23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок "Уживання числівників у мовленні. Повторення вивченого про числівник"

Про матеріал

Урок української мови у 4 класі за темою "Уживання числівників у мовленні. Повторення вивченого про числівник." під час уроку використовуються різні форми і методи навчання, зокрема інтерактивні вправи в онлайновому сервісі LearningApps.org «Збери пазл», «Класифікація», «Кросворд», бесіда, самостійна робота.

Перегляд файлу

Українська мова 4 клас

Тема. Уживання числівників у мовленні. Повторення вивченого про числівник.

Мета: систематизувати та узагальнити знання про числівник як частину мови, вправляти учнів в доцільному та  правильному вживанні числівників у мовленні; розвивати  вміння  аналізувати,  узагальнювати, робити висновки; розвивати зв’язне мовлення, кмітливість; виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання: мультимедійні засоби та їх програмне забезпечення, зображення ластівки, ведмедя, картки із завданням

Тип уроку : узагальнення

Форми роботи: індивідуальна, фронтальна

Методи , прийоми навчання: інтерактивні вправи  в онлайновому сервісі LearningApps.org «Збери пазл», «Класифікація», «Кросворд»,  бесіда,  самостійна робота

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент .

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Вправа на вибір:

І  гр. – Впр. 226

Прочитайте запитання, що стосуються числівників 28, 29; 365, 366. 

 

ІІ гр. – Впр. 223(4)

Прочитайте частину тексту, яку списали, назвіть числівники.

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

 

  1. Вправа «Збери пазл»

Який розділ ми вивчаємо?

Давайте розподілимо слова на групи, повторимо матеріал, який вивчили.

Робота в онлайновому сервісі LearningApps.org

 

https://learningapps.org/display?v=pme4jk0nj18

 

З чим у вас асоціюється це зображення?

 

Емблемою якої частини мови вона може бути? Чому? Доведіть.

Як ви думаєте, якою буде тема нашого уроку?

 

IV. Оголошення теми року.

Уживання числівників у мовленні. Повторення вивченого про числівник.

 

V. Узагальнення і закріплення знань.

1. Хвилинка каліграфії.

Т т                   Тл те тр отв

Словникова робота 

Температура —  що?,ім., загальна назва, назва неістоти, одн., ж.р., Н.в.

Орфограма – ненаголошений звук [е].

Має декілька значень

 1) На побутовому рівні температура пов'язана із суб'єктивним сприйняттям «тепла» і «холоду»Ступінь нагрівання чого-небудь, тепловій стан тіла, речовини. 

 Ступінь теплоти тіла людини, що характеризує стан її здоров’я. 

 Підвищений ступінь теплоти тіла при захворюванні. 

2) Це фізична величина

 

Складіть речення з цим словом, використовуючи числівники.

 

  1. Колективна робота за підручником.

С. 116, впр.227

Прочитайте текст. Яка його тема?

Яка тварина найвитриваліша?

Хто на другому місці? А на третьому? Яке місце посів білий ведмідь?

 

Запишемо послідовно за зразком, яке місце за здатністю витримувати холод посіли різні тварини.

 

Полярний ведмідь важить близько півтонни (450 кг).

Хоча полярні ведмеді виглядають білими, їхнє хутро є прозорим.

Полярні ведмеді мають шар жиру з товщиною 10 см, який їх добре ізолює від низької температури та холодної води. Їх щільна і жирна шерсть тримає їх сухим навіть після довгого перебування у воді.

Полярні ведмеді можуть розігнатися зі швидкістю 40 км/год.

  Отже, які числівники ми використали?

Назвіть кількісні числівники.

Назвіть порядкові числівники.

 

Фізкультхвилинка

 

  1. Інтерактивна вправа у онлайновому сервісі LearningApps.org   «Класифікація»

(кількісні – порядкові)

https://learningapps.org/display?v=pqkjr71rn18

 

  1. Самостійна робота.

І гр. – вставити числівники у фразеологізми і записати вислови, числівники підкреслити, зверху позначити, який це числівник кількісний чи порядковий)

 

ІІ гр. – впр. 228 (списати текст, числівники записати словами, дібрати заголовок).

 

На виконання цієї роботи вам надається 4 хвилини.

 

І група

Семеро одного не ждуть.

Сім раз відмір, один раз відріж.

Потрібний як возу п’яте колесо.

          Йди на всі чотири сторони.

 

ІІ група

Ластівки

Протягом дня ластівка зїдає  п’ятсот-шістсот різних комах. Її одноразове меню становить від сорока до п’ятдесяти комашок.

Ластівка – надзвичайно корисна пташка. Тому ластівок, як і інших птахів потрібно оберігати і всіляко допомагати їм.

 

Який заголовок дібрали?

Назвіть числівники, які зустрічалися у цьому тексті.

Чи живуть ластівки у наших краях? Чим вигодовують свої малят? Коли повертаються додому з теплих країв? Як ми повинні ставитись до цих пташок?

 

 

VІ. Підсумок уроку.

Які слова належать до числівників? 

На які питання відповідають числівники? 

Інтерактивна вправа у онлайновому сервісі LearningApps.org   «Кросворд»

 https://learningapps.org/display?v=pd75mpdij18

 

VІІ. Завдання додому.

С. 118, впр.230, за бажанням скласти ребуси з використанням числівників.

Використані джерела

 

  1. Українська мова: конспекти уроків: 4кл.: до підр. Вашуленка М.С., Дубовик С.Г., Мельничайко О.І./ Л.П. Вашків, О.П. Онишків, З.Н. Онишків. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2016. – 240 с. – (Серія «Бібліотека вчителя»).
  2. https://www.schoollife.org.ua/uzahalnennya-znan-pro-chyslivnyk-4-klas-ukrajinska-mova/
  3. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%B4%D0%BC%D1%96%D0%B4%D1%8C_%D0%B1%D1%96%D0%BB%D0%B8%D0%B9
docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку