Урок ,,Узагальнення знань про класи неорганічних сполук"

Про матеріал
На уроці використовується групова робота учнів за технологією "Ажурна пилка", що вимагає від учнів та учителя дуже інтенсивної роботи. У результаті кожен учень отримує опорний конспект-таблицю,який знадобиться у навчанні
Перегляд файлу

Тема уроку: Узагальнення знань про основні класи неорганічних сполук.

 

Мета уроку: узагальнити знання про неорганічні речовини;  розвивати 

                       вміння порівнювати склад і властивості відомих класів речовин,

                       аналізувати взаємозв’язки між речовинами; формувати

                       самостійність у здобутті знань; прищеплювати комунікаційні

                       здібності; вміння критично мислити.

 

 

Хід уроку

 

І Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності.

 

 Узагальнення знань проводиться за технологією «Ажурна пилка». Клас поділено на 4-5 груп по 4-5 учнів. Кожному учневі роздаються картки різного кольору із номером його групи для організованого переміщення під час уроку.

 

 

ІІ Актуалізація опорних знань.

 

 Учні працюють у «домашній» групі всі разом, виконуючи завдання 1 і 2 у наданій інструкції (додаток 1). Учитель коригує виконання завдань, слідкує за повнотою їх виконання.

 

 

ІІІ Узагальнення знань.

 

  Далі учні перегруповуються (за кольором) у «експертні» групи. Кожен «експерт» по  черзі звітує про своє завдання, слідкує за записами інших учнів.

 Після отримання всіх звітів учні повертаються до  «домашніх» груп (за номером), де відбувається перевірка, корекція і остаточне узагальнення знань.

 

 

IV Перевірка знань.

 

 У кожній групі приступають до виконання завдання 3 із інструкції. На дошці здійснюється перевірка написання рівнянь реакцій (можна вибірково).

 Для оцінювання знань і умінь учні виконують самостійну роботу за двома варіантами (додаток 2).

 

 

V Домашнє завдання.

 

 

 

Додаток 1

 

Група 1

1.   Користуючись § 27(схема 6, стор.145) підручника П.П.Попель, Л.С.Крикля, Хімія 8 повторіть склад, назви та хімічні властивості оксидів.

2.    Зробіть запис у таблицю: складіть загальну формулу оксидів та  позначте (+) можливі реакції:

 

 

оксиди

кислоти

основи

солі

основні

(оксиди металів)

кислотні

(оксиди неметалів)

метали

 

 

 

 

 

 

оксиди

основні

 

 

 

 

 

 

кислотні

 

 

 

 

 

Кислоти

 

 

 

 

 

Основи

 

 

 

 

 

Солі

 

 

 

 

 

Відношення до t

 

 

 

 

 

Відношення до Н2О

 

 

 

 

 

 

3.    Виконайте завдання:

   Закінчити рівняння реакцій:

   Fe(OH)3 =

   Na2O + H3PO4 =

   BaCl2 + K2SO4 =

   Zn + HCl =

 

 

 

Група 2

1.   Користуючись § 30(схема 8, стор.166) підручника П.П.Попель, Л.С.Крикля, Хімія 8  повторіть склад, назви та хімічні властивості кислот.

2.   Зробіть запис у таблицю: складіть загальну формулу кислот та  позначте (+) можливі реакції:

 

 

оксиди

кислоти

основи

солі

основні

(оксиди металів)

кислотні

(оксиди неметалів)

метали

 

 

 

 

 

 

оксиди

основні

 

 

 

 

 

 

кислотні

 

 

 

 

 

Кислоти

 

 

 

 

 

Основи

 

 

 

 

 

Солі

 

 

 

 

 

Відношення до t

 

 

 

 

 

Відношення до Н2О

 

 

 

 

 

 

 3.  Виконайте завдання:

   Закінчити рівняння реакцій:

   KOH + HCl =

   AgNO3 + MgCl2 =

   Al(OH)3 =

   Al + H2SO4 =

Група 3

1.   Користуючись § 29(схема 7,стор.157) підручника П.П.Попель, Л.С.Крикля, Хімія 8 повторіть склад, назви та хімічні властивості основ.

