Урок в 11 класі на тему "Розділові знаки в складному реченні"

Про матеріал

Тема : Розділові знаки в складному реченні.

Мета : закріпити пунктуаційні навички учнів, розвивати

творчі здібності та вміння правильно ставити розділові знаки, виховувати в учнів чесність, порядність, любов до людей, хай рядки Г.С. Сковороди допоможуть випускникам обрати професію за покликанням.

Тип : узагальнення й систематизація вивченого.

Обладнання : картки, український правопис в схемах і табли­цях, опорні схеми.

Соціокультурна змістова лінія : життя Г.С. Сковороди.

Урок стане в пригоді вчителям, які працюють в 11 класі.

Перегляд файлу

Тема : Розділові знаки в складному реченні.

Мета : закріпити пунктуаційні навички учнів, розвивати

творчі здібності та вміння правильно ставити розділові знаки, виховувати в учнів чесність, порядність, любов до людей, хай рядки Г.С. Сковороди допоможуть випускникам обрати професію за покликанням.

Тип  : узагальнення й систематизація вивченого.

Обладнання : картки, український правопис в схемах і табли­цях, опорні схеми.

Соціокультурна змістова лінія : життя Г.С. Сковороди.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

1. Повідомлення теми та мети.

На сьогоднішньому уроці ми повинні закріпити вивчення матеріалу про складне речення, а саме про розділові знаки. Хочу, щоб на нашому уроці звучало слово Г.С.Сковороди, філософа, письменника, учителя. Можливо, його слова допоможуть вам у житті.

 

2. Перевірка домашнього завдання.

Вдома ви повтрювали творчість Г.С.Сковороди.

Чи допомогли вам твори філософа знайти відповідь на одвічні питання у чому сенс людського життя, а також про те, як зробити його гармонійним.

 

ПОВТОРЕННЯ

Розподільний диктант. Рано - вранці, сільськогосподарський, кораблебудівник, електронно-обчислювальний, лісостеп, червоно-чорний, авіаквиток, електронно-ядерний, далекосхідний, нежданий-негаданий, новобудова, ніжно-білий, електромережа, яскраво-зелений. 

3. Робота над матеріалом, що узагальнюється.

Повторення теоретичного матеріалу :

- Яке речення називаємо складним?

- Тире в безсполучниковому складному реченні.

- Двокрапка в безсполучниковому складному реченні.

- Кома в безсполучниковому складному реченні.

- Коли в складносурядному реченні не ставимо кому перед і?

 

4. Удосконалення умінь та навичок із теми. 

Картки біля дошки.

Картка №1

Поставити розділові знаки. Намалювати схему третього речення.

1. Клубок сам покотиться з гори, забери лиш камінь, що лежить на перепоні.

2. Не вчи яблуню родити яблука: вже сама природа її навчила.

3. Щоб тебе любили, спершу сам полюби, бо любов викликається любов’ю.

Картка №2

Поставити розділові знаки. Намалювати схему першого речення.

Минуле - скарб наш, коріння, жили, що напувають нас земними соками, без яких ми не розів’ємося і повсихаємо, Минуле нас згуртовує, дає снагу долати труднощі, а ще - надію, і, мабуть, це найголовніше і найпрекрасніше.

Г.Сковорода

Картка №3

Поставити розділові знаки, зробити синтаксичний розбір, намалювати схему. Поки я усвідомлюю самого себе, поки душа керує тілом, я буду дбати лиш про те, щоб усіма засобами здобути любов благородних душ.

Пояснювальний диктант.

Мудре слово Сковороди притягувало людей.

Зайде він, бувало , в село, сяде край майдану на цвинтарі або в

когось на подвір'ї, скине торбу, дістане подругу - сопілку,

заграє народної " Ой піду я лугом - долиною - і сходяться люди".

 

Слово вчителя.

Завжди і всюди його охоче слухали, кивали головами, зітхали тяжко чи навіть плакали, та неодмінно наприкінці розмови усі благали вказати шлях до волі. Він замовкав, бо ще не знав дороги, а люди знов хмурні запалювали свої люльки, що, позабуті, згасли, і залишали його самого. Ні, він не сердився, не ображався.

Ці рядки я прочитала в книзі Василя Шевчука " Предтеча" (учитель показує книгу).

 

Робота біля дошки.

Він розумів : душевний мир у рабстві - це нісенітниця. Перевірка карток.

 

Самостійна робота за картками.

Поставити розділові знаки.

Варіант № 1

Не може бути повного щастя без любові до рідного краю. Тож шукаймо на своїй землі а не за морями. Аби стати щасливим учить нас філософ нещадно викорчовуй із себе скупість марнолюбство дух нетверезості розкіш честолюбство страх перед смертю і духовні злидні. Основа нашого щасливого буття на землі здорова душа бо з хворої душі виникають тілесні хвороби.

 

 

Варіант № 2

Праця живий і невсипущий рух усієї машини. Багато хто потоптавши природу вибирає для себе ремесло наймодніше і найприбутковіше а сам лише ошукує себе. Якщо ти усвідомлюєш для чого ти народжений і працюєш з приємністю ти щасливий.

Повний синтаксичний розбір речення.

Будь-яка праця стає творчістю, якщо ти вкладаєш у неї душу.

(В.Сухомлинський)

5. Підсумок уроку.

-  Що повторили ми на уроці?

6.   Домашнє завдання.

Написати власне висловлення «Майбутній фах потрібно вибирати за престижністю чи за покликанням?», повторити написання великої літери.

 

docx
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку