Хімія 7 клас
Зібратися разом – це початок
Триматися разом – це прогрес
Працювати разом – це успіх !
Г. Форд
Тема: Узагальнення знань по темі «Початкові хімічні поняття»
Мета:
Обладнання та матеріали: роздаткові матеріали до уроку (бланк
оцінювання); комп′ютер, мультимедійний проектор, екран;
Форми роботи:
словесні (інструктаж до виконання завдань, інформаційне повідомлення, захист творчих завдань, бесіда), тренувальні вправ інтерактивні вправи («Струмочок», «Морський бій», «Квітка-семицвітка», «Наведи порядок»),
наочні (презентація),
Методи роботи:
Індивідуальна, групова, парна, фронтальна.
Форма проведення уроку: урок-гра
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, вмінь і навичок.
ХІД УРОКУ:
І Організаційний етап (2 хв.)
Слово вчителя:
Привітання учнів, перевірка готовності до уроку.
Сіли зручно за партки, підготувалися до роботи . Посмійнулись!
Нехай на сьогоднішньому уроці в усіх буде бадьорий настрій, кмітливий розум, творче мислення і натхнення на працю. А щоб наш урок був плідним, ми повинні бути:
У – уважні;
Р - розумні;
О – організовані;
К – кмітливі.
«Сьогодні у нас незвичайний урок, в нас присутні гості. Але як водиться в гарному домі, гості відпочивають, а господарі – працюють, тож і ми з вами почнемо працювати!»
Перш ніж ми почнемо працювати я б просила вас оцінити свої знання з теми, за допомогою кольорових квадратів.
Зелений - засвоїв тему на високому рівні,
Жовтий – засвоїв тему на достатньому рівні,
Червоний – є сумніви, потрібно ще працювати.
ІІ Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності (6 хв.)
Вчитель: Майже 3 місяці назад ви почали вивчати новий для вас предмет - хімію. За цей період ми з вами вивчили хімічний алфавіт, навчилися складати хімічні формули та багато іншого.
Тема уроку: Узагальнення знань по темі «Початкові хімічні поняття»
Мета уроку: 1. повторити основні початкові поняття;
2. закріпити вміння складати хімічні формули;
3. узагальнити вивчений матеріал;
4. виховувати почуття відповідальності самоаналізу та самооцінювання.
(Характеристика листа самооцінювання)
Вчитель: Чи подобається вам грати в ігри. Будь-яка гра починається з розминки.
Тож давайте розпочнемо!
ІІІ Основна частина (30 хв.)
Все починається в житті з малого
З зернини – хліб, з струмочка – річка
А із таблиці Менделєєва
Іде наука вся... хімічна
А тепер переходимо до хімічних змагань.
Перший етап змагань це гра «Струмочок»
Вчитель показує елементи, учні називають їх по черзі.
Вчитель: В кожного струмка є свій місток, отже наступним етапом нашої гри – гра «Місток» (Заповни порожні клітинки в таблиці)
Елемент |
|
|
Fe |
|
Zn |
|
Порядковий номер |
19 |
|
|
|
|
|
Період |
|
3 |
|
|
|
|
Група |
|
VII |
|
|
|
|
Підгрупа |
|
головна |
|
|
|
|
Відносна атомна маса |
|
|
|
23 |
|
64 |
Елемент |
|
|
Са |
|
Р |
|
Порядковий номер |
12 |
|
|
|
|
|
Період |
|
3 |
|
|
|
|
Група |
|
ІII |
|
|
|
|
Підгрупа |
|
головна |
|
|
|
|
Відносна атомна маса |
|
|
|
12 |
|
32 |
Вчитель: На березі струмка ростуть чудові квіти. Тож наступна гра «Квітка-семицвітка» (Вписати в кожну пелюстку квітки окремо фізичні тіла та речовини: цвях, срібло, стакан, золото, кухонна сіль, вода, скло, камінь, ручка, виделка, деревина, стіл, крейда, молоток)
Наступний етап наших змагань гра – «Морський бій»
№ |
А |
Б |
В |
Г |
1 |
KOH |
C |
H2O |
CaСО3 |
2 |
CuO |
Na2O |
MgBr2 |
Cu |
3
|
O2 |
Si |
SO3 |
Ag |
4 |
Ca3P2 |
AlCl3 |
Na |
N2O5 |
5 |
H2 |
H2CO3 |
Н2SO4 |
Fe |
Мабуть ви притомилися, тому зробимо невеликий відпочинок.
Поки ми відпочивали алхіміки порозкидали хімічні поняття.
Тому наступний етап нашої гри «Наведи порядок »
Ar Fe
Ферум Морська вода
№11 Відносна атомна маса
Проста речовина Na
Суміш Кисень
II O
Розв’яжи задачі.
NaO, P(V)O, Fe(III)O, MgO, N(IV)O, C(IV)H
SiH4, N2O3, CO2, CaO, Al2O3, K2O
Завершальним етапом нашої гри буде гра «Сніжна куля»
Гра «Хрестики-нулики»
O2 |
CO2 |
N2 |
Na2O |
H2 |
H2O |
P2O5 |
NaCl |
Cl2 |
H2O
|
CO2 |
CaO |
Cl2
|
P |
H2S |
SO3
|
Mg |
O2 |
V. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів
Слово вчителя:
Щиро дякую вам за урок. Ви гарно попрацювали. Я вважаю , що ви підготувалися до тематичної атестації.
Приготуйте листки самооцінювання та заповніть їх, а також за сьогоднішній урок отримали оцінки такі учні:…
VІ. Рефлексія
Слово вчителя:
А тепер я прошу всіх заспокоїтись. Сядьте зручніше, закрийте очі та поміркуйте про те чим ми займались протягом уроку. А тепер покажіть мені, за допомогою смайликів чи задоволені ви своєю роботою на уроці, чи ні.
Діти встають, беруться за руки та розам промовляють:
Ми були :
УВАЖНІ,
РОЗУМНІ,
ОРГАНІЗОВАНІ,
КМІТЛИВІ.
ТА ДРУЖИМО З ХІМІЄЮ.
VІІ. Домашнє завдання
1.Повторити §4-8, §11,12
2.Підготуватись до тематичної атестації