Тема Узагальнюючий урок з теми «Розмноження та розвиток людини»
Мета узагальнити та закріпити знання учнів про особливості будови й функціонування репродуктивної системи людини
Обладнання картки , м/м дошка, лялька
Тип уроку огляд знань
Хід уроку
І. Організація класу
Добрий день!
Стародавня мудрість пояснює таке призначення людини: «Упродовж життя треба збудувати дім, посадити дерево і народити дитину». Лише залишивши потомство, передавши свої знання та досвід, людина може вважати, що вона виконала свою місію на Землі.
Сьогодні ми проводимо узагальнюючий урок, де ми повинні закріпити свої знання з теми «Розмноження та розвиток людини». І тому перш ніж почати урок продовжіть, будь ласка, речення «Я навчаюсь тому, що на уроках біології…
Дякую, сподобались мені ваші прагнення. Тому і працювати сьогодні ми повинні натхненно, піднесено й активно.
Діти, краса людського тіла не має меж, але так уже сталося, що люди розділені за ознакою статі, а отже, будови тіла, жіночого й чоловічого, мають свої відмінності. Яким є особливості будови чоловічого й жіночого організмів? У чому полягає взаємозв’язок будови з виконуваною функцією статевої системи?
«Встановити відповідність»
1.Запліднення |
А. Місце, де розвивається запліднена яйцеклітина |
2.Яйцеклітина |
Б. Орган, де виробляються спермії |
3.Фалопієва труба |
В. Те, що розвивається в яєчниках |
4.Сім’яна рідина |
Г. Канал, по якому рухається сперматозоїд |
5.Протоки сім’яників |
Д. Виверження сім’яної рідини з пеніса |
6. Овуляція |
Е. Злиття сперматозоїда з яйцеклітиною |
7.Матка |
Ж.Місце, де відбувається злиття яйцеклітини з сперматозоїдом |
8.Яєчко |
З. Рідина, до складу якої входить сперма |
Залишилось зовсім мало часу коли ви підете у самостійне життя, кожному з вас прийдеться знайомитися з новими людьми, тому треба вміти правильно задати запитання, тож давайте потренуємося.
«Бліц-інтерв’ю» (учень журналіст задає питання з теми)
Всі ми з вами добре знаємо, що являє собою шпаргалка, але у кожного вона виглядає по-різному, і сьогодні у нас на уроці теж є шпаргалка, ось вона перед вами. Хто хоче нею скористатися «Шпаргалка»
«Усе живе - з яйця!» Довгий час люди не могли пояснити перетворення яйця на складний організм. Яйця курей, качок, гусей можна було в різний час розбити і подивитися, що відбувається в середині. Значно складніше було спостерігати за внутрішньоутробним розвитком ссавців або людини. Але, як зазначив Цицерон: «Наш розум своєю природою наділений жагою пізнання істини». Розум людини завжди прагнув розкрити одну з таємниць – таємницю життя.
Життя людини - безперервний процес росту, розвитку, оновлення клітин.
«Тренажер» (для одного з вікових періодів вибрати відповідні характеристики)
Всі ми прагнемо до порядку, чи то в будинку, чи то на подвір’ї, чи то в портфелі, чи на шкільному столі. І поряд з цим у вас повинен бути порядок з думками. Тому слідуючим завданням є :
«Наведи порядок» ( учні отримують картки з написаними реченнями, в яких переплутані слова, потрібно правильно побудувати речення)
Чоловік і жінка – це дві ноти, без яких струни людської душі не дають вірного й нового акорду. Ненька всьому початок. Усе прекрасне в людини від променів сонця і молока матері – ось що наснажує нас любов’ю до життя.
«Лист подяки» ( учні пишуть подяку мамі за те, що дала їм життя)
Гра «Майбутній тато» (на столі лялька, пелюшка; хлопці змагаються, хто краще і швидше за пеленають ляльку та проспіває колискову)
Час нашого уроку закінчується, ми наближаємось до фінішу, і щоб в цьому переконатись останнє завдання «Біологічний лабіринт»
Сьогодні всі ви працювали натхненно, піднесено, активно. Оцінюю вас сьогодні я по-своєму: ДД – дуже добре
Д – добре
ЗН – знає, але не каже
КЗ – каже, але не знає
ГНК – гірше нема куди
На закінчення прошу вас закінчити речення «Після цього уроку я зможу…»
А тепер прошу вас піднятися і утворити коло.
Уявіть собі, що в лівій долоні ви тримаєте те, що знали до цього уроку, а в правій – те чого навчилися сьогодні. А тепер з’єднаємо долоні одна з одною і скажемо «Так».