2.   Заповніть таблицю: складіть загальну формулу основ та  позначте(+) можливі реакції:

 

 

оксиди

кислоти

основи

солі

основні

(оксиди металів)

кислотні

(оксиди неметалів)

метали

 

 

 

 

 

 

оксиди

основні

 

 

 

 

 

 

кислотні

 

 

 

 

 

Кислоти

 

 

 

 

 

Основи

 

 

 

 

 

Солі

 

 

 

 

 

Відношення до t

 

 

 

 

 

Відношення до Н2О

 

 

 

 

 

  

3.   Виконайте завдання:

    Закінчити рівняння реакцій:

   Al2O3 + HNO3 =

   Na2O + H2O =

   Zn + HCl =

   Fe(OH)2 =

 

 

Група 4

1.   Користуючись § 32(схема 10, стор.179) підручника П.П.Попель, Л.С.Крикля, Хімія 8 повторіть склад, назви та хімічні властивості солей.

2.   Заповніть таблицю: складіть загальну формулу солей та  позначте(+) можливі реакції:

 

 

оксиди

кислоти

основи

солі

основні

(оксиди металів)

кислотні

(оксиди неметалів)

метали

 

 

 

 

 

 

оксиди

основні

 

 

 

 

 

 

кислотні

 

 

 

 

 

Кислоти

 

 

 

 

 

Основи

 

 

 

 

 

Солі

 

 

 

 

 

Відношення до t

 

 

 

 

 

Відношення до Н2О

 

 

 

 

 

 

3.   Виконайте завдання:

   Закінчити рівняння реакцій:

   H2SO4 + Ba(NO3)2 =

   SO3 + H2O =

   Mg(OH)2 + HNO3 =

   NaOH + CuSO4 =

 

 

 

 

 

Додаток  2

 

Варіант 1

Завдання 1. Укажіть серед речовин формули солей:

 а) Na3PO4            б) Cu(OH)2             в) Na2SiO3         г) H2SiO3

 

Завдання 2. Серед наведених хімічних реакцій укажіть ті, у результаті яких можна одержати кислоту:

 а) Cu + H2SO4     б) NaCl + H2SO4     в) SO3 + H2O     г)  K2SO4 + H2CO3

   Складіть рівняння реакцій.

 

Завдання 3. Із запропонованих речовин з водою взаємодіють:

 а) MgO               б)  H2SO4                  в) KNO3            г)  P2O5

   Складіть рівняння реакцій.

 

Завдання 4. Фенолфталеїн забарвить у малиновий колір розчин:

 а) СuSO4             б) H3PO4                  в) NaOH            г)  NaCl

 

Завдання 5. Закінчить рівняння реакцій    H3PO4 + Fe(OH)3  =

                                                                          Na + HCl =

 

Завдання 6. Здійсніть перетворення:      BaOBa(OH)2Ba(NO3)2

 

 

 

Варіант 2

 

Завдання 1. Укажіть серед речовин формули солей:

 а) AlCl3       б) HCl                 в) Al(OH)3                 г)  Na2ZnO2

 

Завдання 2. Серед наведених хімічних реакцій укажіть ті, у результаті яких можна одержати кислоту:

 а) Na2SiO3 + HCl     б) SiO2 + H2O     в) Na2SO4 + H2SiO3   г) SO2 + H2O

    Складіть рівняння реакцій.

 

Завдання 3. Із запропонованих речовин з водою взаємодіють:

 а) HNO3                   б) Na2O               в) NaOH                     г) SO3

    Складіть рівняння реакцій.

 

Завдання 4. Фенолфталеїн забарвить у малиновий колір розчин:

 а) Na2SO4                б) Ca(OH)2          в) H2SO3                     г) KBr

 

Завдання 5. Закінчіть рівняння реакцій:     CuSO4 + KOH =

                                                                          HCl + Al2O3 =

 

Завдання 6. Здійсніть перетворення:   SO3H2SO4 Na2SO4

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку