9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Урок "УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА ТЕМОЮ «ДАВНІЙ ЄГИПЕТ»"

Про матеріал
Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА ТЕМОЮ «ДАВНІЙ ЄГИПЕТ» Мета: узагальнити знання з даної теми, підготувати їх до підсумкового тематичного оцінювання, повторити основні дати та історичні поняття; розвивати уміння учнів давати чіткі короткі відповіді на прості запитання, відповідати на проблемні питання, висловлювати свою точку зору; виховувати почуття відповідальності, організованість та працелюбність, дружбу; сприяти розширенню кругозору учнів, розвивати їх пам’ять. Тип уроку: контролю та корекції знань. Форма проведення уроку: урок-гра. Обладнання: мультимедійна презентація, підручники, атласи, пазли, карта Єгипту.
Перегляд файлу

Тема: УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА ТЕМОЮ «ДАВНІЙ ЄГИПЕТ»

Мета: узагальнити знання з даної теми, підготувати їх до підсумкового тематичного оцінювання, повторити основні дати та історичні поняття; розвивати уміння учнів давати чіткі короткі відповіді на прості запитання, відповідати на проблемні питання, висловлювати свою точку зору; виховувати почуття відповідальності, організованість та працелюбність, дружбу; сприяти розширенню кругозору учнів, розвивати їх пам’ять.

Тип уроку: контролю та корекції знань.

Форма проведення уроку: урок-гра.

Обладнання: мультимедійна презентація, підручники, атласи, пазли, карта Єгипту.

Хід уроку

І. Організаційний момент.  

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Дорогі діти! Я пропоную вам здійснити подорож до прекрасної країни Єгипет.  Хто б не мріяв про це? Наша подорож буде не зовсім справжньою, а віртуальною – за допомогою мультимедійних засобів та мережі Інтернет.

  • Як ви думаєте, що мандрівники беруть з собою в подорож? (карту, записник, ручку та ґрунтовні знання)

Отже, зараз ми відправимось в подорож до незвичайної країни, країни загадок і таємниць.

Клас ділиться на 2 команди. Кожна команда, завершуючи черговий етап конкурсного завдання, отримує картку з буквою, з якої у фіналі складається слово. Кількість конкурсів повинна збігатися з кількістю букв у слові. Якщо команда не впоралася із завданням, то картку з буквою вона не отримує, а у фіналі спробує скласти слово з наявної кількості букв.

 

Перша наша зупинка – «Природа Єгипту»

Щоб дізнатися про природу цієї країни. нам потрібно прочитати загадковий текс та розшифрувати його.

По … Африці тягнуться величезні пустелі. Червонуваті піски лише іноді перетинають суворі скелі. Цією землею несе свої води одна з найбільших річок в світі — … Долина річки вкрита зеленню, берегами ростуть фінікові пальми, запашні акації і високий очерет — … У водах Нілу мешкали … і безліч риби. По берегах у заростях чагарників можна було побачити бегемота, дику кішку, качок, гусаків, пеліканів. Де вода, там

і життя. Лише іноді течію Нілу перетинали … — небезпечні кам’янисті перешкоди. Впадаючи в … море, річка ділилася на декілька …, створюючи величезний трикутник — … Неподалік від Нілу серед пісків пустелі лише зрідка зустрічалися острівці зелені — ... Там росли пальми і чагарник навкруги води, що б’є ключем з-під землі.

Витоки Нілу знаходяться в … Африці. На початку літа там йдуть проливні дощі і починається танення снігу на вершинах гір. Бурхливі потоки води прямують до річки, підмиваючи ґрунт і несучи з собою … — частки напівзогнилих рослин і червонуватих гірських порід. Щороку в липні починався … Нілу.

… — так називалася країна, що розташовувалася по берегах Нілу північніше першого порогу і до його впадіння у Середземне море.

 

II зупинка «Боги Давнього Єгипту»

На  зображені  ви бачите єгипетських богів, а перед вами э імена цих богів з пропущеними буквами. Команда повинна вставити пропущені букви у слова, визначити ім’я бога (1  бал), потім співвіднести бога з його зображенням. Правильна відповідь дає ще один додатковий бал.

А ... н — бог сонця;

А ... п — бог пітьми;

Г ... б — бог землі;

Н ... т — богиня неба;

Т ... т — бог мудрості;

Б ... т — покровителька жінок та їхньої краси;

А ... с — священний бик;

С ...к — священний крокодил;

С ... т — бог пустелі;

О ... с —фараон і суддя в царстві мертвих;

Г ... р — бог-покровитель правлячого в Єгипті фараона;

І ... а — богиня, дружина Осиріса;

М ... т — богиня правди.

 

C:\Documents and Settings\UserXP\Рабочий стол\index.php.jpg

 

III зупинка«Портретна галерея»

За описом команди повинні визначити ім’я історичної особи. За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів.

1. Цей єгипетський фараон перебував при владі 18 років. Він відмовився шанувати традиційних богів  і проголосив бога сонця Атона єдиним божеством, якому слід вклонятися. Щоб послабити позиції знаті й жерців фараон вирішив побудувати нову столицю, яку назвав Ахетатон. (Аменхотеп IV (Ехнатон))

2. Цей фараон був хоробрим воїном і талановитим полководцем. Він здійснював загарбницькі походи. Правителі Сирії були вимушені визнати владу фараона. Цей фараон щорічно особисто об’їжджав свої володіння й карав непокірних. (Тутмос ІІІ)

IV зупинка   тестові завдання «Давній Єгипет»

Варіант 1

І рівень складності (0,5 бала)

F:\image047.jpg1. Єгипет розташований на континенті, що називається

А) Азія  Б) Австралія  В) Африка

2. На малюнку зображено

А) корону Нижнього Єгипту

Б) корону об’єднаного Єгипту

В) корону Верхнього Єгипту

3. Перша піраміда була споруджена для фараона

А) Хеопса;     Б) Джосера;

В) Рамзеса   ІІ;    Г)Тутанхамона.

4. Природне явище в Єгипті, яке відбувалося кожен рік, що приносило і користь, і лихо, називається

А) дощ   Б) сніг    В) повінь

5. Писемність давніх єгиптян називалась :

А) міфи    Б) ієрогліфи      В) піраміди 

6. Хамсин - це :

А) пристрій для подачі води    Б) вітер з пустелі Сахара   

В)  ім'я фараона

II рівень складності (1,5 бал)

7. Підпишіть імена богів Давнього Єгипту

1. _________________

2. _________________

3._________________

4._________________

 

C:\Users\Фрей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Klassichieskoie oblako #4.jpg8. Виберіть 5 слів (за хмарою слів) , що пов’язані з історією Єгипту . Поясніть їх значення.

9. Розв’яжіть хронологічну задачу

96 років тому англійський археолог Говард Хартер знайшов гробницю фараона Тутанхамона. Обчисліть у якому році сталася ця подія та дізнайтеся скільки років пролежала у похованні мумія, якщо Тутанхамон помер у 1342 році до н.е.

 

10. Установіть відповідність між фараонами і їхніми справами:

а) Ехнатон;        1) здійснив перший військовий похід за межі Єгипту;

б) Джосер;               2) збудував першу піраміду.

в) Тутмос I;   3)провів релігійну реформу;

в) Хеопс;                     4) збудував найвищу піраміду.

III рівень складності (3 бала)

11. Розповісти про будівництво пірамід та записати пропущенні слова у тексті.

На північному сході………….., там, де протікає річка Ніл, розташований Єгипет. Місце впадання річки у море називається………….. Близько ………року в Єгипті виникла єдина держава, на чолі якої стояв……………. . Його влада буда необмеженою, а тому прості єгиптяни порівнювали його з …….. . Правителі Єгипту почали будувати величезні споруди - ……………. . Вони збереглися до нашого часу.

Варіант 2

І рівень складності (0,5 бала)

http://egyptopedia.info/images/stories/Original/culture/nauka_1.jpg1. На території Єгипту протікає:

А) Тигр;     Б) Інд;

В) Ніл;     Г)Євфрат.

2. На малюнку зображено

А) Іригаційний канал

Б) розлив Нілу

В) Сезон посухи

3. Найвища піраміда була споруджена для фараона

А) Хеопса;     Б) Джосера;

В) РАмзесаІІ;    Г)Тутанхамона.

4. Місце, де річка Ніл впадає у море, називається

А) альфа   Б) гама    В) дельта

5. Територіальна община в Єгипті називалась :

 А) район        Б ) ном  В) дистрикт

6. Пороги - це :

А) кам'янисті річкові перешкоди        Б) іригаційні споруди

В) вітри з пустелі.

 

II рівень складності (1,5 бала)

F:\005.jpg7. Підпишіть імена богів Давнього Єгипту

 

 

1. _________________

2. _________________

3._________________

4._________________

 

C:\Users\Фрей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Klassichieskoie oblako #4.jpg

 

8. Виберіть 5 слів , що пов’язані з історією Єгипту . Поясніть їх значення.

 

 

 

9. Розв’яжіть хронологічну задачу

У 2560 р до н.е. завершилось будівництво піраміди Хеопса. Скільки  років минуло з часу будівництва піраміди і в якому році воно почалося, якщо відомо що її будували 20 років?

10. Установіть відповідність між фараонами і їхніми справами:

А) Тутмос ІІІ;                 1) перша жінка-фараон;

б) Хатшепсут;                2) здійснив релігійну реформу;

в) Рамзес ІІ;                  3) за його правління Єгипет досяг найбільшої  могутності;

г) Ехнатон;                     4) відзначився у битві біля Кадешу.

III рівень складності ( 3 бала)

11. Розповісти про сільське господарство єгиптян та записати пропущенні слова у тексті.

На північному сході………….., там, де протікає річка Ніл, розташований Єгипет. Місце впадання річки у море називається………….. Близько ………року в Єгипті виникла єдина держава, на чолі якої стояв……………. . Його влада буда необмеженою, а тому прості єгиптяни порівнювали його з …….. . Правителі Єгипту почали будувати величезні споруди - ……………. . Вони збереглися до нашого часу.

 

V зупинка  — «Піймай помилку»

 Командам пропонується текст з помилками, які потрібно знайти й виправити. Один брехун і хвалько стверджував, що за допомогою «машини часу» він побував у Стародавньому Єгипті.

— Коли я потрапив до цієї країни, — розповідав він друзям, — то дізнався, що у єгиптян велике горе. Ніл не розливався вже декілька   років і дуже обмілів. Решту річок Єгипту можна було легко перейти убрід. Корабельники довезли мене Нілом до першого порогу. Я щедро розплатився з ними, узяв решту — жменю дрібних монет і зійшов на правий берег. У цьому місці була зведена найбільша з пірамід, в якій, як відомо, похований фараон Тутанхамон. Як тільки я вирушив до піраміди, як хлинула злива і мені довелося рятуватися від неї у дубовому гаю. Чекаючи, поки скінчиться злива, я став шукати вхід до піраміди. Проте єгиптяни сказали мені, що гробниця  Тутанхамона давно пограбована і жодна річ не збереглася.

— Припини вигадувати, — перервали розповідача слухачі, — ти ніколи не був у Стародавньому Єгипті. Твоя розповідь містить десятки історичних помилок!

 

Аналіз помилок

1. Розливи Нілу відбувалися щорічно. На початку літа в Центральній Африці йдуть сильні дощі, водночас у горах, де беруть своє початок притоки Нілу, тане сніг, це й спричиняє його розливи.

2. Інших річок в Єгипті не було.

3. Карбованих монет у Стародавньому Єгипті не було. Існував прямий обмін товарами. В разі необхідності мірилом вартості служило зерно.

4. Піраміди зводилися лише на лівому березі. Згідно з віруваннями стародавніх єгиптян, на заході «вмирало» сонце, занурюючись у потойбічний світ.

5. Найбільша піраміда була побудована для фараона Хеопса.

6.  В Єгипті жаркий та посушливий клімат. Дощі випадають вкрай рідко.

7. У районі пірамід дубових гаїв не було.

8. Гробниця фараона Тутанхамона була винайдена Картером недоторканною в 1922 р.

 

VI Фінал

Команди розшифровують слово. Максимальна кількість балів — 3.

(Слова для команд: фараон, візир, бархан і т. ін.)

 

Команди підраховують бали разом з вчителем та визначають переможця

 

ІІІ. Підсумок уроку та оцінювання навчальних досягнень.

Вчитель: Ось і закінчився наш незвичайний урок. Ми відвідали найдивовижнішу країну світу Єгипет. Про цю країну писала видатна українська поетеса Леся Українка:

І кожна цегла, статуя, колона,

Мережечка, різьба і малювання

Незримими устами промовляє:

«Мене створив єгипетський народ

І тим навік своє імення вславив».

ІV. Домашнє завдання.

Скласти розповідь «Моє враження від подорожі до стародавнього Єгипту»

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
6 березня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку