Урок узагальнення знань з теми "Призма". Геометрія 11 клас. Метод проектів.

Про матеріал

Завдяки участі в проекті учні отримують вміння працювати з різноманітними джерелами інформації, здобувають знання та досвід, необхідний для подальшого життя. Вчаться на практиці використовувати набуті знання. Переконуються в тому, що математика потрібна в повсякденному житті.

Перегляд файлу

Проект  «Призма. Пряма і правильна призма. Площа бічної та повної поверхонь призми. Об’єм призми. »

Шкварок Л. М., вчитель математики, Іванківська ЗОШ І-ІІІ ст., Борщівський р- н, Тернопільська обл.

Учасники проекту: учні 11 класу.

Тип проекту: навчальний, інформаційно-дослідницький та практично- орієнтований.

Термін виконання: 3 тижні

І. Актуальність проекту як навчальної технології.

Проектне навчання сприяє розвитку учня як творчої і активної особистості, створює ефективні умови для розвитку компетенцій. Учні набувають досвіду розв’язування реальних проблем життя у навчально- виховній діяльності. Робота над проектом розвиває творчі здібності, уяву. Створює умови для розвитку індивідуальних і творчих сил та здібностей школярів за інтересами та їх реалізації, забезпечує можливість постійного самовдосконалення

ІІ. Мета і завдання.

  1. Узагальнити і систематизувати теоретичні знання учнів з теми.
  2. Показати практичне застосування теми на прикладних задачах із життя.
  3. Активізувати пізнавальну діяльність учнів сприяти розвитку інтелектуальних і творчих їх здібностей
  4. Розвивати навички мислення, формувати вміння генерувати ідеї, розвивати пам’ять та обчислювальні навички
  5. Створити і оформити тематичну презентацію та публікацію .
  6. Формувати математичну мову
  7. Надати можливість продемонструвати власні здібності і вміння переконувати.
  8. Навчити учнів працювати з додатковою літературою.

ІІІ. Етапи реалізації :

  1. Поділ класу на групи .
  2. Отримання завдання.
  3. Визначення джерел інформації.
  4. Вибір засобів презентації.
  5. Підбір матеріалу, його аналіз і складання плану роботи, розподіл обов’язків.
  6. Створення презентації на ПК.
  7. Оформлення презентації і публікації.
  8. Попередній перегляд презентації і публікації вчителем.
  9. Корекція і остаточний варіант.
  10.  Презентація проекту перед учнями класу.

  Очікувані результати

  1. Повторення теоретичних знань з теми.
  2. Розвиток життєвих, соціальних компетентностей.
  3. Розвиток комунікативних навичок.
  4. Виховання почуття відповідальності за спільну роботу.

Даний проект складається з трьох міні - проектів.

Захист проектів

Призма. Пряма і правильна призма. Площа бічної та повної поверхонь призми.

Мета: домогтися засвоєння учнями означення призми, прямої і правильної призми, формул для обчислення площі бічної і повної поверхонь призми та її об´єму.

Виховувати здатність логічно й аналітично мислити, уважність і акуратність під час виконання графічних робіт.

Розвивати просторову уяву та математичну мову.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця, ноутбук.

Девіз уроку:” Разом учитися не тільки легше й цікавіше, але й значно ефективніше”.

                                                                                                                 Полат  Е. С.

                                               Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

За ключовими моментами домашніх вправ учитель ставить запитання учням.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Щоб успішно навчатися математики, оволодівати міцними математичними знаннями, необхідно бачити об´єкти в різноманітності їх властивостей і відношень, уміти діяти подумки, тобто мати добре розвинену уяву. А також мати достатню волю, розвинену увагу, добру пам´ять і кмітливість. Але ці вміння і якості формуються і міцніють у процесі наполегливого вивчення математики.

IV. Вивчення нового матеріалу  (Додаток 1).

Щоб дізнатися, про що піде мова на сьогоднішньому уроці, розгадаємо кросворд( слайд№1,№2)

Отже,тема сьогоднішнього уроку…(Слайд №3,№4, №5)

Вчитель.Як відомо,в стереометрії не звертають уваги на те,з чого виготовлені предмети. Нас цікавить форма тіл та їх розміри. А якої форми тіла найбільш поширені в навколишньому середовищі?

Учні. Прямокутного паралелепіпеда, куба.(Слайд №6)

Вчитель. Наведіть приклади

Учні. Сірникова коробка,кришка стола,балки,форма будинків та кімнат,цеглина…(Слайд №7, №8)

Вчитель. У названих вами предметів схожа форма: всі вони мають паралельні та рівні основи, а бічні грані-прямокутники або квадрати.

Як же можна утворити таку форму? Паралельно переміщувати прямокутник або квадрат уздовж певної лінії.(Слайди № 9-11)

Вчитель. А якщо рухати не прямокутник, а,наприклад, трапецію, паралелограм або трикутник? Яка буде форма утвореного тіла? Назвіть предмети довкілля такої форми

Учні. Олівець, залізничний насип, трикутні кутові шафи … (Слайд №12)

Вчитель. Щоразу обговорюємо з учнями яка саме фігура рухалася. Що спільного у цих тіл?

Учні. Поверхня всіх цих тіл складається зі скінченної кількості многокутників: дві грані – рівні n-кутники, а решта n граней – паралелограми.

Вчитель. Такі тіла називають призмами. У дослівному перекладі з грецької слово призма означає обпиляне тіло.

Міні - проект №1

Демонструє група математиків  (Додаток 2)

Тема. Призма . Формули для обчислення бічної, повної поверхні та об’єму призми.

План

  1. Теоретичний матеріал 
    1.   Означення призми та її елементів
    2.   Теорема про площу бічної поверхні призми.
    3.   Теорема про площу бічної поверхні похилої призми
    4.   Формули для обчислення площі поверхні та об’єму довільної призми.
  2. Паралелепіпед як окремий вид призми.
  3. Задачі з математики , в яких використовується поняття призми.

Міні - проект №2

Демонструють групи істориків , будівельників, спортсменів. (Додаток 3)

Тема. Застосування формул на обчислення повної, бічної поверхні призми до розв’язування задач прикладного змісту.

План

  1. Дослідити чим зумовлена прямокутна система побудови архітектурних форм.
  2. Представити зображення історичних споруд,що мають форму призми.
  3. Вияснити,  які інструменти та деталі мають призматичну форму.
  4. Дослідити, які спортивні знаряддя мають призматичну форму.
  5. Підібрати задачі ,які виникають у повсякденному житті, і для роз’язування потребують математичних знань.

Міні-проект №3

Демонструють групи біологів,хіміків,пасічників. (Додаток 4)

Тема. Розв’язування задач.

План

1. Дослідити чи зустрічаються в живій природі призматичні форми.

2. Представити зображення кристалів деяких хімічних елементів.

3. Хто з великих вчених минулого займався вивченням бджолиних стільників.

4. Дослідити чому чарунка стільника має форму шестигранної призми

Оцінювання звітів груп

1. Уміння та правильність розв’язування задач.

2. Завершеність,повнота,зрозумілість викладеного матеріалу,оригінальність та різноманітність оформлення,грамотність,новизна.

3. Злагодженість роботи групи,максимальна участь усіх членів у звіті.

Задачі до уроку-проекту

1. У правильній чотирикутній призмі площа основи дорівнює 144 см2,а висота—10см. Знайдіть площу діагонального перерізу.

2. Основою прямої призми є трапеція АВСД,у якої АД=21см,ВС=11см,АВ=СД=13см. Знайдіть площу повної поверхні призми та площу перерізу, який проходить через ребра АД і В1С1,якщо периметр діагонального перерізу дорівнює 58см.

3. Виміри прямокутного паралелепіпеда 3,4,5. Під яким кутом нахилена діагональ паралелепіпеда до площини найменшої його грані?

4.Знайдіть діагоналі прямого паралелепіпеда,якщо вони утворюють з площиною основи кути 30° і 45°, а сторони основи дорівнюють 7см і 17см.

5. Основою призми є правильний трикутник зі стороною a. Одна з бічних граней перпендикулярна до площини основи і є ромбом з гострим кутом α. Знайдіть об’єм призми. Обчисліть, якщо a=17см, α=65°.

6. Прямокутна кімната довжиною 5,6м ,шириною 3м і висотою 2,5м обклеєна шпалерами. В кімнаті є вікно шириною 2,3м і висотою 1,3м та 2 дверей шириною по 1,1 м і 2,1 м. Скільки потрібно мати рулонів шпалер,якщо довжина кожного рулону 10м і ширина 53см?

7. Потрібно зацементувати підвал глибиною 2м,шириною 2,5м і довжиною 4м.Скільки потрібно використати для цього пудів цементу,якщо на кожний квадратний метр дна йде 2 пуди,а на квадратний метр стіни-0,8пуда цементу?

8. Двосхилий дах має форму 3-гранної призми;дах простягається уздовж будинку на 21м,ушир- 8,5м,а висота даху – 3,2м.Скільки м займає поверхня даху?

9. Господарська будівля довжиною 17м,шириною 11м, висотою від землі до даху – 496см, зроблена із цегли. У ній знаходяться: 2 дверей висотою по 284см, шириною 195см, 6 вікон шириною по 709см, висотою по 355см.Скільки пішло цегли на стіни стайні, якщо на 1кв.м стіни потрібно 198 штук цеглин?

10. Скільки цеглин потрібно для кладки 18 стовпів висотою 4м з перерізом у вигляді квадрата зі стороною 7дм?Розмір цеглини 1дм х 1,5дм х 3дм.Додати 5% на злам.

11. Для здоров´я учнів необхідно ,щоб у класі на кожного учня припадало не менш ніж 6 м кубічних повітря. Клас довжиною 10м, шириною 6м,висотою 3,5м.Скільки учнів може перебувати в ньому без шкоди для здоров´я?

12. Підлога в прямокутному залі викладена мармуровими плитами. Кожна плита має форму правильної 8-кутної призми зі стороною основи 6,4см і товщиною 2,5 см. Яку площу займає підлога, якщо маса всіх плит 89 690кг?

13. Визначити місткість трикутної шафки у ванній кімнаті, основою шафки є рівнобедрений прямокутний трикутник, рівні сторони якого мають по 50см, а більша (передня) грань займає на 1656,8кв.см більше,ніж кожна бічна грань.

14. Під час сильної зливи за 1год. Випадає шар води висотою 37мм.Визначити масу води, яка випала за такої зливи на прямокутному полі довжиною 100м та шириною 80м, якщо злива тривала 1¼ год. 1 куб.м води має масу 1т.

15. Один із найбільших метеоритів має приблизну форму прямокутного паралелепіпеда 4м завдовжки,2,5м завширшки і 2м у висоту. Його було знайдено в 1894 році поблизу мису Йорк.1 куб.см речовини метеорита має масу 4г.Яку масу має такий метеорит?

16. У мікроскоп розгледіли крупинку кухонної солі кубічної форми з ребром довжиною 0,01мм.1 куб.см кухонної солі має масу 2г.Скільки таких мікроскопічних крупинок повинно піти на 410г?

17. На позолоту 1 кв.м купола витрачається 1г золота. Яка товщина шару позолоти?1 куб. см має масу 20г.

18. Сніжинка у формі правильної 6-гранної призми має діаметр основи 0,14мм, а висоту- 0,34мм (у середньому). Яку масу має мільйон таких сніжинок?1куб.см льоду має масу 0,9г.

18. Чи вистачить у вас сили підняти куб литого золота з ребром 18,8 см?Густина золота 19,3г/см.

19. Переріз залізничного насипу має форму рівнобічної трапеції,висота якої дорівнює 3м, а сторони основ 4м та 8м.Скільки необхідно землі на 1 км насипу?

20. Переріз каналу має вид трапеції. Ширина каналу на рівні води 12,5м, ширина дна 8,5 м, глибина каналу 3м, швидкість течії води 1,6 км/год. Яка кількість води протікає через переріз каналу за 1с?

21.За кожним ударом серце людини виштовхує 175 куб, см крові. Серце робить 75 ударів за хвилину. Яких розмірів кубічну посудину потрібно було б мати, щоб вмістити кількість крові,яку перекачує серце за добу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список літератури

  1. Г.М.Возняк, М.П.Маланюк «Взаємозв´язок теорії з практикою в процесі вивчення математики» Київ «Радянська школа» 1989р.
  2. Н.А.Терешин «Прикладная направленность школьного курса математики» Москва «Просвещение» 1990 г.
  3. «Розв´язування прикладних задач геометричного змісту». Автор: А. Овдієнко, газета «Математика»№22 червень 2008 ст. 19, видавництво «Шкільний світ».
  4. «Математичне моделювання під час розв´язування задач». Автори:Я.Бродський, С.Великодний,О.Глюза, О.Павлов, газета «Математика» №40 жовтень 2005р. ст.6, видавництво « Шкільний світ».
  5. «Про прикладну спрямованість матеріалу, пов´язаного із вивченням призми». Автор:А.В.Прус, газета «Математика в школах України»№13 2005р.
  6. «Метод проектів на уроках математики». Упоряд. Л.К. Гладій. Видавництво «Ранок», 2012.
  7. Газета «Математика в школах України» №27, вересень, 2009р.
  8. Газета «Математика в школах України» №5, травень, 2013р.
  9. Газета «Математика в школах України» №15, травень, 2014р.
  10.  Газета «Математика» №3, січень, 2008р.
  11. «Геометрія 11 клас». Г.П.Бевз, В.Г.Бевз, Н.Г.Владімірова, В.М.Владіміров.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кросворд1.2.3.5.4.6.

Номер слайду 2

1. Чотирикутник , у якого дві протилежні сторони паралельні.2. Геометрична фігура що складається з трьох точок і трьох відрізків , які попарно з’єднують ці точки.3. Результат дії віднімання.4. Число або вираз , записані під рискою дробу.5. Паралелограм , у якого всі сторони рівні.6. Перше чудо світу.

Номер слайду 3

Призма. Пряма і правильна призма. Площа бічної та повної поверхонь призми. Об’єм призми

Номер слайду 4

домогтися засвоєння учнями означення призми, її елементів, видів призм; розвивати в учнів сприйняття геометричних фігур у просторі, логічне мислення, процеси аналізу і синтезу; формувати ціннісне ставлення до праці, до людей, до себе. Мета

Номер слайду 5

Мої учні дізнаватимуться про нове не від мене; вони відкриватимуть це нове самостійно. Моє основне завдання допомогти їм розкритися. М. ПесталоцціЕпіграф

Номер слайду 6

Прямокутний паралелепіпед. Куб

Номер слайду 7

Приклади

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інструменти призматичної форми

Номер слайду 2

Масштабна лінійка - найпростіший прилад для вимірювання довжини

Номер слайду 3

Напилок - стальний брусок певного профілю і довжини, на поверхні якого є насічки

Номер слайду 4

Гайка - кріпильний виріб з нарізним отвором . Застосовується в болтових і шпилькових з'єднаннях

Номер слайду 5

Болт - кріпильна деталь у вигляді циліндричного стрижня. Використовується для скріплення деталей та конструкцій.

Номер слайду 6

Двосхилий дах має форму 3-гранної призми;дах простягається уздовж будинку на 21м,ушир8,5м,а висота даху(підйом)-3,2м. Скільки м2 займає поверхня даху? 

Номер слайду 7

BCC1 B1-прямокутник. S(BCC1 B1)=BC×CC1∆ABC-рівнобедрений. AB=BCBO-висота і медіана за властивістю рівнобедреного трикутника. AO=AC:2=8,5:2=4,25(м)За теоремою Піфагора ВС=АО2+ВО2=4,252+3,22=18,1+10,24=28,3=5,32 S(BCC1 B1)=5,32×21=111,72 Sповерхні=223,44м2 

Номер слайду 8

Потрібно зацементувати підвал глибиною 2 м, шириною 2,5 і довжиною 4м. Скільки потрібно використати для цього пудів цементу , якщо на кожний квадратний метр дна йде 2 пуди ,а на квадратний метр стіни-0.8 пуда цементу(підвал має форму прямокутного паралелепіпеда)1 тонна =61 пуд

Номер слайду 9

S=Sб+S0 S0=4×2.5=10(м2)- площа дна2×10=20(пудів)- потрібно для того, щоб зацементувати дно. Sб=2×4×2+2.5×2×2=16+10=26(м2)- площа стін0.8×26=20.8(м2)- потрібно для того, щоб зацементувати стіни 20+ 20.8=40.8(пудів) 

Номер слайду 10

Дякуємо за увагу!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Призматичний спорт

Номер слайду 2

У спорті теж не обходиться без знарядь у формі призми. Спотрсмени стрибають у висоту через дерев’яну планку трикутного перерізу 3×3см або через дюралеву трубку діаметром 23-26мм,в обидва кінці якої вставляють дерев’яні буші трикутного або квадратного перерізу. 

Номер слайду 3

У фехтуванні використовується 3 види холодної зброї. Рапіра-колюча зброя;має легкий еластичний клинок прямокутного перерізу довжиною 90см.

Номер слайду 4

Шпага-колюча зброя із жорстким тригранним клинком довжиною 90см.

Номер слайду 5

Шабля- зброя; має клинок довжиною 105см фігурного перерізу, з подовжніми пазами на бічній частині.

Номер слайду 6

Для гри в настільний теніс виготовляють стіл висотою-0,76м від підлоги. Для кришки беруть фанеру або дошки товщиною-30мм. Розмір кришки-2,74м х 1,525м.

Номер слайду 7

Для здоров’я учнів необхідно, щоб у класі на кожного учня припадало не менш 6м3 повітря. Клас довжиною 10м,шириною 6м,висотою 3,5м. Скільки учнів може знаходитись без шкоди для здоров’я?1) 10*6*3,5=210(м3)2) 210:6=35 (уч.)Відповідь: У класі може бути 35 учнів. 

Номер слайду 8

Чи вистачить у вас сили підняти куб литого золота з ребром 18,8см?p=19,3г/см3m=V*ρV=𝑎3=18,83 V=6644,672см3m=6644,672*19,3=128 242,17г≈128кг 

Номер слайду 9

За кожним ударом серця людини виштовхує 175см3 крові. Серце робить 75 ударів за хвилину. Яких розмірів кубічну посудину потрібно було б мати, щоб вмістити кількість крові, яку перекачує серце за добу?Позначимо ребро шуканої посудини за х. Тоді: х3=75∗60∗24∗175=189∗105 Тобто х=260см=2,6м 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чому ми живемо у світі неправильних форм?

Номер слайду 2

Споруди неправильної форми. Печери. Вивчення далеких періодів людської культури, сліди якої навчилась розпізнавати археологія, підводить до переконання, що спочатку споруди були неправильної форми: в них позначилась звичка людини до використання природних укриттів – печер.

Номер слайду 3

Прямокутна система побудови архітектурної форми була обумовлена статичною основою споруд, і найпростішим, що легко піддається вимірюванням, членуванням площини та простору.

Номер слайду 4

Прямокутні форми. Людина створила собі світ прямокутних речей, видобуваючи із природи те,що може послугувати її потребам – це результат діяльності людського розуму.

Номер слайду 5

Велика Китайська стіна. Низка кам’яних та земляних укріплень в північній частині Китаю, збудованих з метою захисту північних кордонів Китайської імперії від вторгнень різних кочових племен.

Номер слайду 6

Мінарет( Північна Африка)Мінарет – місце, яке збирає населення на спільну молитву. Види мінаретів: Іракський;Марокканський;Османський;ІндійськийЄгипетський ранній. Татарський

Номер слайду 7

Мінарет( Близький і середній схід )

Номер слайду 8

Задача. Скільки цегли потрібно для кладки 18 стовпів висотою 1,7 м з перерізом у вигляді квадрата зі стороною 5 дм ? Розмір цеглини 1 дм x 1,5 дм x 3 дм. Додати 5% на злам.

Номер слайду 9

Розв’язання5 дм = 0,5 м;S = 0,5 · 0,5 = 0,25 м^2;V = S · h = 0,25 · 1,7 = 0,425 м^3;0,425 · 18 = 7,65 м^3 = 7650 дм^3;V = 1 · 1,5 · 3 = 4,5 дм^3;7650 : 4,5 = 1700 – кількість цеглин;1700 · 0,05 = 85;1700 + 85 = 1785 – потрібно цеглин. Відповідь: 1785 цеглин.

Номер слайду 10

Задача. Будинок має довжину 11 м, ширину – 8,5 м. На даху (розташованому горизонтально) цього будинку лежить шар снігу глибиною 25,4 см. Який вантаж витримує дах, якщо 1 м снігу має масу 88 кг?

Номер слайду 11

Розвʼязання. Дано: V´= 1м^3; m´= 88кг; p = m´/V´=88кг/м^3. V = S · h – обʼєм снігу;S = 11 · 8,5 = 93,5м^2;25,4см = 0,254м;V = 93,5м^2 · 0,254м = 23,749м^3;m = 88 · 23,749 = 2089,912 = 2090кг = 2т – маса снігу. Відповідь: при даних вказаних вище, дах може витримати 2т снігу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Призма у житті бджіл

Номер слайду 2

Будовою стільників дуже давно цікавилися не лише математики. Займалися нею:

Номер слайду 3

Арісто́тель — давньогрецький вчений-енциклопедист, філософ і логік, засновник класичної  логіки. Арістотель народився в місті Стагіра. У 367 до н. е. — 347 до н. е. вчився в академії Платона в Афінах, у 343 до н. е. — 335 до н. е.  був вихователем сина царя Македонії Філіппа II — Александра III. У 335 до н. е. повернувся до Афін, де заснував свою філософську школу — перипатетиків. Серед його творів — «Нікомахова етика», перша «Поетика». Арістотель жив і працював у той час, коли культура вільних грецьких міст-держав досягла найвищого розквіту і почала поширюватись разом із завойовницькими війнами Александра Македонського далеко за межі Балканського півострова Ним були закладені основи біології, фізики, етики, логіки, психології, соціології

Номер слайду 4

Пліній Старший, Гай Пліній   римський історик, письменник, державний та військовий діяч. Старшим його називають на відміну від його племінника, Плінія Молодшого. Передусім відомий як автор «Природничої історії» — найбільшого енциклопедичного твору античності; інші його твори не дійшли до наших днів. Пліній служив у армії на північному кордоні Римської імперії, а після повернення до Риму зайнявся літературною діяльністю. Загинув у результаті виверження Везувію.

Номер слайду 5

Рене Реомюр Рене Антуан Реомюр народився 28 лютого 1683 в Ла-Рошелі, в сім'ї нотаріуса. Здобув освіту в школі єзуїтів у Пуатьє. З 1699 року Рене вивчав право і математику в університеті Бурже. З 1703 року він продовжив вивчення математики і фізики в Парижі. Потім опублікував три роботи з математики, після чого був прийнятий в члени Паризької Академії наук в 1708 році. Наукові праці Реомюр присвячені математиці, фізиці, хімічній технології, зоології та ботаніки. Рене також розробив спосіб виробництва матового скла. Реомюр був вченим-універсалом, що зустрічається дуже рідко. Його широта інтересів допомагала працювати на перетині абсолютно різних сфер знань.  Помер Рене Антуан Реомюр 17 жовтня 1757 у Мені

Номер слайду 6

Бджоли своєму житлу надавали таку форму, щоб за мінімальних витрат матеріалу та витрат часу побудувати найбільш приміщення просторе і максимально раціонально використати невеликий простір вулика. Вже Піфагор помітив, що існує лише три правильних многогранники, за допомогою яких можна без порожніх місць покрити всю площину навколо будь-якої точки: рівносторонній трикутник, квадрат і правильний шестикутник. Отже, лише одна із цих фігур може бути основою комірки, саме та, в якої мінімальний периметр і одного де максимальна площа поверхні. Таку властивість має правильний шестикутник.

Номер слайду 7

Правда, коло із певною і площею має ще менший периметр, але якби стільникові комірки мали форму циліндрів, то залишилось би багато не використаної площі, що значно б зменшило загальний корисний об’єм стільника. Тому комірки повинні мати форму правильної призми із шестикутною основою. Якої форми повинна бути кришка верхня основа цих призм — плоска чи якої-небудь іншої форми? Досить складні обчислення показують, що плоска кришка медової комірки не була б найбільш економічною, що більш економічною є кришка, утворена трьома ромбами зі спільною вершиною. Отже, велика кількість предметів навколо нас має форму призми.

Номер слайду 8

ЗадачаІз запасів меду 50 відер через їдальню продано 1000 склянок меду. Кожна склянка має форму правильної 6-кутної призми із ребром 3,2см і висотою 10см. Решту меду продали оптом через магазин. Скільки відер меду продали через магазин? Якщо об’єм одного відра 12300см3  

Номер слайду 9

Дано: a=R=3.2 ∠=60° 𝑠∆𝐴𝑂𝐵=12𝑅∙𝑅sin60°=0.5∙3.22∙0.87=                            4.45(см2) 𝑆6=4.45∙6=26.7(см2)𝑉=𝑆6∙𝐻=267(𝑐м3)267∙1000=267000(см3)- продано меду через їдальню12300∙50=615000(см3)- об’єм всього меду615000−267000=348000см2−продано оптом348000:12300≈28 відер. Відповідь: в загальному усього меду було 28 відер. 

Номер слайду 10

Задача. Підлога в прямокутному залі викладена мармуровими плитами. Кожна плита має форму правильної 8-кутної призми зі стороною основи 6,4см і товщиною 2,5см. Яку площу займає підлога,якщо маса всіх плит 89 690кг?

Номер слайду 11

Дано:m=89690кгh=2.5смp=𝑚𝑉; 𝑆∆=12ar V=S∙h r=𝑎2tan180°𝑛 Розв’ання:r=6.42tan22.5°=3.2tan22.5°=3.20.4122=7.76𝑆∆=12∙6.4∙7.76=24.8𝑆=8∙24.8=198.4см2−площа одної плитки𝑉=198.4∙2.5=496см3=496∙10−6см3 p=1900кгсм3𝑚1=1900кгсм3∙496∙10−6см3=9424∙10−4=0.9424кг −маса одної плитки89690 : 0.9424=95172(шт)95172 ∙ 0.0198=1883м2 Відповідь: плитка займає площу 1884м2 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Геометрія у природі

Номер слайду 2

Кам'яна сіль

Номер слайду 3

Берил 

Номер слайду 4

Мідний купорос

Номер слайду 5

Кварц 

Номер слайду 6

Папірус

Номер слайду 7

Квадратні кавуни

Номер слайду 8

Сніжинка у формі правильної шестигранної призми має діаметр основи 0,14 мм, а висоту - 0,34 мм (у середньому). Яку масу має мільйон таких сніжинок? 1 см³ льоду має масу 0,9 г.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

У мікроскоп розгледіли крупинку кухонної солі кубічної форми з ребром довжиною 0,01 мм, 1 см³ кухонної солі має масу 2 г. Скільки таких мікроскопічних крупинок повинно піти на 410 г?

Номер слайду 11

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Призма та її елементи

Номер слайду 2

Означення. Призмою називається многогранник, що складається з двох плоских многокутників, які лежать у різних площинах і суміщаються паралельним перенесенням, та всіх відрізків, що сполучають відповідні точки цих многокутників. Розглянемо два рівних многокутники А1 А2…Ап і В1 В2…Вп, розміщених у паралельних площинах α та β так,що відрізки А1 В1, А2 В2, …,Ап. Вп, ХУ які сполучають відповідні точки многокутників, паралельні. Кожен з п чотирикутників є паралелограмом, оскільки має попарно паралельні протилежні сторони. Наприклад, у чотирикутнику А1 А2 В2 В1 сторони А1 В1 і А2 В2, паралельні за умовою, а сторони А1 А2 , В2 В1 - за властивістю паралельних площин, що перетинаються третьою площиною. Означення призми та її елементів

Номер слайду 3

Многокутники А1 А2…Ап і В1 В2…Вп називаються основами призми. Паралелограми А1 А2 В2 В1 називаються бічними гранями призми Відрізки А1 В1, А2 В2 називаються бічними ребрами призми

Номер слайду 4

Відрізок, що сполучає дві вершини, які належать одній грані, називається діагоналлю цієї грані. Діагоналі основи призми: АС і ВDДіагоналі бічної грані АDD1 А1 – відрізки А D1 і DА1 Відрізок, що сполучає дві вершини призми, які не належать одній грані, називається діагоналлю призми

Номер слайду 5

Діагональним перерізом призми називається переріз призми площиною, що проходить через два бічних ребра, які не лежать в одній грані.1. Скільки діагональних перерізів у чотирикутної, п’ятикутної призми? У п-кутної призми?2. Якими многокутниками є діагональні перерізи призми?

Номер слайду 6

Перпендикуляр, проведений з якої-небудь точки однієї основи до площини другої основи, називається висотою призми. Якщо бічні ребра призми перпендикулярні до основ, то призма називається прямою, в противному випадку – похилою. Висота прямої призми дорівнює її бічному ребру. Види призм

Номер слайду 7

Чотирикутна призма М1 М2 М3 М4 N1 N2 N3 N4 Призму з основами А1 А2…Ап і В1 В2…Вп позначають А1 А2…Ап В1 В2…Вп і називають п-кутною призмою. Трикутна призма А1 А2 А3 В1 В2 В3

Номер слайду 8

Площею повної поверхні довільної призми є сума площ її бічних граней і подвоєної площі основи: Sп=Sб+2 Sо Знайдемо площу бічної поверхні призми. Виконаємо розгортку довільної призми. Площею бічної поверхні довільної призми є сума площ її бічних граней.

Номер слайду 9

Площа бічної поверхні призми – це сума площ прямокутників S1, S2, S4, кожна з яких дорівнює добутку однієї із сторін основи на висоту призми (бічне ребро). Тому площа бічної поверхні прямої призми: , де h – висота, а P – периметр основи призми. Sб=h. P

Номер слайду 10

Зображення призми. Побудуємо зображення похилої чотирикутної призми 1. Будуємо верхню основу - плоский многокутник Р (чотирикутник АВСD). 2. 3 вершин многокутника проведемо бічні ребра у вигляді рівних паралельних відрізків. 3. Сполучимо кінці одержаних відрізків, отримаємо нижню основу. Зауваження. Зображення невидимих ліній виконується пунктиром. Побудуємо зображення прямої трикутної призми. 1. Будуємо верхню основу - плоский многокутник Р (трикутник АВС). 2. З вершин многокутника вертикально проведемо бічні ребра у вигляді рівних паралельних відрізків. 3. Сполучимо кінці одержаних відрізків, отримаємо нижню основу.

Номер слайду 11

Лірика в математиціВ паперовий прямокутник звичний. Шестигранна призма олівця. Цілилася стрижнем циліндричним Конусом загострена з кінця. Хоч невдовзі чорна серцевина Влучила у білу площину, Гострий кут, який між ними виник, Означа співпрацю, не війну.

Номер слайду 12

Паралелепіпед для стирання, Ще не торканий, не мав проблем,Та на аркуші не раз йому старанно Доведеться зменшить свій об’єм. А коли натхнення свіжий вітер Зафіксує вектори-думки, Стануть диво-графіками літер В паралельних лініях рядки.

zip
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
3 лютого 2023
Переглядів
646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку