати матеріал, робити висновки, висловлювати свою точку зору, використовувати набуті знання на практиці; виховувати в учнів інтерес до вітчизняної історії, бажання вчитися, наполегливість, працелюбність.

Основні поняття: модернізація, реформи, соціальна структура суспільства, громади.

Обладнання: карта, картки із завданнями, «чарівна скринька», листки самооцінювання, презентація.

Тип уроку: повторювально-узагальнюючий.

Форма проведення: групова робота

                                              ХІД УРОКУ

Епіграф: «Учитись – однаково, що гребти проти течії: тільки перестав – і тебе понесло назад.» ( Китайська мудрість)

І. Організаційний момент

    Учитель. - Сьогодні ми будемо працювати в групах. Пригадаємо і повторимо правила роботи в групі. ( Правила на стенді)

          Запишіть на «сніжинках», що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Озвучте і прикріпіть їх на «Дерево очікувань».

ІІ . Основна частина

Учитель. - Розпочнемо роботу з історичної розминки. У мене в руках «чарівна скринька» в якій знаходяться запитання для кожного з вас.

Ви повинні відразу дати короткі точні відповіді.

Завдання 1. «Чарівна скринька»

1 група.

1. Як звали російського імператора, який провів реформи 60–70-х років?

2. У якому році було скасовано кріпацтво?

3. Що таке «Київська козаччина»?

4. Хто такі тимчасовозобов’язані?

5. Який відомий біолог-хірург приймав участь у Кримській війні?

6. Коли відбулося польське повстання?

7. Хто був дядьком Лесі Українки?

8. Назвіть прізвища найвідоміших українських підприємців?

2 група.

1. Коли відбулася Кримська війна?

2. Що за подія «Похід у Таврію»?

3. Як проводилися реформи 60–70 років: «згори» чи «знизу»?

4.Хто така інтелігенція?

5. Які відомі українські цукрозаводчики були  кріпаками?

6. Що таке «урбанізація»?

7. Чий нащадок є сьогодні мером м. Глухів?

8.Яку книжку Т.Шевченка було надруковано для початкового навчання грамоти?

3 група.

1. Які місцеві органи влади утворилися в Російській імперії в результаті реформ?

2. Які вузи носять імена відомих громадівців?

3. Що таке «відрізки»?

4.Де був підписаний мирний договір після Кримської війни?

5.Які галузі промисловості розвивались переважно на території України: сировинні чи готової продукції ?

6. Хто з членів громади став у майбутньому президентом української держави?

7.Хто очолив національне відродження кримських татар?

8. Коли була прокладена перша залізниця в Наддніпрянській Україні і які міста вона з’єднала?

Учитель.    -   На  попередніх уроках ми розглядали реформи 60-70-х років, які були проведені на українських землях, що входили до складу Російської імперії. -  Що ж таке реформа?

 Завдання 2. Синкан.

-  Складіть синкан  до слова  «Реформа».

Кожна група колективно виконує завдання на окремих листках і озвучує свою роботу, прикріпивши листки на дошці.

Учитель. - Пригадаємо, які ж реформи і якого року були проведені? Установіть правильну відповідність між датами і назвою реформи.

Завдання 3. «Лото»

Фінансова, селянська, міська, земська, цензури, освіти, військова, судова

1864,  1861,  1870, 1862-1877,   1865,  1860-1864

Учитель. - Кожна проведена реформа мала вплив на соціально-економічний розвиток українських земель у ІІ половині ХІХ століття. За допомогою методу «Фішбоун» визначте позитивні (верхні кістки) та негативні (нижні кістки) наслідки цих реформ.

Завдання 4. Метод «Фішбоун»

 

Учитель. - Діти, на екрані ви можете прочитати вислів китайського мислителя Конфуція «Побажай своєму ворогові жити в часи змін та реформ». Чи згодні ви з цією китайською мудрістю? Чому?

Завдання 5. Дати ґрунтовне пояснення даному висловлюванню.

  ( Метод «Прес»)

Учитель.     -  Модернізація промисловості та сільського господарства, зміни в соціальній структурі суспільства, певній демократизації  привели до змін  у свідомості українців. Починає формуватися українська національна ідея.

  • Яка організація заклала фундамент національної ідеї?
  • Що було зроблено?

Завдання 6. Скласти ланцюжок подій українського національного відродження за роками. (Учні по черзі на дошці записують хронологію подій)

Учитель. – Всі ці події пов’язані з діяльністю певних людей. Пригадаємо їх.

Завдання 7.   Упізнати історичну постать. ( М.Драгоманов, В.Антонович, Б.Грінченко, П. Чубинський)

Учитель. – Портрети відомих громадівців ми впізнали. А що ж ми знаємо про них? Свої знання відтворіть на «ментальній карті». Кожна група обирає із запропонованих одну історичну постать.

Завдання 8.   «Ментальна карта».  Життєвий шлях та громадська діяльність  М.Драгоманова,  В.Антоновича та Б.Грінченка

ІІІ.  Рефлексія.

  • Чи проводяться у нашій державі реформи? Які реформи вам знайомі? Що змінюється, в ході проведення цих реформ, у країні?
  • Що спільного та відмінного у проведенні реформ ІІ половини ХІХ століття і в наш час?

ІУ.  Підсумок уроку.

  • Чи справдилися ваші очікування? Якщо «так», то нехай «сніжинки» злітають з «дерева очікувань» і швидше настає весна.
  • Оцініть свою роботу на уроці на картці самооцінювання.

У.   Домашнє завдання.

Підготуватись до уроку тематичного контролю. Опрацювати с.167-169 підручника.

 

Учитель історії Тернівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської районної ради Сумської області Кірієнко Олена Іванівна

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 9 клас (Власов В.С.)
Додано
20 березня 2019
Переглядів
2463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку