Пропонується розробка уроку узагальнення знань з теми "Закономірності формування природи материків і океанів", проведеного у формі інтелект-шоу "Розумники і розумниці" з використанням мультимедійної презентації. Шість етапів інтелектуальної гри дозволяють повторити і узагальнити значний обсяг матеріалу теми.
Інтелект-шоу
«Розумники і розумниці»
(урок узагальнення за темою «Вступ. Закономірності формування природи материків і океанів»)
Мета уроку:
Обладнання: мультимедійний проектор, фізична карта світу, атласи,
Тип уроку: урок узагальнення знань.
Хід уроку
І етап «Світлофор» - гра «Так чи ні»
слайд 2
Ставлю запитання всьому класу. Учні піднімають сигнальні картки: так-зелена, ні-червона. 4 учні , які наберуть найбільше балів,виходять до наступного етапу.
4 переможці І етапу отримують ордени.
ІІ етап «Тема»
слайд 3
Пропоную вибрати тему. Послідовність вибору теми учасниками другого етапу визначаємо так: пропоную розв’язати задачу.
Задача. Обчисліть протяжність Атлантичного океану вздовж екватора(9°+52°=61°; 111 км ×52°= 5772 км)
Хто перший і точніше – в такій послідовності і вибирають тему.
Теми:
Літосфера і рельєф Землі
Атмосфера і клімати Землі
Географічна оболонка
Рух Землі. Годинні пояси
слайд 4
Запитання по темі «Літосфера і рельєф Землі»
слайд 5
Запитання по темі «Атмосфера і клімати Землі»
слайд 6
Запитання по темі «Географічна оболонка»
слайд7
Запитання по темі «Форма і рухи Землі»
слайд 8
Якщо учні-учасники затрудняються відповісти на запитання, «болільники» мають право відповісти і набирати собі бали.
ІІІ етап. « Оратор»
слайд 9
Даю учням проблемне питання. Висловити свою думку щодо вирішення цієї проблеми учасники можуть протягом 30 секунд.
Приклади проблемних питань:
За кращу відповідь 4 бали.
ІV етап. « Канікули»
слайд10
Практичне завдання: Заповніть таблицю:
Географічна назва |
Об’єкт |
Материк |
Уральські (зразок) |
Гори |
Євразія |
Байкал |
|
|
Ельбрус |
|
|
Амазонка |
|
|
Анди |
|
|
Кіліманджаро |
|
|
Vетап «Темна конячка»
слайд11
Кожному учаснику пропонуються на екрані комп’ютера зображення географічних об’єктів , явищ, процесів, які він повинен пояснити так, щоб інший учень (»друг») відгадав, що це.
Слайд12 слайд13
І учень ІІ учень
1.Компас. 1.Корали
2.Білий ведмідь. 2.Біг-Бен
3. Австралія. 3. Христофор Колумб
4. Кенгуру. 4.Коала
5.Зона пустель. 5.Глобус
6. Ейфелева вежа. 6.Гори
7. Давід Лівінгстон. 7.Страус ему
8.Вітус Берінг. 8.Вологі екваторіальні ліси
Слайд 14 Слайд15
ІІІ учень ІV учень
1.Білка 1. Водоспад
2.Автомобіль 2. Жирафа
3.Джеймс Кук 3.Блискавка
4.Великобританія 4.Бриз
5. Ожеледь 5.Дюни
6.Горила 6.Смерч
7.Айсберг 7.Острів
8. Степ 8.Магеллан
Слайди 16-19
VІ етап. Фінал «Дуель»
слайд20
слайд21
Два учні, які набрали найбільше балів у попередніх етапах виходять у фінал.
Питання для «дуелі»:
Підсумок гри. «Нагородження» кращих учасників оцінками.