Урок "Узагальнення з теми: Перші середньовічні держави"

Про матеріал
Урок узагальнення знань учнів. Підсумок вивчення розділу "Перші середньовічні держави". Містить перевірку знань з вивчення Франкської держави, Візантії та Арабського халіфату. Тести різної складності. Мета уроку закріпити основні знання та перевірити вміння здобувачів освіти працювати з таблицями та з історичними джерелами.
Перегляд файлу

Узагальнення з теми: Перші середньовічні держави. 7 кл.

                                                    1 варіант.

1 рівень

1. Який період історії називається Середньовіччям?  а) III-IX ст.; б) V-XV ст.; в) VI-XVI ст.

2. Відновіть хронологічну послідовність:. а) Новий час; б) середні віки; в) стародавній світ.

 3.Епоха Середньовіччя ділиться на періоди: __,  __, __ .

  

 

  II рівень

4. Середньовіччя в історії Європи — це період, що тривав від середини..… ст. до кінця XV ст.

5. 481 р. всіх франків об’єднав вождь на ім’я … з роду Меровея.

6. Після переселення Мухаммеда в Ясриб місто стало називатися «Містом пророка» або просто «Містом», арабською мовою ….

7. Собор Святої Софії в Константинополі було збудовано за правління візантійського імператора ….

8. Карл Мартелл очолював франкське військо, яке 732 р. у битві під містом … розгромило арабську кінноту.

9. 25 грудня … р. в соборі Св. Петра в Римі Папа Лев III проголосив Карла Великого імператором.

 

III рівень

 10. Які історичні події зображено не схемі.

C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\History-pril-kom03-vs7kl-22.jpg

 

 

 

IV рівень.

 11.Опрацюйте документ, дайте відповідь на питання.

       Текст. Михайло Дука про трагедію у храмі Святої Софії

Отже, коли був ранній ранок і день світив ще, як вовк очима, деякі з ромеїв під час вторгнення турок до міста та втечі громадян прибігли, щоб дістатися своїх домівок та захистити дітей та дружин. Жінки питали їх: «Що ж трапилося?» А коли почули жінки огидну ту мову: «Вороги всередині стін міста та вбивають ромеїв», - спочатку не вірили цьому, та, правду кажучи, навіть лаялися та висловлювали презирство, як віснику, що накликав нещастя. Побачивши ж позаду інших, всіх у крові, зрозуміли, що наблизилася до вуст чаша гніву Господа. І тоді всі жінки й чоловіки, ченці й черниці побігли до Великої церкви з дітьми своїми на руках, залишивши домівки свої охочому ввійти. І можна було бачити, що вулиця забита людьми. Отже, величезний храм той в одну годину заповнився як чоловіками, так і жінками: й унизу, й вгорі, й у бічних прибудовах, й в усякому місці натовп незліченний. Замкнувши двері на замки, стояли, чекаючи на порятунок...

Турки, розбігаючись в усі сторони, вбиваючи та беручи у полон, прийшли, нарешті, до храму, коли ще не минула перша година ранку, і, побачивши, що ворота замкнені, розламали їх сокирами. Коли вони, озброєні мечами, увірвалися всередину й побачили незліченний натовп, кожний став в’язати свого полоненого. В одну хвилину розрубали собаки святі ікони, викравши з них прикраси, намиста й браслети.

Запитання до тексту

1) Де шукали порятунку жителі Константинополя?

2) Яка доля спіткала жителів міста?

 

 

 

 

 

 

Узагальнення з теми: Перші середньовічні держави. 7 кл.

II варіант.

 I рівень

1. Який період історії називається Середньовіччям?  а) III-IX ст.; б) V-XV ст.; в) VI-XVI ст.

2. Відновіть хронологічну послідовність. а) Новий час; б) середні віки; в) давній світ.

  3. Епоха Середньовіччя ділиться на періоди: __, __, __

 

II рівень

4. Початком Середньовіччя вважається … р., коли припинила існу-

вання Західна Римська імперія.

5. Від переселення Мохаммеда в Ясріб, що відбулося в … р., ведеться мусульманське літочислення.

6. Після смерті Мохаммеда його справу створення імперіі продовжив халіф………

7. Імператора у Візантії грецькою мовою називали ….

8. Нову королівську династію Каролінгів започаткував ….

9. За Верденським договором західні землі отримав у володіння ….

 

 

 III рівень 

10. Які історичні події зображено не схемі.

C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\History-pril-kom03-vs7kl-22.jpg

 

 

 

 

 

 

 

IV рівень

11.Опрацюйте документ, дайте відповідь на питання.

Текст «Германія». Корнелій Тацит

Хоча країна не зовсім одноманітна на вигляд, але, взагалі, вона є або страшним лісом, або огидним болотом. Для посівів вона родюча, але не годиться для розведення фруктових дерев. Худобою вона багата.

Германці люблять, щоб худоби було багато, у цьому єдиний та найприємніший для них вид багатства. У золоті та сріблі боги їм відмовили.

Утім, германці й не одержимі такою пристрастю до володіння (дорогоцінними металами) та до користування ними (як інші народи). Втім, най­ближчі (до Рейну та Дунаю племена) цінують золото й срібло для використання у торгівлі.

Заліза у них також не багато, про що свідчить характер їхньої наступальної зброї.

Напоєм германцям служить рідина з ячменю або пшениці, перетворена на деяку подібність вина шляхом бродіння. Їжа у них проста: дикорослі плоди, свіжа дичина або кисле молоко. Жінки часто носять покривало з полотна, яке розмальовують пурпуровою фарбою.

Запитання до тексту

1) У долинах яких річок селилися германці?

2) Назвіть заняття германців, про які згадується у тексті.

 3) Що германці їли?

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чекерес Лариса Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 травня 2020
Переглядів
5140
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку