14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок "Узагальнення з теми: Перші середньовічні держави"

Про матеріал
Урок узагальнення знань учнів. Підсумок вивчення розділу "Перші середньовічні держави". Містить перевірку знань з вивчення Франкської держави, Візантії та Арабського халіфату. Тести різної складності. Мета уроку закріпити основні знання та перевірити вміння здобувачів освіти працювати з таблицями та з історичними джерелами.
Перегляд файлу

Узагальнення з теми: Перші середньовічні держави. 7 кл.

                                                    1 варіант.

1 рівень

1. Який період історії називається Середньовіччям?  а) III-IX ст.; б) V-XV ст.; в) VI-XVI ст.

2. Відновіть хронологічну послідовність:. а) Новий час; б) середні віки; в) стародавній світ.

 3.Епоха Середньовіччя ділиться на періоди: __,  __, __ .

  

 

  II рівень

4. Середньовіччя в історії Європи — це період, що тривав від середини..… ст. до кінця XV ст.

5. 481 р. всіх франків об’єднав вождь на ім’я … з роду Меровея.

6. Після переселення Мухаммеда в Ясриб місто стало називатися «Містом пророка» або просто «Містом», арабською мовою ….

7. Собор Святої Софії в Константинополі було збудовано за правління візантійського імператора ….

8. Карл Мартелл очолював франкське військо, яке 732 р. у битві під містом … розгромило арабську кінноту.

9. 25 грудня … р. в соборі Св. Петра в Римі Папа Лев III проголосив Карла Великого імператором.

 

III рівень

 10. Які історичні події зображено не схемі.

C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\History-pril-kom03-vs7kl-22.jpg

 

 

 

IV рівень.

 11.Опрацюйте документ, дайте відповідь на питання.

       Текст. Михайло Дука про трагедію у храмі Святої Софії

Отже, коли був ранній ранок і день світив ще, як вовк очима, деякі з ромеїв під час вторгнення турок до міста та втечі громадян прибігли, щоб дістатися своїх домівок та захистити дітей та дружин. Жінки питали їх: «Що ж трапилося?» А коли почули жінки огидну ту мову: «Вороги всередині стін міста та вбивають ромеїв», - спочатку не вірили цьому, та, правду кажучи, навіть лаялися та висловлювали презирство, як віснику, що накликав нещастя. Побачивши ж позаду інших, всіх у крові, зрозуміли, що наблизилася до вуст чаша гніву Господа. І тоді всі жінки й чоловіки, ченці й черниці побігли до Великої церкви з дітьми своїми на руках, залишивши домівки свої охочому ввійти. І можна було бачити, що вулиця забита людьми. Отже, величезний храм той в одну годину заповнився як чоловіками, так і жінками: й унизу, й вгорі, й у бічних прибудовах, й в усякому місці натовп незліченний. Замкнувши двері на замки, стояли, чекаючи на порятунок...

Турки, розбігаючись в усі сторони, вбиваючи та беручи у полон, прийшли, нарешті, до храму, коли ще не минула перша година ранку, і, побачивши, що ворота замкнені, розламали їх сокирами. Коли вони, озброєні мечами, увірвалися всередину й побачили незліченний натовп, кожний став в’язати свого полоненого. В одну хвилину розрубали собаки святі ікони, викравши з них прикраси, намиста й браслети.

Запитання до тексту

1) Де шукали порятунку жителі Константинополя?

2) Яка доля спіткала жителів міста?

 

 

 

 

 

 

Узагальнення з теми: Перші середньовічні держави. 7 кл.

II варіант.

 I рівень

1. Який період історії називається Середньовіччям?  а) III-IX ст.; б) V-XV ст.; в) VI-XVI ст.

2. Відновіть хронологічну послідовність. а) Новий час; б) середні віки; в) давній світ.

  3. Епоха Середньовіччя ділиться на періоди: __, __, __

 

II рівень

4. Початком Середньовіччя вважається … р., коли припинила існу-

вання Західна Римська імперія.

5. Від переселення Мохаммеда в Ясріб, що відбулося в … р., ведеться мусульманське літочислення.

6. Після смерті Мохаммеда його справу створення імперіі продовжив халіф………

7. Імператора у Візантії грецькою мовою називали ….

8. Нову королівську династію Каролінгів започаткував ….

9. За Верденським договором західні землі отримав у володіння ….

 

 

 III рівень 

10. Які історичні події зображено не схемі.

C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\History-pril-kom03-vs7kl-22.jpg

 

 

 

 

 

 

 

IV рівень

11.Опрацюйте документ, дайте відповідь на питання.

Текст «Германія». Корнелій Тацит

Хоча країна не зовсім одноманітна на вигляд, але, взагалі, вона є або страшним лісом, або огидним болотом. Для посівів вона родюча, але не годиться для розведення фруктових дерев. Худобою вона багата.

Германці люблять, щоб худоби було багато, у цьому єдиний та найприємніший для них вид багатства. У золоті та сріблі боги їм відмовили.

Утім, германці й не одержимі такою пристрастю до володіння (дорогоцінними металами) та до користування ними (як інші народи). Втім, най­ближчі (до Рейну та Дунаю племена) цінують золото й срібло для використання у торгівлі.

Заліза у них також не багато, про що свідчить характер їхньої наступальної зброї.

Напоєм германцям служить рідина з ячменю або пшениці, перетворена на деяку подібність вина шляхом бродіння. Їжа у них проста: дикорослі плоди, свіжа дичина або кисле молоко. Жінки часто носять покривало з полотна, яке розмальовують пурпуровою фарбою.

Запитання до тексту

1) У долинах яких річок селилися германці?

2) Назвіть заняття германців, про які згадується у тексті.

 3) Що германці їли?

 

 

 

 

docx
Додано
22 травня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку